Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Mayıs '11

 
Kategori
Öykü
 

Yıkılan hayaller

Yıkılan hayaller
 

Hafifçe sağ bacağını yalpalayarak yürüdü iki katlı binanın önünde duran yine ne hikmettir diye kendi kendime sorduğum iki araçlık otoparkı yabancı araçlar girmesin diye kapatan ve onu anlatmak için kurulan cümlesi gibi gereğinden uzun zincirleri açmak için Ferit abi. 

 

Bacağını yalpalayarak yürürdü. Nedenini bilmezdik, sormadık da hiç o kadar derin muhabbetimiz yoktu. Balkondan selam verirdik o da alırdı selamımızı, bazen de yoldan geçerken muhabbet ederdik keyfi yerindeyse o kadar.Kendi halinde bir adamdı. Kışı burda geçirmişti o eski sağlık ocağı şimdi ise kiralık olan soğuk binada. 

 

Balkondan gördüm onu sigaramı yaktığım ve sönmek bilmeyen kibriti sallarken, yine ondan istediğim iki haftada parça parça bulup gönderdiği kolilerin ve memleketten gelen börek kutularının arasında.Parmaklarının ucunda eğreti duran sigarasından uzun nefesler alıyordu giderken o zincirlere bir mayıs gününün kendine hiç yakışmayan bulutlu bir ikindi vaktinde. 

 

Sigarasından çıkan dumana özendim bir an kendi sigaramdan çıkanı unutarak gökyüzüne karışıp gitmeye hayranlık duydum. Bir nefes daha çektim derin derin, zinciri açışını izledim, ambulans sesleri içinde yoldan geçen güzel kıza baktım. Hastanenin yakındaydı bu çığlık sesli ikindi vaktinde duran soğuk bina yine kendine yakışmayan elbise giymiş mayıs ayının akan makyajında. Sonra zinciri açtı, arabanın yanaşmasına yardım etti ve tekrar kapattı zinciri. Adeta Hz.Musa’nın kızıldeniz’i ikiye ayırdığı gibi ayırdı binayı dünyaya açılan tek cephesinden. Beklediğim gibi oldu gökyüzünden çakan şimşeğin geceyi böldüğü gibi, uykuyu sildiği gibi sildi binayı parkyeri arayan arabaların gözlerinden. 

 

Bir nefes daha çekti sigarasından, sonra sigarasına baktı ve tekrar çekti. Bitmiş olacak ki üstüne bastığını gördüm. Halbuki gözlerimi ayırmamıştım ondan oda arkadaşımın sesini duyana kadar. O an anladım ki bir anlıktı herşey; bütün izlenimler bir anlık, bütün özençler bir anlık, bütün hayaller bir anlıktı. Aynı benim sigarasının dumanına özendiğim Ferit abinin hayallerimi bir anda ezmesi gibi bir anlıktı hayallerimin kaynağını bertaraf etmek. 

 
Toplam blog
: 3
: 417
Kayıt tarihi
: 04.06.09
 
 

Veteriner fakültesinde okuyan bir üniversite öğrencisiyim. Gezmek ve yazı yazmaktan hoşuma gidiyor v..