Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Mayıs '08

 
Kategori
Müzik
 

Youtube geyikleri. Çok biliyorsunuz siz. “Cahildim dünyanın rengine kandım”

Youtube geyikleri. Çok biliyorsunuz siz. “Cahildim dünyanın rengine kandım”
 

Her konuşan senin kadar şirin olsa keşke... Yerim ben senin o ağzını:)) Agucugucu:)))


Sevgili dostum yeşilsoğanın en son bloğu olan “Kırık türkü” adlı bloğunda bir yoruma verdiği cevapla başladı her şey. Bir Neşet Ertaş türküsü olan “Cahildim dünyanın rengine kandım” türküsünü anınca yeşilsoğan bu türküyü uzun zamandır dinlemediğimi fark ettim ve tabii ki soluğu her zamanki gibi youtube de aldım.

Youtube sizin de bildiğiniz gibi birçok amatör çalışmanın da sergilendiği, paylaşıldığı, pazarlandığı bir site ve hepimizin hayatında önemli bir yere sahip. Vazgeçilmezimiz oldu gibi bir şey ve tıpkı burada olduğu gibi orada da isteyen paylaşılan bu çalışmaların altına yorum yazabiliyor, puanlandırabiliyor. En son bu türküyü dinlemek için şöyle bir gezindim ve birkaç video izledim. Öyle amatör insanlarımız var ki inanın şu an kasetleri milyonlar satan birçok profesyonele taş çıkartıyor. Fakat bizde olan o ezbercilik yok mu burada da sahneye çıkıyor ve her şeyi bitiriyor. Youtube’da da bunun örnekleri bolca var. Bazen öyle yorumlar yazılıyor ki bunu yazanların gözü, kulağı olduğundan şüpheye düşüyorsunuz.

Bu anlamda sözünü ettiğim türküyü öncelikle tanınmış birkaç sanatçıdan dinledim. Neşet Ertaş’ ta bunlara dahil. Onu bu polemiğin içine dahil etmiyorum tabii. O tek başına ayrı bir dünya. Fakat amatör çekimlerin içinde bir Niğdeli Tahsin var ki bu çocuk gerçekten müthiş. Ama o bizim her şeyi çok bilen densizlerimiz yok mu onlardan bir kaçı sahneye çıkmış yine ve konuşmuş. Dedim ya bu insanların gözü kulağı aklı fikri olduğundan şüpheye düşüyorum bazen. Bunlar dinlediği müziğin “A” sını “B”sini “C” sini bilmez, kültürünü bilmez, emeğe saygı duymaz çıkar saçma sapan yorumlarda bulunur. Bana göre profesyonelim diye geçinen ve milyarlar kazanan birçok sanatçıya taş çıkartan amatör çalışmalar ve sesler var bu çalışmaların arasında. Niğdeli Tahsin’de bunlardan biri. Tanımam etmem. İlk defa tesadüfen dinledim kendisini. Çekim cep telefonuyla bir piknik alanında oldukça ilkel şartlarda yapılmış. Altına da açıklaması yapılmış. O açıklamadan sonra bile o her şeyi bilenlerimiz susmamış. Bana göre çekime gölge düşüren en önemli şey bu güzel türküyü susup dinlemesini bilmeyen yanındaki arkadaşları veya akrabaları, “her kimse” onlar olmuş. Kendi adıma ben bir yapıtı, çalışmayı müziği dinlerken öncelikle onda ruh var mı ona bakarım. Müziği kulağımla değil yüreğimle dinlerim. Söyleyende de aynı şeyleri ararım ki o da bu çocukta fazlasıyla var. Feryal Öney’ de de aynı ruhu yakaladığımı söyleyebilirim. Fakat Orhan Hakalmaz’da aynı ruhu yakaladığımı söyleyemem ki; Orhan Hakalmaz milyonların tanıdığı ve milyonlar satan, milyonlar kazanan bir sanatçı. Saygı duyarım, dinlerim o ayrı.

Bu anlamda içinde bulunulan şartları ve teknolojiyi, göz önüne almayan, üstelik söylenmesi böylesine zor olan, bir türküyü yürek, bilek, nefes yanında oldukça güçlü bir diyafram gerektiren bu ve benzeri çalışmalara saçma sapan yorum yapanlara ne denir ki. Buyrun siz de çalın, söyleyin de boyunuzu posunuzu görelim denir. Ağzı olan konuşuyorun bir başka versiyonu işte. Ne yaparsın. Konuşsunlar bakalım. Allah hepimize akıl fikir, gören göz, duyan kulak, takdir eden yürek versin. Ne diyim.

Ben bu gencimizi gerçekten çok çok tebrik eder ve çalışmalarında başarılar dilerim. Bu gencin gırtlağı gerçekten müthiş ve birçok benim diyen sanatçıya taş çıkartır. O kadar!:))

Editörlerimize de bu vesile ile buradan bir çağrım olacak. Rica edeceğim daha doğrusu.

Türk halk müziği; ortaya çıkış nedeni, sazı, sözü, yapısı, itibari ile diğer müziklerimizden ayrılan, oldukça önemli farkları olan, birçoğu kulaktan kulağa yayılarak günümüze kadar ulaşan, yüzyılların izini taşıyan ve her birinin ayrı hikayesi olan, popüler kültürden çok fazla etkilenmeyen bu özelliği ile de ayrı bir kategoride değerlendirilmesi gereken bir müzik türüdür. Biliyorum diğer müzik severlerde aynı şeyi talep edebilir ve zaten çok fazla olan kategori sayısı iyice artar ama benim ki bir öneri sadece. Tabii ki dikkate alıp almamak takdiri editörlerimize ve site yönetimine ait.

Tekrar konumuza dönecek olursak. Yukarıda sözünü ettiğim türkü için birkaç link vereceğim. Bakalım siz ne diyeceksiniz. Bakalım bana katılacak mısınız yoksa hadi oradan mı diyeceksiniz. Katılmayın da göreyim dermişim!:)) Demem demem. Kokmayın. Herkesin görüşüne saygılıyım. Zevkler ve renkler tartışılmazmış ne de olsa. Ben yorum kirliliğine karşıyım o kadar.

Niğde'li Tahsin [Cahildim Dünyanın Rengine Kandım]...

http://www.youtube.com/watch?v=37NBFK7JQ70

 

Türkünün isim babası, yaratıcısı değerli sanatçımız Neşet Ertaş hakkında daha fazla bilgi edinmek isteyenler. Hayatını baştan sona merak edenler lütfen tıklayın… http://www.turkuler.com/ozan/NESET.asp

 
Toplam blog
: 669
: 1503
Kayıt tarihi
: 19.01.07
 
 

Bir on dört mart sabahı güneş henüz arz-ı endam ederken üzeri yongalarla kaplı, küçük pencereli, ..