Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Temmuz '08

 
Kategori
Güncel
 

Yorum kirliliği

Bilgi kirliliği lafını çok duyduk.. Ben de yorum kirliliği lafını üretiyorum, eğer daha önce üretilmediyse...

Bunun bir örneğini vereyim...

Gazetesinin, bu Ergenekon ile ilgili olan bitene yönelik izlediği tutumu eleştiren Hıncal Uluç'a, bir yazı yazarak DNGLK demişti Sabah Gazetesi köşe yazarı Emre Aköz.

Bugün, istemiye istemiye yazısının başlığından dolayı yazısını okudum. Orada, Hürriyet Gazetesi başyazarı Oktay Ekşi'nin önceki günkü yazısında bilgi kirliliğinden bahsettiğini oysa, tam da kendisinin bu kirliliği yarattığını söylüyordu.

Verdiği örnek ise şuydu: İbrahim Yıldız, Cumhuriyet Gazetesi'ne atılan bombanın Ümraniye'de bulunan bombalardan olmadığını, Eskişehir'de bulunan bombalardan olduğunu açıklamış. Ekşi de, bilgi kirliliğinden bahsederken, aylardır, Cumhuriyet'e atılan bombaların Ümraniye'de bulunan bombalar olduğunun söylendiğini, oysa bunun yanlış olduğunun ortaya çıktığını ve bilgi kirliliği yaratıldığını söylüyor yazısında. Aköz ise, Ekşi'ye Cumhuriyet'e atılan bombanın Ümraniye'deki bombalardan olmadığını söylüyorsun ama, Eskişehir'deki bombalardan olduğunu söylemiyorsun ve böylece Danıştay Katliamı, Cumhuriyete atılan bomba ile Ergenekon bağlantısını gizliyorsun, böyle bağlantı yok diyorsun diyor, bir cümlesi aynen şöyle:

"Dün Hürriyet'in Başyazarı Oktay Ekşi, İbrahim Yıldız'ın yazısından alıntı yaptı. Ve özetle " Bakın Ümraniye bağlantısı yokmuş " dedi."

Ben de tabi merakla hemen Ekşi'nin yazısına atıldım ve okudum.. Adam, yazısında, hiçbir şekilde, bu üç olayın bibiriyle bağlantısı olup olmadığına dair bir şey söylemiyor. Konusu da bu değil. Sadece Cumhuriyet'e atılan bombanın Ümraniye'de bulunan bombalardan olmadığını ve bunun bilgi kirliliği olduğunu söylüyor.

Buradan, Aköz'ün yaptığı gibi bir yoruma sıçramak, ancak yorum kirliliği ile açıklanabilir.

Aköz'ün bunu niye yaptığını bilemiyorum. Ya Ekşi'ye çok kızgın, nasıl olsa, ne yazsak gidiyor. Uluç'a dnglk dedim bir şey olmadı diye düşünüyor, ya kişisel kontrol edemediği hırsları var, sivri yazarak belki çok okunurluk elde etmek istiyor vs. her ne olursa olsun, yaptığı aleni bir yorum kirliliğidir.

Tabi, bu tür son zamanlarda sayısız yazı var. Mesela aynı yazıda, Oktay Ekşi, liberal faşistler diye ad vermeden dolaylı olarak 'küfrediyor, ' artık kim ayağına bastıysa.

Neyse.

 
Toplam blog
: 467
: 1012
Kayıt tarihi
: 21.10.07
 
 

Ankara'da yaşıyorum. Çeşitli güncel konularda, zaman zaman "Neden olaya böyle bakılmıyor?" diye düş..