Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Ocak '14

 
Kategori
Şiir
 

Yabancısıyım şehrinin

Yabancısıyım şehrinin
 

Yürek, topladı bavulunu ne varsa,
Alındı umutlar, bırakıldı şiir defterleri geriye,
Zaten yaşanamazdı gelecek, geçmişin içinde.
Ben sana ara sokaklarından geldim.
Hayatın, sokakların, çay ocağının,
Simitçinin tezgahından geldim
Çayınsa şekersiz tarafından.  


Ait olamadım hiçbir şehre,
Öyle sığınacak bir yer değildi aradığım
Yitik ruhumuma gömülecek bir gölge
Ve bir umut değildi söylediğim  
Nice kadın vardı, gülümseyişine baktığım
Unutmuştum güneşin rengini
Başka yüreklerin gölgesinde kala kala.
Hep sahte ruhların gölgesiydi sığındığım
Oysa sen ne güzel memleketsin.
Göç edip kaldığım...

Ne güzel bulvarların var senin
Her sokağın ayrı bir yaşama sevinci
Taş plaktan gelme şarkılar dinliyorum
Ve bahçelerinde,  
Henüz yağmur yağmamış çiçeklerin var.
Çift çekilmiş kahve kokusu şehrini kaplamış,
Kahvelerin diyor ki gel hatırımda kal.
Şimdi dar sokaklarında kahve kokluyorum,
Yüreğinde bir garip göçmenim,
Zafer sarhoşluğu yaşıyorum
Biraz sessizim, sakinim.  
Yabancısıyım şehrinin,
Alışmaya çalışıyorum.
Zira gönlünden öte bir diyar
Bana sürgün gelecektir

Emre Erden/Mavi Şair
 

 
Toplam blog
: 203
: 322
Kayıt tarihi
: 16.11.13
 
 

1991 İskenderun doğumlu. EMU Mütercim Tercümanlık, Amasya Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği mezun..