Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Temmuz '07

 
Kategori
Doğal Hayat / Çevre
 

Yine aynı senaryolar!

Yine aynı senaryolar!
 

Yazık hem de ne yazık… Bodrum yanıyor, Antalya yanıyor, Çeşme yanıyor, İzmir yanıyor... İzledikçe, gördükçe, okudukça içim acıyor ve yüreğim yanıyor. Tıpkı ormandaki güzel ağaçlar gibi…

Senaryolar yine aynı. Yok efendim biri gecerken sigara izmaritini atmış, yok cam kırıkları ısınmışmış ta yangınlar o yüzden çıkmış mış. Allah Allah tesadüfe bak bir çok yerde aynı anda yangın çıkıyor. Demek ki aynı anda izmarit atmışlar ya da camlar aynı anda ısınmış ve hadi ormanı yakalım demişler…

Yahu bunu küçük çocuklara anlatsanız onlar bile güler geçer... Koskoca orman bölge müdürü, ardından yangın çıkan illerin valileri ve ardından bakan aynı senaryoları okuyor ekranlarda… Belli ki bu senaryolar birileri tarafından yazılmış onlarda okumak zorunda kalıyor..

Nasıl mı? Birileri bu yakılan arazilerden rant elde edecek ve buralar birilerine peş keş çekilip yakın zamanda çok kalabalık yıldızlı oteller yada lüks villalar, siteler yapılacakta ondan.

Orman bakanı da çıkıp bu araziler asla satılmayacak diye açıklama yapıyor..

Sizin iktidar tekrar seçilmezse ne olacak gelenler önce bu ağaçlardan mahrum edilen sözüm ona hazır arazileri satılığa çıkaracak ardından yeni yakılmış orman arazilerini bekleyecekler... Ya da siz kalsanız bile iki yıl sonra bu olaylar nasılsa unutulacak ve sonrası malum…

Bu konu bu kadar basit olmamalı... Ormanlar yanmış sonra bazı kendini sanatçı zanneden kişiler uzatılan mikrofonlara "Ay çok üzüldüm ben hemen yardım konseri yapacağım, yok ağaç dikeceğim, yok fidan dikeceğim" gibi kendisinin bile inanmak istemediği yapmacık sözler veriyor ekranlarda

Zaten her olayı onlara sormasak olmaz... İzlerken sinir oluyorum ve nefret ediyorum... Bazen magazinci olmamak için basın sektöründe rotayı başka alana çevirdiğim için her gün daha da mutlu oluyorum bunları izlerken…

Sonra orman bakanı çıkıp diyor ki biz hemen oralara fidan dikeceğiz ama bu fidanlar ancak 60 yıl sonra yanan ağaçların son hali gibi olabilecek. Bence fidan dikmek yerine bakan istifa etse hepimiz daha da mutlu olacağız. Ama nerde o cesaret…

Ormanlar yanarken bu yazıyı yazdım ve ben yazıyı daha bitirmeden yurdumun bir başka köşesinden yine yangın haberi... Manavgat yanıyor… Ancak itfaiye yok... Nerde bu itfaiye?… Sayın Başbakanımızın mitingi var o yüzden miting alanında hazır ve nazır bulunuyorlar... Ne için insanların ateşini söndürmek için mi?

Yazık, yazık ne diyeyim…Ya siz olsaydınız ne derdiniz?

 
Toplam blog
: 12
: 2631
Kayıt tarihi
: 25.06.07
 
 

İŞ Medya Sektörü: Uzun yıllar bir çok dergi, gazete ve tv lerde muhabirlik, köşe yazarlığı(Mi..