Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Aralık '18

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Yumurta Akı Depresyonun İlacı

Yumurta Akı Depresyonun İlacı
 

Durun bir dakika! Kendinizi ruhsal olarak kötü hissettiğinizde ne yaptığınızı bir tahmin edeyim. Çoğunuz yiyeceklerde teselli arıyorsunuz büyük olasılıkla. Hem de şekerli, karbonhidratlı yiyeceklerde. Bu şekilde ruhsal yaralarınızı iyileştirip kendinizi iyi hissedeceğinizi düşünüyorsunuz. Belki kısa bir süre için öyle de oluyor. Ama ya sonra? 
 
Elbette bazı yiyecekler gerçekten de kendinizi daha iyi hissetmenize yardımcı olur.  Hatta bazılarının depresyon tedavisinde kullanılan bazı maddeleri içerdiğini de söyleyebilirim. O halde hem sağlığımızı hem de kilomuzu korumak varken neden hiçbir faydası olmayan şekerli ve hamurlu gıdalara yönelelim ki? 
 
Yani eğer hangi yiceklerin kendinizi iyi hissetmenize yardımcı olacağını bilirseniz kendinizi şeker ve karbonhidrat bombardımanına tutmanıza da gerek kalmaz.
 
Şimdi size ruhsal durumunuzu iyileştirecek, kendinizi daha iyi hissettirecek bazı besinler hakkında ipuçları vereceğim.

 
BALIK DERTLERİN İLACI
Bu konudaki ilk önerim balık olacak. Bunun nedenini biliyorsunuz. Yapılan birçok araştırmanın da kanıtladığına göre balık tüketmek insanın kendini çok daha iyi hissetmesine yol açıyor. Bunun nedeni ise içerdiği vitamin, mineral ve yağlar. 
 
Şöyle anlatayım... Balık artık çok iyi bilrdiğiniz gibi Omega 3 yağ asitleri içeriyor. Bu da bazı durumlarda klinik depresyon tedavisinde kullanılan kullanılan bir unsur. Ayrıca balık tüketerek vücudunuz için gereken B6 ve B13 vitaminlerini de alabilirsiniz. Bu vitaminler de vücudunuzun serotonin salgılamasını artırıyor. Biliyorsunuz serotoninin bir diğer adı da mutluluk hormonu. 

 
KÖTÜ HİSSEDİNCE BİR TANE MUZ
Gelelim bir başka besine. Ya da bir başka deyişle tüketmesi gerçekten keyifli olan bir meyveye: Muz! 
Herkesin bildiği gerçek, muzun bol miktarda potasyum içerdiği. Bu da başta kalp sağlığı olmak üzere genel sağlık açısında son derece faydalı.  Ama daha az bilinen bir gerçek var ki o da muzun triptofan içerdiği.  Triptofan ise insana kendini iyi hissettiren bir kimyasal. Aslına bakılırsa bunu vücut kendisi üretemiyor bu yüzden de dışarıdan besinlerle alınması gerekiyor. Bunun yanı sıra muzun B vitamini ve folik asit içerdiğini bu özelliği sayesinde de ruhsal durumu iyileştirdiğini söyleyebilirim.
 
Tüketince kendinizi iyi hissetmenize yardımcı olan bir başka besin de kinoa. Zaten kinoanın besleyici değeri ve sağlığı katkıları saymakla bitmeyecek türden. Bu da bir başka özelliği. İçeriğindeni flavonoid ve kuersetin bir anlamda doğan antidepresan özellikleri taşıyor. İşte bu yüzden bana sorarsanız kinoaya sofranızda sık sık yer verin. 

 
ANKSİYETEYE KARŞI İSTİRİDYE
Şimdi sırada istiridye var. Biliyorum bu besini çok geniş bir kesim sık sık tüketmiyor. Ama benim önerim ara sıra da olsa istiridye tüketmeniz yönünde. Bol miktarda çinko içeren istiridye bu sayede de sakineştirici bir özelliği sahip. Özellikle de anksiyeteye karşı faydalı oluyor.

 
DEPRESYONA KARŞI ZERDEÇAL
Zerdeçalın da iyi hissettirme özelliği olduğunu söylemeden geçmemem gerek. İçerdiği kurkumin sayesinde depresyonla mücadeleye yardımcı oluyor ve aynı zamanda psikolojik durumunuzu yükseltiyor.  

 
ISPANAK İYİ HİSSETTİRİR
Ispanağın bir demir deposu olduğunu zaten biliyoruz. Ama tüketene, kendini iyi hissettirmekle ne ilgisi olduğunu merak ediyorsanız söyleyeyim. Ispanak folik asit de içeriyor aynı zamanda. Bu da depresyonu hafifletmeye yardımcı oluyor.

 
MANTAR HEM PROTEİN HEM MUTLULUK KAYNAĞI
Peki mantar tüketmeyi sever misiniz? Eğer pek sıcak bakmıyorsanız şimdi söyleyeceklerimden sonra bence biraz daha içiniz ısınacak mantara.  İyi bir protein kaynağı olmasının yanı sıra sağlam bir D vitamini deposu mantar.  Bu özelliği sayesinhde de sizi düşük bir psikolojik durumdan kurtarmaya yardımcı olur.
 
 
Şimdi gelelim cevize; Danışanlarıma ara öğün olarakbellibir miktar tüketmelerini hiç çekinmeden önerdiğim ceviz içendiği çok değerli viamin ve minerallerin yanı sıra bir de alfa linolenic asit sağlıyor tüketince. Bu da bitkisel kökenli Omega 3 yağ asitleri arasında. ıomega 3 yağ asitlerinin de psikolojik durumu destekleyip iyi hissettirdiğini söylemiştikm aha önce de.
 
Kendinizi depresyona yatkın hissetitğiniz zaman kendinize sadece yumurtanın beyazını kullanarak bir omlet hazırlayın ve duruma bir bakın. Neden böyle söylediğime gelince yumurtanın akında kolin bulunuyor vevbu da psikolojik durumu yükseltmekte etkili. 
 
 
 
  • Bu bilgiler hastalığı tedavi edici değildir, sadece koruyucu önlemlerdir. Hastalığınız varsa doktorunuza danışınız.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 82
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 48
Kayıt tarihi
: 07.08.18
 
 

Manchester Metropolitan Üniversitesi Medya ve Kurumsal İletişim Bölümü'nden mezun oldum. Uzun sür..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster