Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Haziran '16

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Yazın Vücudumuza İyi Bakan 5 Besin

Yazın Vücudumuza İyi Bakan 5 Besin
 

Yaz aylarının enerjisi her zaman farklı oluyor. Daha fazla dışarı çıkıyoruz, geziyoruz, aktivitelere katılıyoruz. Yaz aylarında sıcak havayla fazla temas etmek vücutta su kaybına, deri hassasiyetlerine, vitamin ve mineral kaybına yol açıyor.

Vitamin ve mineraller vücudumuzun en önemli varlıkları. Onlar vücutta azaldığı zaman yaşam kalitemiz düşüyor. Kaybettiğimiz bu maddeleri ışık hızıyla yerine koymamız gerekiyor. Yazın su oranı yüksek ve antioksidan içeren besinleri sıklıkla tüketmemiz gerekiyor.

Yaz aylarında sulu besinlerin yetişmesi tabi ki tesadüf değil. Vücut suyumuzu artırmak için bazı meyve ve sebzelerden yararlanmalıyız.

1.Karpuz

Karpuz yüksek sıvı içermesi sebebiyle vücudumuzu hem serinletiyor hem de su ihtiyacını karşılıyor. Ayrıca karpuz cilt hücrelerimizi güneşten koruyan likopen içeriyor. Şeker içermesi sebebiyle porsiyon sınırlamakta fayda var.

2.Yoğurt

Yoğurt yüksek protein ve su içeriği ile yazın mutlaka tüketilmesi gereken besinlerden. Kalsiyum içeriği sayesinde kadınlar için her gün mutlaka 3 porsiyon tüketilmesi gerekiyor. Yoğurt içerdiği probiyotikler sayesinde barsak sağlığını geliştiriyor ve metabolizmayı hızlandırıcı yönde katkı sağlıyor. İştahın kapanmasına yardımcı oluyor.

3.Şeftali

Yüksek su içeriğine sahip şeftali yüksek oranda lif içerir. Güneş ışınlarının cildimizdeki zararını azaltan antioksidan betakaroten içerir. Barsak sağlığını korur ve metabolizmayı hızlandırır. Kabızlık problemi yaşayanlar günde 1 defa şeftali ile ara öğün yapabilir veya suda bekletip detoks suyu olarak tercih edebilirler.

4.Yeşil Salata

Koyu yeşil yapraklı sebzelerin içerdiği su oranı çok yüksektir ve antioksidan maddeler ile güneş ışınlarının cildimize vereceği zararı azaltır. Cildinizin kurumasını engeller.

5.Çilek ve Böğürtlen

Yüksek oranda su ve C vitamini içerirler. Antioksidan madde olan Flavonoid içerirler. Kan akışını hızlandırır ve cildin ışık hassasiyetini azaltır. Öğle vakti dışarı çıkacaksanız eğer çilek veya böğürtlen tüketmenizde fayda var.

Dyt. Ayşe Tuğba Şengel
Cebinizdeki Uzman, Diyetisyen


Sağlıklı beslenme ve diyet konusunda bize soru sorabilirsiniz: ayse@aysetugbasengel.com

Site: http://aysetugbasengel.com/
Instagram
Facebook

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 42
Toplam yorum
: 3
Toplam mesaj
: 1
Ort. okunma sayısı
: 2054
Kayıt tarihi
: 03.07.12
 
 

Online Beslenme ve Diyet Uzmanı | Cebinizdeki Uzman Diyetisyen ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster