Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Ağustos '14

 
Kategori
Söyleşi
Okunma Sayısı
1095
 

Yasin Şahin - Ravza FM

Yasin Şahin - Ravza FM
 

Yasin Şahin - Ravza FM


Ravza FM 'in radyo programcısı Yasin Şahin ile Müzik Onair için keyifli bir röportaj yaptık. Sorularını Erhan Yiğitcan 'la birlikte hazırladığımız röportajı Milliyet Blog'ta da yayınlıyorum :

Erhan Yiğitcan: Yasin Bey öncelikle merhaba!.. Nasılsınız? Bize biraz kendinizden bahseder misiniz?

Yasin Şahin : Sizede merhaba benim en iyi olduğum an mikrofon başındadır. Kendimden bahsetmeyi çok sevmem zira yayındayken dahi gelen övgü dolu mesajları çevirdiğim tek bir cümlem var " bizim için güzel şeyler söylemişler " teşekkür ederim ama yinede kendimden bahsetmek gerek 1989 İçel/Mersin dogumluyum kütükte ise Adıyaman iline baglıyım evli ve iki çocuk babasıyım şunuda vurgulamak gerek MUTLUYUM.

Gökçe Özcan : Neden Radyo Programcılığı sektörünü tercih ettiniz? Bu zamana kadar hangi radyolarda çalıştınız? Bu serüveni yorumlayabilir misiniz?

Yasin Şahin : Güzel bir soru ama bir çok kere sordukları için cevap vermek zor olmayacak radyoculuga başlamadan evvel tekstil sektöründe çalıyordum. Bundan 5 sene evvel o dönemlerde popüler bir radyoyu dinliyordum sizlerde bilirsinizsiniz ki tekstil camiası çok haşır neşirdir radyo ile yani bizi çogu kez hayallere umutlara baglayan düşleten şarkıları kulak verdiğimizde zaman su gibi akıp geçerdi yani o sektörün yorgunluğunu alıyordu şarkılar , ama bu şarkıların arasında kulagımızı gıcırtan sesin biri ara sıra anons ediyordu mesajları okuyordu vs . isim vermicem ama kendini çok beğenmişlik ediyordu bumudur ya dedim , açıkcası gıcıgıma gitti o arkadaş bir kızkınlık hali ile aynı semtte oturdugumuz eski bir radyocu ağabeyim var rabbim ondan razı olsun alem onu 44 Adem diye tanır vardım ofisine abi hal mesele böyle ben bu işi yapmak istiyorum , o dakika kendi kullandığı bilgisayara bir proğram indirdi ardından bir kaç telefon konuşması ve işte ilk yayınım 2 saat lik bir internet radyosunda ilk yayınım başladı çok ucuz hani basit ev tipi pc mikronları oluyorya öyle bir mikrofondu ilk mikrofonum sonra diksiyon dersleri falan derken yine rahat durmadım , tabi malum artık o mikrofondan bir kez seslenmiş artık sihirmi desem o büyümü desem beni etkisi altına almıştı o dönemlerde duydum ki arnavutköy fm kuruluyor internet üzerinden ama stüdyo ortamında baş vurdum 4 aya yakın hafta sonu yayınları yaptım bu beni kesmedi aynı semtte 89.5 bölgenin radyosuydu demom ile birlikte başvurdum çok mükemmel bir insandır var olsun yayın yönetmeni Murat Demir'e (Sevgiseli Murat ) beni kabul etmek bir yana istediğim yayın saatlerini bile verdi ve ilk profosyonellik adına 3 sene boyunca orda yayınlarım devam etti kah Yasinle Haftasonu dedik kah Yasinin Rüzğarı olup yüreklere estik .. "

Erhan Yiğitcan: Peki, Ravza FM ile tanışmanız nasıl oldu?

Yasin Şahin : Yani halk arasında çokça kullanılan bir cümle vardır "kul dara düşmedikçe hızır yetişmez" radyolaradan, radyocululuktan sogudum bir dönemlerimdeydim hemen hemen 2 ay öncesine kadar , çünkü piyasaya bakıyorum allak bullak torpilin varsa iyi bir radyodasın artık radyo patronları eskisi gibi sese , diksiyona önem vermiyor yani sponsorun varsa torpilin varsa bir yerlede yayında olursun .. sözlerim yanlış anlaşılmasın hemen hemen öyle adam bir radyoya genel yayın yönetmeni olunca ilk çagırdıgı hep arkadaşlarıdır ... bu misalen cümlelerimi kuruyorum hal mesele böyle bir anda bir gün telefonum çaldı ve yasin bey sizi ravzafm den arıyorum diyen bir ses .... ama yabancı gelmiyor ... bir sefer telefonda önceki vakitlerde radyo imparator için konuştugumuz Ata Öztürkt'en başkası degilmiş sonra görüşmeye gittiğimde tanıdım.

Gökçe Özcan : Bir Radyo Programcısı gözüyle radyo nedir? Radyoyu sadece müzik kutusu olarak değerlendirmek doğru mu sizce?

