Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Kasım '08

 
Kategori
Beslenme / Diyet
Okunma Sayısı
39404
 

Yapılan spor sonrasında neler yenmeli ?

Yapılan spor sonrasında neler yenmeli ?
 

EGZERSİZ SONRASINDA BESLENME


Spor veya egzersizin özellikle formumuzu korumaya çalıştığımız dönemlerde hayatımızda daha fazla yer almaya başladığı yadsınmaz bir gerçek. Her ne kadar bizler sporun daima hayatımızın bir parçası olması gerektiğini söylesek bile.

Özellikle; zayıflamak isterken uygulanan beslenme programlarında yapılan spor ve egzersiz sonrası yenilmesi gerekenler gerçekten başa bela. Çünkü kabul etmeliyiz ki, tam olarak ne yenmesi gerektiğini bilmiyoruz.

Öncelikle yanlış bilinen birkaç şeyi düzeltmekle işe başlayalım;

· <ı>‘’AÇ KARINA YÜRÜYÜŞ DAHA İYİ YAĞ YAKAR’’ diye düşünüyorsanız kesinlikle yanıldığınızı belirtmekte fayda var. Asıl yararlı ve yağ dokularınızdan eksilmeye yol açacak egzersiz, hafifçe atlatacağınız bir öğün veya ara öğün sonrasından en az bir saat sonra yapılandır.

· <ı>‘’YÜRÜYÜŞ SIRASINDA TERLEMEKTE FAYDA VAR’’ diyorsanız yine yanılanlardansınız demektir. Çünkü terlemekle sadece su atabilirsiniz. Yağ dokuları terlemekle yok olamazlar.

· <ı>‘’SPORDAN SONRA HİÇ BİR ŞEY YEMEMEK LAZIM’’ cümlesini savunuyorsanız bu yazının devamını mutlaka okumanız gerekli.

Spor sonrasında hiçbir şey yenilmemeli demek kesinlikle yanlıştır. Egzersiz sırasında her 15-20 dakikada, bir bardak su tüketmeye özen göstermenin yanında, egzersiz sonrasında kolay sindirilip emilen, karbonhidrattan zengin ve yağ bakımından fakir yiyecekleri tüketmekte hiçbir sakınca yoktur. İşte egzersiz veya yaptığınız spor sonrasında tüketebileceğiniz besinlere örnekler:

    1-2 porsiyon meyve 3-4 adet kepekli grisini veya 1-2 dilim esmer ekmek(1 küçük kâse yağsız yoğurtla) 3-4 yemek kaşığı yulaf ezmesi (1 su bardağı yağsız sütle) 1 su bardağı meyve suyu

<ı>UNUTMAYIN; ‘’Egzersiz sonrasında kesinlikle yenilmemelidir’’ ifadesini ancak cips, çikolata, yağlı süt, şekerli besinler için kullanabiliriz.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Unutmayın dan sonra yazdıkalrınız daha lezzetli ama:) Bunların beslenme alışkanlığı ile ilgili olduğunu düşünüyorum .Ben artık yağsız süt tüketiyorum ama alışana kadar hayatımın en zor günlerini yaşadım şimdi ondan başka süt içemiyorum. Önemli olan sağlıklı olan besinleri beslenme alışkanlığımızın içine sokabilmek. değerlerinide uzaklaştırabilmek.

Meltem Şahin 
 02.01.2009 17:05
Cevap :
Merhabalar; Size kesinlikle hak veriyorum.Çünkü beslenme gerçekten bir takım alışkanlıklar zinciri. Ama iş alışmakta galiba:) Ama zorlansak da galiba taşlar yerine oturuyor.Sonrası da tahmin ettiğinizden bile kolay oluyor. Aynı şeyi kendim için de söyleyebilirim.Uslanmaz bir çikolata sever olarak artık tatlı bir şeyler istediğimde meyveyi isteyen biri haline geldim:) Çünkü alışkanlıkları değiştirmek gerçekten kendi elimizde. Sağlıklı günler diliyorum... Dyt.Pınar Akkuzu  10.01.2009 13:47
 

aydınlatıcı bilgi için tesekkürler ediyorum...basarılar yürneğinize sağlık

cevat KIŞLALI 
 24.11.2008 23:39
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 24
Toplam yorum
: 10
Toplam mesaj
: 1
Ort. okunma sayısı
: 3496
Kayıt tarihi
: 06.10.08
 
 

2004 yılında Hacettepe Üniversitesi Beslenme ve Diyetetik bölümünden mezun oldum. Profesyonel anlamd..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster