Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Ocak '08

 
Kategori
Kültürler
 

Yirmi yasinda olmak

Yirmi yasinda olmak
 

Furisode kimono giymis kizim


Yirmi yaşında olmak sizin için ne ifade eder ? Yetişkinliğe adım mı ? Ben öğretmen olduğumda 18 yaşındaydım . Maaş alma hakkim vardi . Bazi arkadaslarim ay farki ile maas alalmam durumunda oldugu icin yas buyutmuslerdi . Bildigim kadari ile sigara icme , icki icme , her nekadar dince de uygun degilse de yas limiti yoktu bildigim kadari ile . Ergenlikle birlikte sigara icmeye baslayan coktu cevremde hatirladigim kadari ile .

Yasadigim bu ulkede yirmi yasinda olmak bir cok hakki da beraberinde getiriyor . Sigara icmeye baslamak .icki icebilmek ...Ama daha erken yasta liseyi bitirip is hayatina atilanlar da var . ayrica denetim olmaksizin sadeceuyari yazisi bulunan Vending machine denilen makinelrden parayi atip sigarayi almak ickiyi almanin kolay oldugu bir ulkede icki ve sigaraya yas limiti getirilmesini pek anlamli bulmuyorum . Cunku universitelerde bile birinci sinfa baslayan ogrenciler icin parti duzenlenince herkes ickisini iciyor . Sigara deseniz o da oyle .

Her sey eskisinden cok farkli . Ama yine de yirmi yasina gelen gencler icin yetiskinlige adim atma toreni duzenlenir yerel yonetimce . SEIJIN SHIKI denilir torene. Kizlar FURISODE denilen uzun kolluklu kimonalarini giyer . Erkekler Hakama denilen erkeklere ozgu kimono . Ancak yakin yillarda ozellikle erkekler takim elbiseyi yeglemekte . Kizlardan da kimono dan farkli giyecekleri giyenler var . Ekledigim resimde gormek olanakli . eskiye ozgu gelenegi surdurmek cok guzel ama gencler pek aldirmaz gorunuyorlar . Onlar icin yillardir gormedikleri arkadaslari ile bulusma toreni gibi .

Gecen yil torenin yapildigi salona bir goz atmistim . Genclerin bir cogu konusma yapan yerekl yonetim baskanini dinlemiyor kimi telefonla kokusuyor kimi arkadasi ile . Bazan biraz ileri gidip toren oncesi ictigi icki ile kafayi bulan ozellikle erkeklerden sahneye firlayip konusciyi taciz edenler de var . O nedenle her yil toren sonrasi tartismalar olur . Kisitli olan yerel yonetim gelirinin boyle torenler icin kullanilmamasi icin tepkiler gosterilir .

Konusmalarin uzun oldugu toplantilarin insanlari bezdirdigi gercek ama bu insanlar bundan boyle toplumun bir uyesi olarak , yetiskin gozuyle bakilacagi icin biraz daha davranislarina dikkat etmeleri gerekir diye dusunuyorum .Sanki hic icmezlermis gibi toren bittikten sonra sakeleri su gigib icip etrafa zarar veren yaramaz yetiskinlerimiz her zaman vardir . Bu yil sonuna kadar beklemedim toreni. Umarim olaysiz biter . Cunku bazan polsin mudahale ettigi durumlar da gorulebiliyor .

Benim kizimin torenine iki yil var daha ..onun zamaninda davranislar nasil degisir bilmiyorum ama bir yandan da merakla bekliyorum . Kimonosu icin babaannesinden soz almis bile , bizim gucumuzun yetmeyecegini biliyor galiba ..

Tum genclerin gelecekte toplum icin yararli insanlar olmalari , kendi kisiliklerini bulmalari icin gerekli ortamin saglanmasi dilegiyle iyi gunler diliyorum

 
Toplam blog
: 397
: 1111
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1955 Niğde doğumluyum. Ancak Japonya'ya gelene kadar yaşantımın büyük bir bölümü Ankara'da geçti. Ka..