Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Nisan '07

 
Kategori
Müzik
 

Yanni ve Gypsy Kings

Bugun hic anlamadigim muzik ile ilgili olarak iki konserden bahsedecegim, birincisi besinci kez izlemeye gittigim Gypsy Kings, muzisyenler Fransiz asilli olmalarina ragmen, Rumba Gypsy muzigi yaparlar. Her seferinde binlerce kisinin izlemeye geldigi salonda yer bulmak zordur. Gypsy Kings her hafta sonunda muzisyen arkadaslarimdan dinlemekte oldugum muzigi yaptiklari icin ritm ve sozleri takip etmek kolaydir. Her konseri bitinceye kadar ayakta izlerim, kimbilir arkamdakiler ne kadar kulagimi cinlatiyorlardir konser suresince. Konsere giderken sirt cantama bir sise Crown Royal marka viski koyarim, her ihtimale karsi, genelde konsere katilanlarin bir kismini tanirim. Cunku bu muzigi dinlemeye gelenler, hafta sonlarinda takildigim bardaki ayni muzigi yapan Duande Camaron grubunuda dinlemeyede gelmislerdir. Konserde gorev alan gorevliler islerini o kadar profosyenelce yaparlarki anlatamam. Elimde viski bardagi ile oturacagim yere dogru ilerlerken ilk bolmeyi gecinceye kadar musaade ediyor gorevliler. Sahneye yaklasildiginda lutfen ickinizi bitiriniz diye ikaz ediyorlar. Ickimi bitiriyorum yerimi gorevlilerin yardimi ile buluyorum. Sirt cantasini hemen yakinimdaki kolonun yanina koyuyorum, cunku sirt cantasi kabul edilmiyor oturulan yere. Konser daha baslamamis nasil olsa oturacagim yeri biliyorum. Sirt cantamin icerisinden cikarttigim viskiden bir bardak koydugum sirada, yanima ellerinde biralarla daha onceden tanidigim latin dunyasindan arkadaslar yaklasiyor. Cok gecmeden isiklar sonuyor ve anans yapiliyor hemen ickilerimizi yudumlayip yerlerimize geciyoruz. Muzisyenlerin sahneye cikmasi ile alkis sesleri ve konser basliyor. Tabiki bende ayaktayim, her konserde fotograf cekmek yasak olmasina ragmen bu sefer izin veriliyor, yada beni ikaz etmekten biktiklari icin gormezden geliyor gorevliler. Muthis bir performans sergiliyor her zamanki gibi Gypsy Kings elemanlari, konser bitiyor en ufak bir olay yada benzeri durum soz konusu degil, en ufak bir uyari yetiyor medeni insan icin, ayni konserin Turkiye`de olmasini dusunuyorum, bilmiyorum ne kadar polis kontrolu ve korumasi gerekir. Beraber geldigim muzisyen arkadaslarimla onlarin sahne alacagi restoranta gidiyoruz, onlarla konserde ayri yerlere oturuyorum cunku onlar Gypsy Kings`in misafiri ayni zamanda arkadaslari. Konser bitiminde tabiki cantamdaki viski oldugu gibi duruyor biraz eksilmis olsada. Gypsy kelimesini Turkceye cevirmedim arama yaparken kolay bulabilesiniz diye.

Diger konser ise sadece banttan izledigim Yanni isimli muzisyenin konseri, dunyanin en yetenekli muzisyenlerini biraraya getirerek verdigi konser, bir gece yarisi muzisyen arkadaslarin evinde izledigim konseri, gecen thanks giving gununde rica etmem uzerine tekrar seyrettik, konsere katilan muzisyenler okadar yeteneklilerki insani buyuluyorlar. Bu iki grubun muzik konserleri showlarini izlemenizi tavsiye ediyorum. Youtube web sayfasindan bu konserlere ulasabilirsiniz.

Liseye giderken tenefuslerde sinifta yalniz kalmak istedigim zaman sarki soylemeyi denerdim, aninda sinif bosalirdi. Muzik ile ilgili yazi yazinca birden aklima geldi o yillar.

 
Toplam blog
: 377
: 711
Kayıt tarihi
: 05.08.06
 
 

Türkiye'yi ve Türk insanını çok seviyorum. Dünyada bütün canlıların yaşam hakkı olduğuna inanıyorum...