Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Eylül '08

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Yardım edilenler

Yardım veren ve alan kişide oluşan yani varolup da iyice belirginleşen davranışlar, kafamı kurcalıyor. Ortalık yardım arenasına dönüşünce gerçek yardım nedir sorusunun yanıtını iyice düşünmek gerekiyor. Yardım verenin beklentileri genellikle; 1-Kişi artık bana yakın düşünsün. 2-Bana karşı, düşünce ve davranışları olmasın. 3-Bir yerlerde benden söz etsin.4-Boynu, biraz eğik olsun. 5-Hayır demeyi unutsun, bana hayır olmaz. 5-Acaba ben ona ne yaptırabilirim? 6-Kontrol alanımın dışında ne yapıyor, yardıma değer mi ?(yardım alanın sigara içmesi bile karşı olunan bir şeydir, giydikleri, hele geziyorsa falan)
Yardım alan kişi: 1-Boynum eğik olmalı, her zaman.2-Ona, karşı bir görüşüm olamaz, olmamalı.(Farklı bir görüş ileri süreceklerin sağa sola bakınma, biraz da bundandır.) 3-Sahip olduklarımı saklamalıyım yoksa yardım kesilir.
4-Daha fazlasını almak için, ne yapmalıyım.? 5-Minnettarlığımı, mutlaka göstermeliyim.

Zaten birey olamamış insanların, yardım yağmuruyla hizaya getirilmesi, bir yoldur. Geçmişte bu biçim, çeşitli yüzyıllarda da kullanılmıştır.(Gönüllü kulluk üzerine söylev) Yasal haklarını, yıllar sonra alabilen insanlar bile, 'bak hiç olmazsa alabiliyoruz' diyebilmektedir. Key ödemeleri için sıraya girdiğimde, aldığım duyumlar akla ziyandı .'Ya hiç vermeseler' diyordu biri, 'ne kadar verirlerse artık' diyordu diğeri. Yasal alacağını bile, yardımmış gibi görme noktasına gelmiş insanlar. Demokrasi kültürünün yetersizliğiyle pompalanan, 'dünyaya bir kere geldik' kültürü buluşturulunca;şimdi en büyük engel , kendimiziz artık.

 
Toplam blog
: 9
: 281
Kayıt tarihi
: 14.09.08
 
 

Görüneni, olduğu gibi kabullenemem. İlle ardına bakacağım. Başka neler var? Nereden geliyor, yolculu..