Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Aralık '17

 
Kategori
Sivil Toplum
 

Yöntem Olarak Karşıyım

Yöntem Olarak Karşıyım
 

Salih Arıkan


Engelli Dernekleri zor şartlarda hizmet ediyorlar.Derneğin ayakta kalma mücadelesiyle uğraşmaktan zaman zaman asli işlerini yapamamaktadırlar.Buda yıllardır sorunların birikerek gelecek yarınlara taşınmasını sağlamaktadır.Dernekler yardım kampanyalarıda yapacaklar bu en temel haklarıdır.Doğru bir yöntemle bu işlerin yürütülmesi gerekiyor.Kermesler Projeler Bağışlar ve meşru olan yöntemlerle Bağış toplanabilir.Biz dahil tüm Dernekler Bağışa ve  yardıma açıktır.Yalnız bu işlerin duygu sömürüsüyle yapılmasını doğru bulmuyorum.Öncelikle.İktisadi işletme kuran ve gerçekten bazı ürünler yapan ve piyasa koşullarında bu ürünleri satan ve derneğe gelir elde edenleri tebrik ediyorum.Çünkü yeteneklerini sergileyip duygu sömürüsü yapmadan bu ürünler satıldığında çok harika bir iş yapılmış olur. Ama İktisadi işletme kurup hiç bir emek olmadan meşru dilencilik yoluyla kapı kapı engellilere yardım istiyoruz diyen kişilerin önlenmesi ve yardım edilmemesini istiyoruz.Bu satışlar genellikle sadece yardım toplayanların masraflarının karşılandığı ve sadece maaşlı çalışanlara ve bu tezgahı kuranlara faydalı oluyor.Birde Okullarda Kırtasiye ürünü satan yine Okullarda Zarf dağıtma yöntemiyle Para toplayan arkadaşlarımız var,Biz Okullarda bu işin olmasını niçin istemiyoruz. Engelli yardım edilmesi gereken kişi  fikri Öğrencilerin ve Öğretmenlerin Zihninde yer ediyor buda Engelli algısını olumsuz etkiliyor.Tartışma Guruplarında bu meseleyi sürekli canlı tutan ve bizi bileyen arkadaşlarımıza hatırlatmalarından dolayı teşekkür ediyoruz.Çünkü biz iyi ve doğru işler yapmakla toplumda iz bırakmak istiyoruz.Biz arkadaşlarımızı seviyor bu yanlıştan dönmelerini istiyoruz.Biz tartışarak enerjimizi yok etmek ve eritmek istemiyoruz.Ama bu konuyu canlı tutar ve sürekli ısıtılırsa bizde ister istemez bir şeyler söylemek zorunda kalırız.Salih ArıkanTel: 0506 514 96 93

 

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..