Yasin Şahin : Radyo denilince aslında biraz çocukluguma giderim hep aklıma o an gelir , radyo ile ilk tanıştığımda henüz 5 veya 6 yaşlarındaydım , biraz komik bulacaksınız ama radyonun içinde adam var sanırdım hatta adamın içinden çıkacagı zamanı çogu zaman gözetlerdim ama gelin görün ki şimdi o adamlardan biri olduk , işimi seviyorum elbette sadece bir müzik kutusu olarak algılanmamalı bizler dinleyicimize ne verirsek dinleyenlerimiz o şekilde algılar , şahsen kendi proğramımda elimden geldiğince dinleyicilerime bir şeyler verme çabasındayım egitici, ögretici, bilgilendirici bu arada kıssadan hisselerimiz meşhurdur , bilenler bilir

Erhan Yiğitcan : Bu sorumuz biraz ilginç biraz da güzel bir soru… Peki, Radyo Programcılığı’ nın diğer mesleklerden farkı nedir sizce?

Yasin Şahin : Bu hayat maratonunda bir çok iş yaptım ama sanki radyoculuk bir başka bir kere radyocu örnek insandır toplum arasında hatırı sayılır , belki bu saygınlık ve insanların sevgi seli bu ayrıcalıktır en güzelide ne biliyormusunuz sesin sesle iletişimi , işte bu hali çok seviyorum her sabah bismillah deyip mikrofonumu açtığımda sesim her yerde .. işte benim huzur anım ,işime aşığım

Gökçe Özcan : Radyolarda dinleyici potansiyelini artıracak bir çalışma yapsaydınız nasıl bir çalışma olurdu bize biraz bundan bahseder misiniz?

Yasin Şahin : Aslında bir çok radyo şu şekilde bir söylemde bulunmuştur diye halkın radyosu , halkın radyosu olmak için halkın içinde olunmalı radyo ile halkı buluşturmalı , zira günümüzde bazı gerçeklere deyinirsek programcı arkadaşlar kendini erişilmez olarak gördükçe kitlesini yitirirler yani bence radyolarda ayrı bir bölüm olmalı radyo halkın arasına inmeli canlı yayınlarla o mikserin başından kalkıcak programcı arkadaş halkın arasına inecek arada bu yapıldığında biraz daha canlanır diye düşünüyorum , zira bizim halkımız o mikrofondan seslenmeyi seviyor

Erhan Yiğitcan, Gökçe Özcan : Bazı medya kuruluşlarının birden fazla radyo istasyonu mevcut. Örneğin Spectrum Medya, Doğan Medya gibi bu konuda ne düşünüyorsunuz ?

Yasin Şahin : Rabbim daha çok versin gözümüz yok bahsetmiş oldugunuz medya ajansları bu yolda başarılarını kanıtlamış ve 2. hatta 3 ve 4 cü kanallarını açmaya hak kazanmışlardır meşhur bir ata sözümüzle düşündürelim " bir elin nesi var iki elin sesi var"

Erhan Yiğitcan : Peki bir hedefiniz ya da gerçekleştirmek istediğiniz bir düşünceniz var mı?

Yasin Şahin : İnsanın bir hedefi olmazsa içtiği sudan aldığı nefesten tat alamaz , en büyük hedefim gittiğim bu yolda başarılı olmak , bana inanan güvenen ailemin ve insanların yüzünü kara çıkartmamak , en samimi halimde ve temiz berrak duygularımla bir kez daha söylüyorum ben işimi seviyorum , gayretim başarmak kendimi bu işte kanıtlamak

Gökçe Özcan : Günlük hayatınızda genellikle ne tür şeyler yaparsınız? Sosyal medyayı ne sıklıkla takip edersiniz?

Yasin Şahin : En baştan yazmak gerekse 6:30 kalkış saatim 8 de yayına giriyorum tabi arada saatlarde de kendime gelme halinde işte 3 saatlik bir yayın ardından gün içinde Ravza FM şirketimizde çalışmaya devam ediyorum zaten geriye kalan akşam vaktinde aileme ve çocuklarıma ait , yani benle alakası yok sosyal medya ile bir tek yayın esnasında haşir , neşirim pek sık kullanmakta da yarar bulmuyorum zaten

Erhan Yiğitcan , Gökçe Özcan : Bize zaman ayırdığınız için teşekkür ederiz. Son olarak sitemiz Müzik OnAir ile ilgili neler söylemek istersiniz?

Yasin Şahin : Siz gerçekten yüreği gönlü güzel arkadaşlarımızsınız ve güzel bir hizmet bizi meslektaşlarımızla ve sevenlerimiz buluşturan güzelliklere imza attığınız için teşekkür ediyorum.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Görüş ve önerileriniz için Gökçe Özcan Twitter hesapları :

www.twitter.com/gokceofficial

www.twitter.com/djgokceozcan
 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 26
Toplam yorum
: 3
Toplam mesaj
: 3
Ort. okunma sayısı
: 6711
Kayıt tarihi
: 22.02.14
 
 

Merhaba, ben Gökçe Özcan kısa ve öz kendimi anlatmak isterim. Anlatmak diyorum, çünkü insan tanım..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster