Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Şubat '08

 
Kategori
Müzik
 

Yunus Emre Oratoryosu

Yunus Emre Oratoryosu
 

Ünlü Türk bestecisi Ahmet Adnan Saygun'un 1942 yılında
bestelediği Yunus Emre Oratoryosu'nu geçtiğimiz C.tesi,
İstanbul AKM'de dinledik.Yoğun kara rağmen salon oldukça
doluydu.Ne de olsa sanat engel tanımaz!

Eser,ilk kez 1946'da izleyiciyle buluşmuş.Oratoryo,bildiğiniz
gibi(ya da bilmediğiniz gibi),solo,koro ve orkestra için bestelenmiş
oyun öğesi içermeyen,genelde kutsal konular üzerine yazılmış
bir müzik eseridir.

A.A.Saygun,ritm ve melodi bakımından Türk halk ve sanat
müziklerinin etkilerini taşıyan eserlerinde bazen izlenimci,
bazen de romantik estetiğe bağlı kalmış bir bestecidir.

1240-1320 yıllarında yaşadığı sanılan ve hakkında çok az şey
bilinen ,Türkçe şiirin öncüsü,mutasavvıf Türk şairi Yunus Emre'nin
hayat,ölüm ve insanlığın alın yazısı konusundaki düşüncelerini
içeren Yunus Emre Oratoryosu'ndaki şiirlerin hepsi,Yunus Emre'
ye ait.

Aşkın aldı benden beni,bana seni gerek seni;
Ben yanarım dünü,günü,bana seni gerek seni.......

Yunus Emre Oratoryosu,üç ana bölümle ikinci ve üçüncü bölümler arasındaki bir resitatiften
oluşmaktadır.Orkestra şefi;Murat Kodallı,Koro şefi;Gökçen Koray.Soprano;Sema Tüzün,Tenor;
Hüseyin Likoş,Mezzosoprano;Zuhal Yunga ve Bas;Zafer Erdaş.

Lezzetli ve kaliteli müzik dinlemenin keyfini sürmenizi tavsiye ediyorum.Koro ve orkestra ve diğer
sanatçılar,eseri başarıyla seslendiriyor ama ben yine sözleri pek anlayamıyorum...Neden daha açık
ve anlaşılır söylenemiyor metin,bilmiyorum...Bu konuda en anlaşılır Türkçe,Tenor sese aitti.

Söylemeden geçemeyeceğim.Eseri ön sıralardan izlediğim için özellikle dikkatimi çekti ki müzisyenlerin
oturduğu sandalyeler,eski püskü ve yanlarındaki kumaşlar aşınmış,cok üzüldüm ve sahneye ve ortama
bunu hiç yakıştıramadım.Milletvekillerine en kalitelisinden koltuk alan bu devlet,sanatçısına yırtık pırtık
sandalyeyi mi yakıştırıyor.......???

Mehtap Dalayman
 
Toplam blog
: 68
: 4043
Kayıt tarihi
: 01.04.07
 
 

İ.Ü.Alman filolojisi mezunuyum. İlle de sanatsal faaliyet diyorum...