Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Ağustos '14

 
Kategori
Doğal Hayat
 

Yeşil Domatesten neler yaptım neler.....

Yeşil Domatesten neler yaptım neler.....
 

Tam iki aydır Marmara Denizinde bir Adadaki evimdeyim. Bahçem, ağaçlarım,çiçeklerim ve her daim misafirim olan kuşlarımla sakin , doğa içinde bir yaşam sürmeye çalışıyorum.

Haziran ayında ilk geldiğimde erik ve kayısı ağaçlarımın üstündeki meyveleri görünce ne yapacağımı şaşırdım. Öylesine boldular ki.Sonunda bunlardan marmelat , reçel yapmaya karar verdim.Şimdi ikisi de aynı şey değil mi diye söylediğinizi duyar gibiyim. Reçel daha taneli oluyor. Marmelat ise iyice ezilerek yapılan bir tür. Gerçi benim gibi acemi ahçılar reçeli de çok kaynatarak marmelat haline getirebiliyor.

İnanılmaz güzel reçel ve marmelatlarım oldu bahçemin erik ve kayısılarından. Bu arada erik suyu da hazırladım. Ve hazır meyva sularını bastıracak nefasette olduğunu gördüm hazırladığım bu meyve sularının.

Tam bu meyveleri hazırlarken vişne ağacımdaki vişneler kızarmaya başladı. Onlardan da vişne suyu ve reçel yaptım.Yıllar once eşimle ilk evlendiğimiz yıllarda kayınvaldemin Küçükyalı'daki bahçesinde devasa bir vişne ağacı vardı ve kayınvaldem bu ağaçtan toplanan kilolarca vişneden vişne suları hazırlardı.Bütün kış da gelen misafirlere bu doğal meyve suyunu ikram ederdi. Ben de kayınvaldemden gördüğüm gibi harika bir vişne suyu hazırladım ve afiyetle içip bitirdik. Bizim vişnemiz azdı , kışa kalmadı.

Yan komşumuz Almanya'dan emekli bir beyefendi. Üç yıldır bahçesine domates, biber gibi sebzeler ekiyor. Sanırım bunu spor olsun diye yapıyor. Çünkü evlatları ve eşi çok az bir süre geliyorlar Almanya'dan.Ama sabah erkenden kalkıp bahçe çapalaması, sulaması doğa içinde uğraşması ona sağlık katıyor.

İşte bu bey bu sene geçen yıllar ektiklerine ilaveten patlıcan,dolma biber, salatalık da ilave etmiş bostanına. Tabii maydanoz, nane,rokayı da unutmayalım.

Bütün bu ekilenler bana yarıyor. Zira en yakın komşu benim ve her gün bana sepet sepet biber, domates ve salatalık geliyor.

Ben de bütün bu doğal sebzeleri değerlendirmeye çalışıyorum.

Geçen gün dalında yeşil domatesler gördüm. Birden aklıma domates turşusunu ne kadar çok sevdiğim geldi. Hemen topladım ve küçük bir kavonopza yeşil domates, biber turşusu kurdum. İçine bir iki küçük salatalık da atmayı ihmal etmedim.Çok kolay , herkesin yapabileceği bir olay turşu kurmak.O sebzelerin kavonoz içersinde saramalarını seyretmek çok zevkli olıuyor.

Dün aklıma geldi.Annem yeşil domatesten bir yemek yapardı. Ben de kopardığım bir kaç yeşil domatesle zeytinyağlı bir yemek yapmaya karar verdim. İnanılmaz lezzetli bir yemek oldu. Tavsiye ederim.

Bir küçük soğan, iki diş sarmısak, biraz tuz ve biraz şekeri zeytinyağında öldürün.İyice yıkayıp elma dilim doğradığınız yeşil domatesleri ilave edin.Fazla su koymayın. kısa sürede pişiyor.İneceğine yakın bir tutam pirinç ilave edin ve 5 dakika sonra altını kapatın, dinlenmeye bırakın. Ben bir tutam da kırmızı acı biber attım. Yalnız benden tavsiye yağını az  koyun, domates fazla yağ çekmiyor,,Bir de çabuk pişiyor , fazla pişerse eziliyor domatesler.

Çok  lezzetli bir yemek oldu.

Bütün bu yazıyı neden mi yazdım.Belki diyeceksiniz ki bize ne senin domateslerinden, biberlerinden. Geçenlerde Yılmaz Özdil'in bir yazısında okudum.Annannenizden tarhana yapmayı , reçel yapmayı öğrenmediyseniz genetiği bozulmuş hazır gıdalara mahkum olup,  sağlıksız bir yaşama doğru yol alırsınız diyordu.

Ben de büyüklerimden gördüğüm, aklımda kalan bilgilerle doğal gıdalarla beslemeye gayret ediyorum ailemi.Sanırım son günlerde en akılılca iş de bu.

Şimdi gidip bostandan biraz biber , patlıcan toplayayım. Mis gibi halis zeytinyağında kızarmış sosslu patlıcan, biber kadar zevkli yemek var mı?

Bu arada bahçemde iki de zeytin ağacım var.Sırada zeytin basmak da var önümüzdeki günlerde. Ayva reçelini de unutmayacağım tabii.

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..