Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Ekim '07

 
Kategori
Konut Projeleri
 

Yangın geliyorum demez

İstanbulda çok yüksek katlı binalar var. Başka illerdede bu yüksek binalardan mevcut. Her hangi bir yangın olasılığına karsi üst katlara ulaşabilecek aracçarın olup olmadığını merak ediyorum. Herhalde binayı yapanlar, binayi inşa etmeden önce bu durumuda göz önünde bulunmuşlardır. Ya da burada kiracı yada mülk sahibi olanlar, buraya gidip gelirken olası bir yangına karşı güven altında olduklarini biliyorlardir. Eger bunlar dusunulmeden insanlar buralarda yaşıyorlarsa olası bir tehlikeye karşı yaşanabilecekleri düşünmek bile korkunç.

Eğer itfaiyenin böyle bir aracı yok ise, bu binalara ruhsat veren belediye başkanları suç işlemiştir. İnsanların hayatı hiçe sayılarak, çıkar uğruna verilen ruhsatlar. Gelecekte herhangi bir yangın olasılığında nice ocakların sönmesine neden olacaktır.

Aslında binaya oturma ruhsatını veren kurum belediye değil, itfaiye birimi olmalıdır. Belediyede sorumlular seçim doneminde değişebilir. Ama yangın konusunda uzmanlaşmış kurum itfaiye birimi, çalışanları emekliye oluncaya kadar görevlerinin başında ve yaptıkları işten sorumludurlar. Belediyeler eğer herşey yaslara uygun ise inşaat iznini vermeli ama oturma izni itfaiye tarafından verilmelidir.

Ondördüncü katta oturuyorum bazen yangın alarmı çalıyor, üc dört dakikada itfaiye bize ulaşıyor. Her seferinde yangına karşı uyarı sistemi hassas olduğu için önceden tedbir alınıyor. Alarm çalmaya baslayınca merdivenlerden aşağıya inerken, ya yangın alt katlarda başlamış olupta karşılaşırsam diye geçiriyorum aklımdan. Aşağıya sorunsuz inipte beklerken yüksek binada olabilecek gecikmeden dolayıda binayı saran yangının binadakilerin yaşayacakları korku ve paniği gözümün önüne getiriyorum. Düşünmesi bile insanı rahatsız ediyor.

 
Toplam blog
: 377
: 711
Kayıt tarihi
: 05.08.06
 
 

Türkiye'yi ve Türk insanını çok seviyorum. Dünyada bütün canlıların yaşam hakkı olduğuna inanıyorum...