Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ağustos '09

 
Kategori
Mizah
 

Yonca yaprağı ,batıl takıntılarımız ve şans faktörü.

Yonca yaprağı ,batıl takıntılarımız ve şans faktörü.
 

Çölde kutup ayısı tarafından tecavüze uğrayan deve şanslımı sizce :)))


İnsan şansını nerelerde arayacağını şaşırır bazen. İçine düştüğü olumsuz durumlardan dolayı kendini herkesin inandığı ama sonucunda bir gerçek olgu olmayan şeylerle meşgul eder. Mesela dört yapraklı yonca bulmak ençok şans getirdiğine inanılan şeylerdendir. Şey demeyelim de biz ona, inanış diyelim. Ben şu ana kadar hiç tarlaya bahçeye dalıp, ya da kırsal bir yolda ilerlerken durup " hemen 4 yapraklı yonca bulmam lazım " diye de kahrolup üstümü başımı paralamadım :)) Bulsan ne olacak ki ? Sana bonus mu verecekler ? Ya da kampanya mı başladı ? " Damping ! 4 yapraklı yoncayı getirene Yonca Evcimik kaseti yarı fiyatına :)) " Ben aslında yaprağın 3ünde 4ünde değilim ama saçmalık işte.

Güya bir de rüyada üç yaprakli yonca görmek, veya bir tarlada onun dört yapraklisini aramak, yüklü bir paraya kavusmaya ve talihin birden bire iyiye dogru yükseldigine isaretmiş. Bir tarlada veya bir bahçede üç yaprakli yoncalar arasinda dört yapraklisini aradiginizi görmek, eger bulursaniz bütün muradinizin olacagina aradiginiz halde bulamadiginiz takdirde, arzunuzun biraz gecikecegine delalet edermiş miş miş. . .

Ama geçen sefer bir blog yazmıştım http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=194119 " Üç yapraklı yoncanın üçüncü yaprağısın " adında. Bunu çok sevdi benim canım ciğerim arkadaşlarım, dostlarım. En çok bu hoşuma gitti. Bir de Emine Supçin ablam bana tavsiye de bulundu. " Kitap çıkartırsan adı bu olsun ablası " diye. Bakalım çıkartırsam adı bu olabilir. Şansla alakalı olarak.

He şans dedim de aklıma geldi. Şans sizce nedir ? Kimler şanslıdır? Bak yine bir konu çıktı. Yoncadan şansa geldik. Şans aslında çok geniş yelpazede bir konu. Kimine göre Sayısal Lotoda, Piyangoda, kazı Kazanda, On Numeroda para çıkması, kimine göre hayatında iyi insanlarla karşılaşmak, kimine göre işinde başarılı olup uçup gitmekte olan bir balonu yakalarcasına kariyerini yakalamak, kimine göre annesi babası yanında olmak, kimine göre çıkardığı kasedi, kitabı yok satmak vb. şeylerdir. Kimine göre de blogda çok yorum almak, habire mesaj almak, kimine göre msnde zırt pırt tütreşim almak da olabilir :))

Ama benim en şanslı olduğum konu mükemmel bir aileye sahip olmaktır. Bir de parantez içinde ve altı çizgili yazmak istiyorum , ( Canımdan çok sevdiğim bir dostum, kardeşim, bitanecik cancağızım, fındıkım ! var. Kendimi bu sebepten de çooook şanslı ve bahtlı bir herif olarak görüyom :)) ) Sizin şans olarak gördüğünüz şeyler nedir? Lütfen bana yazsanıza laa . Merak ediyom he valla. :))

Efendim yazımın giriş, gelişme bölümlerinden sonra zurnanın zırt dediği, ak koyunun kara koyuna dalaşmadığı, kurufasulyenin nihavent makamında LPG özelliklerine geldiği bölüme geldik. Bu yazımda bahtıl, pardoğn batıl inanışlara olan takıntılı durumlarımızdan, şansın bize ne kazandırdıklarından bahsetmeye çalıştım. Sizce siz hangi konuda şanslısınız ?

Yok yani, merakımdan sordum :)))))

 
Toplam blog
: 749
: 1983
Kayıt tarihi
: 11.10.07
 
 

Yazmanın hayatın akışının bir parçası olduğu kanısındayım. 6 Mayıs 1982'de doğdum ve İstanbul Kar..