Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ağustos '19

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Yaz Çorbası Modası

Yazlıkçılar, sahilciler, kampçılar ve her daim yemek yemeye doyamayanlar toplanın! Yine güzel haberlerle geldim. Aslında birkaç yıl önce de bu tarz yeni ürün gelişimlerinden bahsetmiştim ama bu sefer geliştirilen ürün çeşitleri bir hayli dikkatimi çekti. Koşa koşa geldim, yazıyorum… 

Genellikle yaz mevsiminde yemek yapmak daha da bir zor geliyor insana ( Hep mi zor geliyor?). Bu fikirde olanlar için de tabi üreticiler boş durmuyor. Gelen istekler sürekli yeni fikirlerin oluşmasını sağlıyor, oluşan yeni fikirler somutlaşıyor üretime geçiliyor, üretim denemelerinden sonra da biz tüketicilere ulaşıyor. Basit gözüken uzun ve zahmetli bir yol aslında, neyse ki sonuç güzel. Kolay tüketim ürünlerinde kısa süreli ısıtmalar ve pratik yeme anlayışı sahip bildiğiniz gibi. Bu sefer dikkatimi çeken şey, deniz kenarında bile hiçbir işlem yapmadan gıdaya ulaşılması ve tüketimin sağlanması oldu. “ Patates- tost “ bir yere kadar diyenler ve bıkanlar için, daha düzgün bir beslenme tarzına ulaşmak isteyenler için ekstra güzel bir üretim söz konusu. Herhangi bir işlem uygulamadan tatilin her anında ya da iş yerinde tüketim için pişmiş hazır çorbalar üretilmiş. Mesela domates, yayla, mercimek, kremalı mantar çorbası bildiğim çeşitleri. Bu çorbalar güneşin altında ısınarak bile tüketime hazır bir hale gelebiliyormuş, bu kadar net.  Tercih makarnadan yana olacaksa da, sıcak bir su içinde paketi 5 dakika bekletmek yeterli oluyor, bunu daha iyi biliyorsunuz çünkü artık sıklıkla tüketiliyor. Sade, peynirli, kremalı mantarlı ve soslu çeşitleri de tabi ki mevcut. Bu saydıklarım pilav ve çeşitleri için de geçerli tabi ki. Yeni ürün fikirlerinde benim en çok dikkatimi çeken kolay tüketilebilir çorba oldu, diğerlerine biraz daha alışığız tabi…

Sektördeki yeni gelişmelerden ve üretimlerden her zaman haberdar olmamız gerekiyor, etrafımızda ne olup bittiği tabi ki önemli. Bazı tüketiciler “ Amaaaan ben yaparım, gerek yok öyle şeylere.”  derken bazıları ise “ Vay canına, işte bu.”  tepkilerini verebiliyor.  Tüketicinin zihniyetine göre olay değişir hep söylerim. Önemli olan bazı şeyleri bilmek ve ona göre tercih yapmak. Tekrarlamaktan sıkılmadığım bir söz:  “ Tercih her zaman tüketicinin…

Sağlıkla Kalın!

Not: “ Çorba yazıyı okusa havalara girer. “

Gıda Mühendisi

Nermin Özge BİLGE

 

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..