Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Mart '17

 
Kategori
Sınavlar
Okunma Sayısı
150
 

YGS sınavın mı var? Sana yardımcı olması için tavsiyelerde bulunduk

YGS sınavın mı var? Sana yardımcı olması için tavsiyelerde bulunduk
 

YGS Sınavın mı Var? Sana Yardımcı Olması İçin Tavsiyelerde Bulunduk


Sınavın mı Var?

Sana Yardımcı Olması İçin Tavsiyelerde Bulunduk!

Önümüzdeki günlerde 2 milyonun üzerinde aday, Üniversiteye giriş sınavların ilk basamağı olan YGS’ye girecek. Sınav zamanı yaklaştıkça öğrencilerde birtakım paniklemeler gözlenecektir. Her şeyden önce unutulmamalıdır ki bu yaşananlar insanlara özgü doğal süreçlerdir.

Sınava girecek adayların daha sınav olmadan sonuçlara odaklanmaları onları motivasyon anlamında olumsuz etkileyebilmektedir. Adayların “Ya sınavı kazanırım ya da hayatım mahvolur, deneme sınavları istediğim gibi geçmedi sınavım da kötü geçecek, sınavda heyecanlanacağım.” türü sonuca odaklı düşünceler beyni kilitleyeceği gibi doğru akıl yürütmesini de olumsuz bir şekilde etkileyecektir.

Bundan dolayı “sınavda elimden gelenin en iyisini yapacağım, sınav her şey demek değil, Önümde uzun ve güzel bir hayat var ve bu hayatta başka fırsatlarda mutlaka karşıma çıkacaktır” şeklinde düşünce geliştirmeleri adayları psikolojik olarak rahatlatacaktır.

       

Sınava Birkaç Gün Kala Yapılması Tavsiye Edilenler Neler Olabilir?

Sınav öncesi sınav yerini görmek sınav kaygısını azaltacak, sizi rahatlatacak ve sınav günü sınav yeri arama telaşını ortadan kaldıracaktır.

Sınavdan önceki günlerde ağır hareket gerektirecek bedensel ve zihinsel etkinliklerden uzak kalınması bunun yerine dinlenmeye çekilmesi faydalı olacaktır.

Sınav heyecanı uyandıracak konuşmalardan uzak durulmalı sınavın üzerinde çok fazla durulmamalı ama bir sınavın olduğunun da farkında olunmalıdır.

Kendinizden emin rahat bir şekilde gezin, sevdiklerinizle sohbet edin hoşlandığınız şeyleri yapın, doğayı çiçekleri böcekleri kainatın güzelliğini ve bunların hepsinin insan için yaratıldığını ve yaratılan en değerli varlığın kendiniz olduğunun farkına varın.

Yemek olarak çiğköfte gibi veya yağlı, ağır yemekler gibi hazımsızlık ishal veya kabız yapacak mide ve bağırsak dengenizi bozacak yiyeceklerden kaçının.

Akşam geç yatmayın; yoğun bir şekilde yarın ne yapacağım ben, ya olmazsa gibi düşüncelerden kendinizi uzaklaştırıp vakitlice yatın dinlenin.

Sınav öncesi dikkati artırmaya yönelik çokça kahve içmek, reçetesiz uyarıcı ilaçlar almak adaylarda beklenmedik komplikasyonlara neden olabilir. Doktor tavsiyesi olmadan uyarıcı ilaçlar almayın rahat olun kendinizi kontrol edebilme gücü sizde mevcut.

 

Sınav Günü Yapılması Tavsiye Edilenler Neler Olabilir?

Sınav sabahı telaş ve panik havası yaratmaması için sınavla ilgili belgeler ve o gün giyeceğiniz elbise sınavdan bir gün önce sabit bir yere koyulmalıdır.

Sınav günü vakitlice kalkıp sabah kahvaltısı yapmalı sınavda lavaboya çıkılamayacağı için çok fazla sıvı tüketmekten kaçınılmalı genel olarak reçel pekmez peynir zeytin gibi genellikle glikoz ağırlıklı ve hafif yiyecekler tercih edilmelidir.

Sınavda giyilecek elbisenin şık olmasından ziyade öğrenciyi rahat hareket etmesini sağlayacak türde olmalıdır. Bu konuda topuklu veya kundura ayakkabı veya dar pantolon, dar kesim deri mont gibi elbiseler yerine spor ayakkabı ve sportif elbiseler tercih edilebilir.

Sınav öncesi evden çıkmadan sınavla ilgili belgeler son kez kontrol edilmeli ve vakitlice evden çıkılmalıdır. Bu süreçte anne babaların öğrencileri baskı altına sokmaması sürekli hadi oğlum hadi kızım diye sıkıştırmaması önemlidir.

Sınava girdiğinizde öncelikle sınava adapte olmak için en iyi yapabildiğiniz testten başlayın soruları yaptıkça moral bulup konsantrasyonunuz artacaktır.

Daha sonra biraz zorlandığınız fakat alacağınız puanı en çok etkileyen dersin sorularını çözmeye devam edebilirsiniz.

Türkçede size uzun gelen ama okuyunca yapabileceğiniz soruları es geçmeyin. Matematikte bir soruya takılıpta inat etmeyin. Yapabileceğiniz soruları önce yapın yapamadıklarınızı sona bırakın. Genellikle derslerin istediğiniz puan türündeki önem derecesine göre hareket edin.

Sınavın ortalarında yapamayacağım olmuyor düşüncesiyle sınavdan kopup umudunuzu yitirmeyin. Sınavın son dakikasına kadar mücadele edin. Ne kadar kendinizi verip daha fazla soru yaparsanız mantıken o kadar puanınız artacak ve başarı şansınız yüksek olacaktır.

 

Stres mi Yaşıyorsunuz?

İnsanı strese sokan yeğane şey karşılaşılan problemler ve koşulların zorluğu değil bizim onları nasıl algıladığımız ve anlamlandırdığımızdır. Dünyanın pek çok ülkesinde olduğu gibi Türkiye’de de sınav gerçeği vardır. Sınav stresi ile sınavlara karşı olumsuz bir tutum sergileyerek değil bakış açımızı yenileyip çözüm yolları üreterek baş edilebilir. Zaten stres yaşamadan başarmakta mümkün değildir. Unutmayın sınavlar sizin ne zekanızın seviyesini ölçer ne de kişiliğinizi; Sınav sonucunda ortaya çıkan tek sonuç o sınava çalışıp çalışmadığınızdır. Bu noktada yapacağın en anlamlı şey elinden geleni yapmaktır.

Sizlere Başarılar Diliyoruz…

 

İsmail YILDIZ

Psikolojik Danışman & Aile Danışmanı

Simurg Yaygın Eğitim Programı

 

 

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 3
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 142
Kayıt tarihi
: 22.07.14
 
 

İnsanların davranışlarına anlam veremediği halde; PSİKOLOJİK DANIŞMAN Toplumların işleyişine ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster