Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Ocak '12

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Ye Kürküm ye

Ye Kürküm ye
 

Ye Kürküm Ye


Nasreddin Hoca'nın " ye kürküm ye " fıkrasını bilmeyen yoktur. Hoca'nın yüzyıllar önce fıkrasındaki yaptığı toplumsal tespit hala geçerliliğini sürdürmekte. Bunun sebebi ise insanın insana verdiği değeri, önemi kendisinde ilk olarak farkındalık yaratan giyimine göre belirlemesi. Süper kahraman olmanın bile ilk şartı kostüm değil mi...

Manisada Celal Bayar Üniversitesinde okudum. Okurken aynı zamanda çalıştım. 2006 yılında final zamanında okuldan dönüyorum. Okulumuz aşağısında Manisa-İzmir karayolunda öğrenciler otostop çeker. Bir çok sürücü sadece öğrencileri alabilmek için yolunu uzatarak o bölgeden geçer ve otostop çeken öğrencileri alır.

Sınavdan çıktığım bir gün otostopla bir arabaya bindim. Konak yönüne gidiyordu şöför. Konak' a kadar gidip vapurla Karşıyaka'ya geçecektim. Sınava kadar yemek yeme fırsatım olmamıştı, Konak'ta inince Kemeraltı'na girerken sağ taraftaki sokakta tasarruf ettiğim yol parasıyla yemek yemek istedim. Altımda kot pantolan, üzerimde kapşonunu kafama çektiğim sweatshirt ile masaya oturdum ama sipariş almaya gelen olmadı. Sesleniyorum, çağırıyorum ama geliyorum hemen diyen personel ortadan kayboluyor. Yaklaşık yirmi dakika bekledikten sonra dayanamadım kalktım. Gevrek ve peynir alarak vapurda çayla birlikte açlıktan guruldayan midemi doldurmaya çalıştım.

Ertesi gün sabah aynı bölgede olan çalıştığımız bir firmaya tahsilat için gittim. Erken kalkamadığım için evde kahvaltı yapmadan çıkmıştım. Bir gün önce gittiğim yere, aynı masaya üzerimde takım elbise ile oturdum. Hemen garson yanıma geldi.

" Hoşgeldiniz efendim!!! "

Peynir sucuk tostumu söylerken sigara almayı unuttuğumu farkettim.

- En yakın bakkal nerede, sipariş olana kadar alıp geleyim.

- Olur mu efendim biz alırız, hangi sigarayı içiyorsunuz?

- Parasını vereyim?

- Olur mu efendim adisyona ilave ederim ben.

Aramızdaki diyalog böyle gelişti. Bir gün önce sipariş vermek için on defa seslendiğim personel, o gün kapılarda karşılıyordu. Kapşonlu sweatshirt beni basitleştirirken, takım elbise saygınlaştırdı.

İnsanlar insanlara kişiliği, karakakteri ile değil giyimi, kariyeri ve malvarlığı kıstaslarıyla saygı gösteriyorlar. Çok çirkin bir durum ama insanoğlu böyle işte. Nasreddin Hoca boşuna dememiş " Ye Kürküm Ye "

 
Toplam blog
: 161
: 1259
Kayıt tarihi
: 03.05.11
 
 

İzmir Karşıyaka'da yaşıyor Maliye mezunu http://www.karsiyakahaber.com/ yazarı   ..