Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

E. Kurmay Yarbay Mustafa Kemal Öztürk

http://blog.milliyet.com.tr/emeklibirsubay

19 Aralık '06

 
Kategori
Yılbaşı
 

Yeni yilin sizlere mutluluk getirmesini...

Yeni yilin sizlere mutluluk getirmesini...
 

Hicbirimiz birbirimize tipatip benzemiyoruz. Guya simdilerde tipkimizin aynisini yapacaklar. Olabilir. Yaparlar.

Ben diyorum ki, madem bu kadar farkliyiz, ayni seye ayni yerden iki ayri insan baktigimizda farkli goruyoruz. Fakat, farkli gordugumuzun farkinda degiliz. Dusunun, birimizin icini kaldiran bir guzel, digeri icin soguk geliyor. Guzellik kavrami bile farkli. Kucuk burunun uzerinde kocaman gozler, kalin dudaklar mi guzel; yoksa, ince ve yayvan olani mi?

Benim gordugum denizi, sen de benim gordugum renkte mi goruyorsun? Benim mavim, senin icin de mavi mi? Vucudumuzda ki en ufak bir parcada bile bu kadar detaya giden bir yaradan, renklerimiz de, kokumuz da, zevkimiz de ayri detaylari cizdi de farkinda degil miyiz? Renk koru olan kopeklere, renk koru olduklarini, denizin mavi, bulutlarin beyaz, cimenlerin yesil oldugunu nasil anlatacaksin?

Bugun Umut dedi ki, annem halaya ne kadar da benziyor? Ben, evet, dedim. Ama halan anan gibi suslu degil. Hic denememis de. Belki ananin yemek yedigi lokantalarda yemek yememis, luks bir otelin barinda bir kadah cin tonik icmemistir. O da oyle mutlu olmustur, dedi. Mutluluklar bile birbirine benzemiyor. Yoksa benziyor mu? Babam nelerle mutluydu? Mutlu oldugu zamanlar, mutlu oldugunu hissediyor muydu? Bilirim, bir keresinde, cok mutlu adamdim, demisti. Demek ki, mutlu oldugunu biliyordu. Veya, elinden gittiginde anlamisti...

Yoksa mutluluk paylasmak mi? Ne kadar paylasabiliyorsan o kadar mi mutlu oluyorsun? Mutlu olmak sevilmek mi? Sahip olmak mi? Karin varsa mutlu, yoksa mutsuz musun?

Bu aksam, Yagmur'un piyesine gittik. Fotograflarini cektik. Sahneden bizi gordu, gulumsedi. Mutluydu. Mutlu olmak anne ve baba ile birlikte olmak mi?

Babamla ben ayni miyiz? Ben babam gibi yasayip, babam gibi olseydim, mutlu bir hayat yasadim dermiydim? Umut'un garsonluk yaptigi lokantaya Gokten agabeyi goturmustum. Umut bize servis yapti. Oglum oranin garsonu diye gurur duydum. Mutluluk evlattan gurur duymak mi? Oyleyse, Babam bayagi mutluymus! Bir zamanlar Sivas'tan Diyarbakir'a sirf Pilot Usttegmen ogullarini yerinde gormek icin gitmislerdi. Mutluluk oradaymis, mutluluga gitmisler. Vay be! Mutluluk Ismet mis. Ismet agabeyimin mutlugu da her hal ceylan gozlusu...

Bir general komutanimiz Kutahya'ya asker oglunu ziyarete gelmisti. Baska bir general Tugay komutani, onun oglu Tugay da askerdi. Baba icin, general olup er oglunu ziyaret mi, yok sa siradan biri olup, pasa oglunu uzaktan da olsa gormek mi mutluluk? Yoksa farketmiyor mu? Ikiside mi?

Babam vefat etti. Babami taniyan arkadaslardan biri telefon edip bassagligi dilemisti. Iki uc gun sonra yine aradi. Babasi sizlere omur. Simdi, diye sordu. Simdi kim bizimle gurur duyacak?

Mutluluk senden gurur duyan bir babanin etrafinda olamasini bilmek mi? Yoksa, Mutluluk seni dusunen bir ananin varligi mi?

Yoksa mutluluk arzu edilmek mi? Birileri seni yanlarinda, etraflarinda gormek istiyorlar, sen de bunu biliyorsan mi mutlu oluyorsun? Yolun gozlendiginde mi mutlusun? Yoksa sana muhtac olanlar olursa mi mutlu oluyorsun?

Agzimda dislerim tamamken bayagi mutluymusum. Yoksa agrilar kesildin diye cektirdigim gun mu mutluydum?

20 Mayis 2003 de 365 carpi 50 onsekizbinikiyuzelli gun yasamis olacagim. Yuzellisekiz gun sonra yani. On sekizbin gunden hangileri mutlu, hangileri mutsuz gunlerimiz? Hic hatirlamadigimiz, kaybolup giden gunler mi? Yoksa hatirladigimiz gunler mi?

Babami abimle mezarina yerlestiriyoruz. Ensesinin altina toprak yigiyorum. Rahat yatsin diye. Onsekizbin gunun icerisinde gozumuzun onunde olan bir gun. Mutlu gun mu?

Saskin saskin evlendirme memuruna evet dedigim gun mu mutlu gunum?

Tayyerenin kapisinda disari bakiyorum. 600 metre yuksekte. Atla demelerini bekliyoruz. O gun mutlu muydum?

Mutluluk gurur duymak sa, geriye baktigim da ezilmedigim gunlerden gurur duyuyorum. Kavga ettigimiz, hayir diyebildigimiz gunler, mutlu gunler mi? Hele hele baskalari icin gogsunuzu araya koyup, olmaz diyebilmisseniz?

Mutluluk baskalari icin savasmak mi? Gandi mutlu muydu? Ataturk mu daha mutluydu, Kanuni Sultan Suleyman mi?

Fatih Sultan Mehmet Istanbul'u niye feth etmisti? Sahiden niye o kadar ugras? Karinlari mi doymuyor du, ekonomi mi bozuktu, terorist tehlikelerden mi korkuyor du? Avrupa Birligine girmenin onemini kucuk yastan kendisine asiliyan mi olmustu?

Yahu yirmibir yasinda ki bir adam, top oynayip, ata binmek, kizlarin pesinde kosmak varken, Istanbul kapilarinda ne ariyordu? Mutlu muydu? Yoksa mutlulugu mu ariyordu?

Neyse. Biz bunlari yazarken Kanat ta isten geldi. Disarisi soguk. Icerisi sicak. Evde her birsey bol. Nufus tamam. Rahat rahat yatariz artik.

Mutluluk, bir arada olmak mi?

Surmeli Yengem iki gozu gormezken, Rizam yanimda ya, diye mutlu muydu?


Yeni yilda hepinize mutluluklar dileriz...

Biloxi, Aralik 2003

Ferdi: http://biryardimeli.bz.tc

 
Toplam blog
: 798
: 2506
Kayıt tarihi
: 25.07.06
 
 

Harp Okulu 1974 mezunuyum. 1983'de Kurmay Subay olarak mezun oldum. 1987 yılında Silahlı Kuvv..