Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Temmuz '11

 
Kategori
Siyaset
 

Yargıda çelişme olur mu?

Ben hukukçu değilim ancak Yüksek Seçim Kurulunun, kararlarına itiraz edilemeyen yüksek yargı organımız olduğunu biliyorum. Merak ederek her gazeteye göre farklılıklar gösteren çelişkiler yumağı yorumları okuyup, TV lerdeki yorumcuları dinliyorum. Sayın vekilleri izliyorum, kendimce ilgili yasaları inceliyorum ve anladığımı kısaca özetlemeye, seçmen olarak kararlı hale gelmeye çalışıyorum.  

Yüksek Seçim Kurulu ülkede yasal tüm seçme ve seçilme yeterliliklerinin ve uygulamalarının denetiminden sorumlu ve tek yetkilidir. Bu kuruma ben vekil olmak istiyorum diye yasal başvuru yapıyorsunuz, durumunuzu inceliyor ve “siz millet vekili adayı olabilirsiniz, seçimlere katılabilirsiniz “ diyor.Bu onay ile halka gidiyorsunuz, halk size oy verip Millet Vekili seçiyor. Devamında Yüksek Yargı organı olan Yüksek Seçim Kurulu” halkın takdiri doğrultusunda “tamam siz millet vekili oldunuz” deyip yetki belgenizi de “mazbata” veriyor.  

Bir başka yargı organı da size; “senin hakkında şikayet var tutuklusun, seni bırakmam. Bırakırsam kaçabilirsin, yıllardır toplayamadığım delilleri yok edebilirsin tutuklu kalacaksın” diyor. Medyadaki yorumcuların çelişkisini anlamaya çalışıyorum, farklı siyasi düşüncelerde olabiliyorlar. Beklentileri etkileşimleri farklı olabiliyor. Bazı vekillerin yorumlarını ve tehditlerini de anlıyorum. İçime sindiremesem de karşılıklı restleşmelerini, “sokak vari” atışmalarını da anlamaya çalışıyorum.Zaman zaman hayati gündemleri unutturma adına ucuz gündem yaratıldığını bile düşünüyorum da; Yargı organları arasındaki aynı konularda farklı uygulamaları anlamakta zorlanıyorum. Her yargı birimi “Türk Milleti “ adına karar vermiyor mu. Uygulamalarda nasıl farklılık olabiliyor? Ben vekil olma yeterliliğine ve koşullarına sahip değilsem, neden seçilme izni verdiniz. Halk size güvenip senin vekil olma yeterliliğin varmış o halde ben de seni seçiyorum demiş, siz de bana yetki belgemi vermiş iseniz, şimdi neden beni tutuyorsunuz ? Bağışlayınız, yargımıza saygımız sonsuz ama ben sizleri anlayamıyorum. Bu yaştan sonra Hukuk Fakültesini de okumam mı gerekiyor.  

 
Toplam blog
: 43
: 567
Kayıt tarihi
: 28.06.11
 
 

 Karaman E.M.lisesi ilk öğrencilerindenim. ikinci sınıftan itibaren Antalya Makine Teknisyen okulun..