Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Kasım '17

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

Yeni Analizler Yapılmalı

Yeni Analizler Yapılmalı
 

Yeni analizler yapılmalı


Son yıllarda binlerce engelli Kamu görevlisi oldu. Ekpss artık Dört yıl geçerli olacak. Tabi bunlar güzel yönleri.

Hala arkadaşlarımızın önemli bir kısmı kendi meslek alanlarında çalışamıyorlar. Özel sektör özelikle ağır engellileri işe almakta ağır davranıyor.

Öte yandan iş beğenmeyen ve iş değiştirip duran engellilerde var. Engellilerin mesleki eğitimleri ihtiyaçları karşılamıyor.

Bence yeni ihtiyaç analizleri yapılmalı.

Önce engellilerin sayısı tekrar güncellenmeli. Engelliler yaş cinsiyet eğitim durumu ve ilgi ihtiyaç ve beklentileriyle birlikte tekrar belirlenmeli. Yapılacak proje ve etkinlikler bu haritalanmadan sonra yapılmalı.

Bizim engellilerin bazılarında da ciddi bir kayıtsızlık var. İzmir’de bizim Genel Merkezin iki engelliyi istihdam edeceğini yazdım iki tane de engelli arkadaşımız kasiyer olarak değerlendirilecek. Beni kimse aramadı. Bu da benim ilgimi çekti.

Engelliler önce işkura kaydolmalı. Burada eğitim ve iş fırsatları olabilir. Şunu diyebilirsiniz İş kur kaç kişiyi işe yerleştirdi. Evet, istenilen durumda değil. Ama yinede İşkura kaydolmak ve olabildiğince nitelikleri artırıcı mesleki kurslara katılmak gerekiyor. En azından bir bilgi bankası oluyor.

Bakın biz engelli kadrosunda çalışacak arkadaş bulamıyoruz bu konuları tartışalım ve ortak çözümler üretelim

Salih Arıkan, Tel: 0506 514 96 93

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..