Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Mart '15

 
Kategori
Güncel
 

YGS'ye çeyrek kala!

YGS'ye çeyrek kala!
 

alıntıdır


Beklenen gün geldi çattı. Pazar günü öğrenciler YGS sınavına giriyor. Yılların emeği, birikimi birkaç saatte ölçülür mü desek de bir şey değişmeyecek.

Ailesinde sınava girecek öğrencisi olanlar bilirler, bu süreç çocuklar için oldukça sıkıntılı. Her gün uyandıklarında bir gün daha eksilterek şafak sayıyorlar.

Yeğenim de bunlardan biri. Belki de bu yüzden sınava girecek olanları ruhen anlayabiliyorum.

Sürekli mide ağrısı ve bağırsak problemleri yaşıyorlar. Stres ve kaygı bağırsak sistemlerini derinden etkiliyor.

Kafalarında binlerce soru; “ya yapamazsam? Başaramazsam?” vs…

Aile baskısı olanları saymıyorum bile! Stres iki üç katına çıkıyor tabii ki.

Bu süreçte uzmanlar son güne kadar ders çalışılabileceğini vurguluyor. Ben her ne kadar katılmasam da isteyen çocuklar çalışmakta.

Sınavdan bir gün önce yorucu egzersizlerde, sosyal faaliyetlerde bulunulmaması gerektiği vurgulanıyor.

Halbuki bu çocuklara psikolojik olarak daha çok heyecan yüklüyor.

Naçizane benim fikrim öğrencilerin akışta kalmasını sağlamak gerekli. Gün saymadan, “aman yorma kendini sınava gireceksin” demeden, hatta sınavı sürekli hatırlatmadan, konuşup anlayarak vakit geçirilmeli.

Bir nevi gizli terapi uygulamalı. “Kazanamazsam” kaygısı taşıyan öğrenciye “bunu kazanamadığında düşünürüz” fikri aşılanmalı.

Melisa, papatya çayı tüketmeleri sağlanmalı.

Bunun yanı sıra klasik müziğin ruhu dinlendirdiğini biliyoruz. Son dakikaya kadar ders çalışma mantığını ben algılayamıyorum.

Belki de doğru olan budur bilemiyorum ama bence son hafta derslerden uzaklaşmalı.

Unutmayın!

Başarısızlık yoktur, sadece sonuç vardır. Sınavda yeterli puanı alamamanız sizin başarısız olduğunuzu göstermez. Bu sadece bir sonuç. Ve sonuçlar daima değiştirilebilir.

Kaybetmek diye bir şey yok!

Her insanın bir diğerinden farklı olarak daha iyi yaptığı bir şey mutlaka var. Görünenin ardında yatan sebepleri düşünün.

Bazı insanlar istedikleri puanı alamasa da bir dahaki sefere hazırlanmak üzere moralini bozmuyor. Peki bazıları neden psikolojisini bozuyor?

Güçlü olun!

Her şey, her zaman istediğiniz gibi gitmeye bilir. Çözüm odaklı olun, sorun odaklı değil!

Edison’a ampulü keşfetmeden önce, başarısız olduğu 999 deneme için ne hissettiğini sormuşlar. Edison şaşırmış: “999 başarısızlık mı? Hayır! Işığa kavuşamamanın 999 yolunu keşfettim o kadar.”

Azim ve inanç mutlaka sizi istediğiniz yere götürecektir.

Başarılar…

 

 
Toplam blog
: 670
: 1923
Kayıt tarihi
: 19.12.10
 
 

İstanbul doğumlu. Kuantum Yaşam Koçu. EFT, NLP, ETKİLİ İLETİŞİM, BEDEN DİLİ gibi bir çok konuda e..