Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Ocak '19

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Yolculuk Hazırlıkları - 1

Her yolculuk için önce karar vermek, sonra plan yapmak ve sonra da bir valiz hazırlamak gerek. Ben kararımı verdim, planımı yaptım (ilerde  paylaşacağım) ve valizimi hazırladım. Neler mi var valizimde;

Öncelikle şunu biliyorum: Bu yol bir gül bahçesi değil. Uzun soluklu,  bazen düz,  bazen engebeli bazen de yokuşlar çıkacağım bir yol var önümde. Bu yola çıkmak gerektiğinin farkına varmak çok önemli. Herşey o ilk adımla başlıyor. Karar vermek ve hadi demek. Bu yazıyı okuduğunuza göre demek ki siz de benimle birlikte o kararı verdiniz. Hadi...

Ben bir beslenme uzmanı değilim. Bu işi daha önce kendi başıma, sonra da bir grup çalışmasını yöneterek denemiş, başarılı sonuçlar almış biriyim. Ancak kişisel başarımı yeterince kalıcı kılamadığım için yürüdüğüm yolun bir kısmını geri döndüm. Şimdi eski tecrübelerime yeni bilgiler de ekledim ve yeniden yolun başına geçtim. Daha önce yaptığım ve işe yaramış olan neler varsa onları yeniden yapacağım. Sizlerle (gerçek bir grup çalışması yapıyormuş gibi) paylaşacaklarım da bunlar olacak.

Önce hedefimizi belirleyelim. Ne demiş şair: Nereye gideceğini bilmeyen gemiye hiçbir rüzgarın  faydası olmaz. Ben önüme 8 aylık bir süre ve 20 kilo vermek gibi bir hedef koydum.  Gözünüzde büyütmeyin, olmaz demeyin. Beslenme düzenimde değişiklikler yaptığım ilk denememde 7 ayda 18 kilo vermiştim. Hepimizin metabolizması farklı. Herkes kendi ritmini kendisi ayarlayabilir. Benim hayalimdeki hedef ayda en az 3, en fazla 5 kilo vermek. Yani haftada 1 kilo desek, 20 haftaya ihtiyacım var. Hesabını kitabını yaptım, Mayıs ayı sonunda İdeal Defne’ye kavuşmuş oluyorum. Kalan 3 ayda da mevcut kilomu koruyup sabitlemek.

Ben valizimi bir de kilo takip tablosu koydum. Daha önceki kilo verme sürecinde beni çok motive eden bir tablo bu. Her sabah aç karna bağırsak faaliyetlerini içeren bir tuvalet seansından sonra ilk işim tartılmak oldu. Artı ya da eksi fark etmez, her gün bu tabloya kaç kilo olduğumu yazdım. Zaman içinde Tablodaki çizgilerin aşağı doğru eğilmeye başladığını görmek beni hem çok mutlu etti hem de motivasyonumu arttırdı.  Eğer siz de kullanmak isterseniz bugün itibarıyla benim kayıtlarımın da mevcut olduğu bir tabloyu içeren bu dosyayı aşağıda Dipnot 1 olarak ekledim.

Ve bu yolculuğun olmazsa olmazı bir Beslenme Günlüğü. İdeali bir 2019 ajandası ama şart da değil. Evdeki herhangi bir defter olabilir. Yeter ki yepyeni beyaz sayfalar olsun. Bu günlüğü her gün yediklerimi ve yaptığım sporları yazmak için kullanacağım. Gün içinde neler yediğimi, hangi yediğimi gerçekten acıktığım için, hangisini boşluktan, sinirden veya başka bir duygusal sebepten yediğimi farketmem için  çok faydalı olacaktır.

Dediğim gibi ben bir beslenme uzmanı değilim. Bu yüzden haddimi aşıp size diyet listeleri önermeyeceğim. Internette pek çok beslenme uzmanının önerdiği listeler var. Bunlardan güvendiğiniz herhangi birinin size uyan listeleri ile başlayabilirsiniz. Burada benim size tavsiyem hızlı koşmayın. Hep dediğim gibi bu uzun soluklu bir yolculuk bu. Hızlı kilo vermeye çalışıp bıkmaktansa, mantıklı ve emin adımlar atıp yavaş ama sağlıklı ve kalıcı bir şekilde kilo vermeyi hedeflemenizi tavsiye edebilirim. Ben kendi günlük beslenme listelerimi zaman zaman sizlerle paylaşacağım.  

Valize koyacağımız bir sonraki şey bir başka şey de “öncesi” fotoğrafımız. Haydi giyinin kuşanın süslenin ve şu andaki halinizin bir fotoğrafını çekin. İnanın 8 ay sonra bu sizin gurur tablonuzun en kıymetli parçası olacak.

Hemen hepimizin artık akıllı bir telefonu var, öyle değil mi? Valize koyacağımız bir sonraki şey ideal benle buluşma meditasyonu kaydı. İsterseniz telefonunuza yükleyin. Benim telefon hafızam çok dolu, o yüzden “İdeal Defne ile Buluşma” kaydımı internete yükledim, oradan dinliyorum. Bu kayıdı da Dipnot 2 olarak ekledim.

Her gün, mümkünse sabahları kendinize bir 15-20 dakika ayırıp ideal sizle buluşmanızı tavsiye ediyorum. Çok faydasını göreceksiniz.

Sevgiyle ilerleyin...

Defne Bilgehan

Bireysel ve Kurumsal Danışman

Yazılarımı ve diğer paylaşımlarımı http://www.facebook.com/defne.bilgehan.9 sayfamdan da takip edebilirsiniz.

 

 
Toplam blog
: 3
: 110
Kayıt tarihi
: 29.12.18
 
 

Sağlıklı Beslenme Kulübü (SBK) me hoşgeldiniz. Öncelikle sağlık, sonra kilo kontrolü ve nihayet f..