Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ocak '08

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Yaşamı irdelemek

Doğal yapım, sosyal ortamlarım, birbirini tamamlayan farklı eğitimlerim, alternatif uzmanlıklar gerektiren çalışma pozisyonlarım, bireye ve topluma yoğun ilgiyle geçen yaşamım; beni, insanı ve toplumu izlemeye “Yaşamın Detayları'nı” kurcalamaya yönlendirdi. İnsanlık yelpazesini anlamaya yoğunlaştım. Bu nedenle kitapçığın son bölümündeki "Suçlu ve Potansiyel Suçlu Vatandaş Grupları, Problemleri ve Öneriler" başlıklı çalışmayı yapmak için toplumda kimliğimle görünmeyi bir yana bırakıp ve yanlış anlaşılır korkusu taşımadan, çok farklı -hatta toplumdan dışlanan- insanların ortamlarına girdim, iletişimler kurdum, sohbetler ettim. 

"İnsan kimliği" kavramının cıva gibi olduğunu algılıyorum, ama yine de, bireylerin yaşama yaklaşımlarını kurcalamak, sorgulamak heyecanımdır. 

İnsan olmak; doğum, fark etme, ortamı algılama, okuma yazmayı öğrenme, düşünmeye başlama, cinsel kimliğe kavuşma, meslek tercihi ve kişisel özgürlüğe ulaşma, kilometre taşlarından sonra, olgunlaşmış bir kişilik olarak hayatın labirentlerinde hazları, hüzünleri yaşamaktır. 

Ben, benden büyük, yaşıt ve daha genç insanların çoğunluğu hayata tam hazırlanamadığından, öyle basit ve bariz yanlışlar yapıyorlar ki, garipse- memek elde değil. Herkes içinde bulunduğu şartlara göre kendince doğru ve doygun bir hayat yaşamak için eylemler yapmaktaysa da, geriye dönüp bakabilenler mantıklarına yabancı birçok şey yaşadıklarını göreceklerdir. 

Eyleme hazırlanmakla, eylem sonrası birbirine zıttır. Biri arzu, diğeri sonuçtur. Bireye göre arzunun doğrusu yanlışı yoktur, ama ulaşılan sonuç tartışılır. Tartışma, doğruluğu yanlışlığı sorgulamaktır. 

Hedefleri duygusallıktan kurtarıp, mantıksal yapıya kavuşturmak için, önemli arzuları, düşünceleri yazıya dönüştürerek dinlendirip tartıştıktan sonra eyleme geçmek, daha sonra pişmanlık duymayı en aza indirebilir. 

Yirmili yaşlarda, bir gün benimde deneme kitabım olur mu? hayalimin ürünü olarak; yaşam sürecimde oluşan, bireye ve topluma ilişkin konularla ilgili bilgilerimin, gözlemlerimin, görüşlerimin ve önerilerimin özetini ilgilenenleri okumaya, düşünmeye yoğunlaştırarak ve çevreleri ile tartışmaya yönlendirerek, daha olumluya ve ortak frekansa yönelme-lerine katkıda bulunması umuduyla bu küçük kitapçığa dönüştürdüm. 

Alacağım tepkiler, oluşacak tartışmalar doğrultusunda yapılacak düzenlemelerle; evrensel, geniş zamanlı, objektif ve bir yılın hafta sayısı kadar (52) başlıktan oluşacak bir doküman oluşturmayı arzuluyorum. Bu doğrultuda önerileri, en katı eleştirileri yazılı almak, hatta yüz yüze görüşmek isteyenlerle detayları konuşmak, bu dokümanın sonraki baskılarına katkıda bulunacaktır. Beni çok mutlu edecektir. 

Empati ve sempati duygularında buluşmak dileğiyle, sevgi ve saygılarımla. 

 
Toplam blog
: 617
: 1221
Kayıt tarihi
: 03.12.07
 
 

Her kesimi anlama ve kabullenme bilincimle; her kişinin asgari yaşam şartlarına sahip olabildiği,..