Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Ocak '12

 
Kategori
Deneme
 

Yalnız kalırsın demedim mi?

Yalnız kalırsın demedim mi?
 

alıntıdır


Bazı pişmanlıklar vardır, hayatın boyunca unutamazsın.Kaçırdığın anların, fırsatların değerini kaybedince anlar, anladığında yalnızlaşır, yalnızlaştıkça da yavanlaşırsın. Halbuki söylemiştim sana birçok şeyi. Sonunun böyle olacağından tut da birlikte geçireceğimiz günlerin kasvetini.

Tercihler vardı kalmakla gitmek arasında. Tercih yaparken hep “Allah utandırmasın, pişman etmesin” demeli insan.  Pişman olacağını bildiğimdendi son tebessümüm sana. O şiirde olduğu gibi;

 (…) Oraya gitme demedim mi sana, seni yalnız ben tanırım demedim mi?
Demedim mi bu yokluk yurdunda hayat çeşmesi ben'im?
Bir gün kızsan bana,
alsan başını,
yüz bin yıllık yere gitsen,
dönüp kavuşacağın yer ben'im demedim mi?(…)

****

Hayat ne yardan ne selden bolluğunu vermezdi oysa. Her mutluluğun bir bedeli var şu yaşamda. Bugün ertelesen yarın ödersin mutlaka. Bilmediğin her şeyi ayrılık öğretecek sana. Yalnızlığınla her baş başa kaldığında, yüzüm gelir gözlerinin önüne hala. Unutma, yaşayamadıkların ilmek olur dolanır boynuna, yinede yansın canın istemem ama bilirim mutluluk senin huyun olmadı asla. Hep olumlu düşün derdim ya sana, şimdi ben de yok’um kim hatırlatacak bunları sırasıyla ?

 

****

(…)Ben bir denizim demedim mi sana?
Sen bir balıksın demedim mi?
Demedim mi o kuru yerlere gitme sakın,
senin duru denizin ben'im demedim mi?

Kuşlar gibi tuzağa gitme demedim mi?
Demedim mi senin uçmanı sağlayan ben'im,
senin kolun kanadın ben'im demedim mi?(…)

 

Kendini şaşırır insan özgürlüğünü geri alınca. Gerçekleştirirsin artık sen olmasan la başlayan cümlelerini sırasıyla. Ağır geldi belli ki, bir düzen oturtmak sana. Zaten çoğunluk oldun sen hep, biz olamadın ki onca zamanda. Verdiğin kararlar kimin eseriyse artık, umarım hayat boyu pişman etmez, üşütmez seni bu ayrılık.

****

(…)Demedim mi yolunu vururlar senin,
demedim mi soğuturlar seni.
Oysa senin ateşin ben'im,
sıcaklığın ben'im demedim mi?

Türlü şeyler derler sana demedim mi?
Kötü huylar edinirsin demedim mi?
Ölmezlik kaynağını kaybedersin demedim mi?
Yani beni kaybedersin demedim mi?(…)

 

 şiir bölümleri Mevlana'nın eserinden alıntıdır.

 

 
Toplam blog
: 670
: 1923
Kayıt tarihi
: 19.12.10
 
 

İstanbul doğumlu. Kuantum Yaşam Koçu. EFT, NLP, ETKİLİ İLETİŞİM, BEDEN DİLİ gibi bir çok konuda e..