Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Haziran '09

 
Kategori
Güncel
 

Yerkesik İlköğretim Okulu görüntülerinden

İzlenimler, gizemli bir söyleşi, Nabide Kılınç

Yerkesik İlköğretim Okulu’nun temelleri tarihi süreci itibariyle Gazeteci-Yazar Ünal Türkeş’in Muğla İli Toplum Yapısı Araştırmaları YERKESİK adlı kitabında aşama aşama verilmektedir.

Yerkesik İlköğretim Okulu benim mezun olduğum ilkokulumdur. Yurt sevgimi, ulus sevgimi, yöre sevgimi, aile sevgimi, okul sevgimi bu okulumun temelinden ve öğretmenimden, sonra da ortaokul yıllarımda orada görev yapan öğretmenlerimden almışımdır.

Kendilerini sevgi ve saygıyla anıyorum. Hayatta olmayanlarına Allah’tan rahmetler diliyorum.

Şu anki okul birkaç yıl önce yapılan yeni binası ile, tamemen sorunsuz, sağlıklı bir eğitim-öğretime kavuşmuştur.

Yerkesik İlköğretim Okulu’nda yıl sonu yaklaştığında çeşitli etkinlikler hazırlanır. Öğrenciler çeşitli motiflerle etnografik bir gösterim hazırlayıp "kendilerini ve becerilerini" Yerkesik halkına, velilerine anlatmak için gayret ederler.

Çocuklar başarılıdır...

Yıl sonu etkinliklerinde neler var bir göz atalım?

Kendi el motiflerinden oluşan değişik renk ve malzemeden hazırlanmış pek çok el becerilerini “kermes” olarak Okulun salonunda hazırlayıp herkesi davet ederler.

Birkaç yıldır süren şiir ve türkü geceleri öğrencilerin kendi dillerinden okunur...

Bir gün sonra ise, Okuma Bayramı saatlerinden oluşan etkinlikleri vardır.

İlk başladığı yıl bu etkinlik için Kütüphaneye davetiye verilmez, haberim olmadığı için gidemem. Sonra çok değerli bir öğretmen arkadaşım hanımefendi, şu anda başka bir ilde görev yapıyor.

Okuma Bayramı etkinliğinde görmeyince "Kütüphane olmadan bu tür bir etkinliğin anlamı olmaz", diye düşünür ve duygularını dile getirir.

Yerkesik İlköğretim Okulu’nun her an yapılan her etkinliğinde davetiye olmaksızın eğer haberim var ise katılırım, katılmayı da bir görev kabul ederim.

Her an yanlarında olmuşumdur, her dönemde burada görev yapan tüm öğretmen arkadaşlarım ve yöneticileri bunları bilir...

Ve birlikte “güzel ve verimli” çalışmalar üreterek, çocukların başarılarını ve becerilerini daha çok arttırmaya dikkat etmiş, özen göstermişizdir... Tüm çalışmalarda ve beraberlikte çocuklar esas alınmıştır.

Önemli olan çocukların mutlulukları ve başarılarıdır. Bu özden hiç ayrılmadığım için yıllar ve etkinlikler "Yerkesik" ismini ortaya çıkarmaktadır.

En çok heyecan duyduğum şey onların her türlü etkinlikleri ve” onları” o etkinlikler içersinde görmek olmuştur.

Çünkü onlar bizim çocuklarımız ve yöremizin evlatları, çocuklarıdır...

Onlar yine heyecanlıydı... Şiir ve türkü gecelerinde ...

Geçen gün gerçekleşen “Kermes”lerinde de... Ancak, bunları dile getiremedim.

Heyecan içersinde onları görmek için davetiye verilerek gittiğim etkinliklerinden hüzünle döndüm.

Dün akşam yapılan şiir ve türkü gecelerinden de..

Şiir ve türkü gecesine davet edildiğim halde yer verilmemişti, erken ayrılmak zorunda kaldım. Bu “kermes”te de böyle oldu. İkinci kez aynı şeyle karşılaştım. Organizasyonda ve yönetimde bir başkalık mı oluştu ki?

Gelen davetiyeyi okuyorum. Yarın yapılacak olan “Okuma Bayramı”na katılmanız bizleri mutlu edecektir, demektedir. Davetiye aldığımız için katılacak isek, bizi de mutlu etmeli. Toplantı anında hoş geldiniz demek ve yer göstermek, gereklidir.

Veya etkinliklerde ve programlarda bizim bilmediğimiz değişiklikler mi vardı?

Yerkesik İlköğretim Okulu’nun başarı ve anlatımını biz bir bütün olarak düşünmekteyiz. Yerkesik anlatımını da...

Yerkesik İlköğretim Okulu yıllar var ki, gerek işlevsel açıdan, gerekse de anlam bakımından Yerkesik Halk Kütüphanesini hep yanıbaşında bulmuştur.

Yerkesik beldemin özü ve ruhu olan, “çocuklar” herkesce mutlu ve güzel yaşanmalıdır. Bunun için de gerekli olan birlik ve bareberlik sağlanmalıdır. Çocukların başarıları ancak böyle, yükseltilebilir.

 
Toplam blog
: 642
: 524
Kayıt tarihi
: 19.07.08
 
 

Muğla'nın YERKESİK  beldesinde dünyaya gelmişim.  Yöremin o solunacak havasını, coğrafyasını çok ..