Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Eylül '08

 
Kategori
İnternet
 

YouTube kapalı, Google 10 üssü 100 projesine eksik başvuracağız

YouTube kapalı, Google 10 üssü 100 projesine eksik başvuracağız
 

“Sevgili arkadaşım,

Yaşam nasıl gidiyor Almanya’da. Buralar bildiğin gibi.

Belki duymuşsundur, Google’ın 10 üssü 100 adında bir projesi var. ‘Çok sayıda insana yardımcı olmak için müthiş bir fikriniz mi var? Buraya gönderin.’ demişler. Benim de aklıma ilginç fikirler geldi. Onlardan birisi hakkında hazırlıklarımı yaptım. Ancak bu konuda senin yardımına gerek duydum. Başvuru formunda ‘projenizi açıklayan 1 adet Youtube videosu (en fazla 30 saniye uzunluğunda) gönderebilirsiniz.’ demişler. Bu video zorunlu değil ama iyi bir sunum ile fikirlerimi daha iyi anlatabileceğimi düşündüm. Videomu hazırladım ancak Türkiye’den YouTube’a bağlanmak yasak. O nedenle sana linkini gönderdiğim videoyu benim kullanıcı kodum ve şifremle girip YouTube’a yükleyebilir misin.

Fikrim önemsenir ve 2 milyon doları kazanırsam seni de unutmam!

Sevgiler”

10 üssü 100 projesine katılmaya karar verirsem ve sunacak bir video olursa Almanya, Fransa veya ABD’de yaşayan bir arkadaşıma böyle bir mektup yazacağım. Müthiş bir fikrim olabilir. Google bu fikrimi dünyayı değiştirecek bir fikir olarak değerli bulabilir. Ancak ben Türkiye’de yaşıyorum. Türkiye, Orta Doğu’nun, Asya’nın Afrika’nın ilkel, geri kalmış, dikta ülkeleri gibi YouTube’a erişim yasağı getirmiş bir ülke olmasaydı, işimi kendim yapacaktım, arkadaşlara rica etmek zorunda kalmayacaktım.

YouTube’a erişim yasağı belki de bir Türkiye Cumhuriyeti yurttaşının çok güzel bir fikrinin iyi sunulamaması nedeniyle hem o yurttaşım hem de ülkemizin büyük bir fırsatı kaçırmasına neden olabilir.

YouTube erişim yasağı ülkemizin utanılacak bir uygulamasıdır. Böyle saçmalıkların bir daha olmaması için gerekli yasal değişiklikler yapılmalıdır. Neden yapılmıyor bu değişiklikler? Çok açık. YouTube bireysel muhalefetin sesini çok rahat duyurduğu bir ortamdır. Yasağa gerekçe olan nedenlerin arkasına sığınıp, bu etkili muhalefetten kurtulmak için bu konuya eğilmiyorlar.

Bir video sakıncalı diye YouTube’u kapatmanın açıklaması için başka ortamlarda söyle benzetmeler yapılabilir:

1- Türksat 3A uydusunda bir televizyon kanalı bir suç işlediğinde Türksat 3A’dan yayın yapan bütün kanalların yayınını durdurmak.
2- Bir cep telefonundan birisi küfürlü konuştu diye, ülkedeki tüm cep telefonlarını kapatmak.
3- Bir sürücü kırmızı ışıkta geçti diye ülkedeki tüm sürücü belgelerine el koymak.

(1) Google 10 üssü 100 projesi için son tarih 20 Ekim: http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=134755

Ankara, 27 Eylül 2008

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..