Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Ocak '07

 
Kategori
Okullar
 

'' Sadece parayla çocuk okutulmuyor '' görüyoruz..

'' Sadece parayla çocuk okutulmuyor '' görüyoruz..
 

Okullarımız da neler oluyor?.Hem de Türkiye' nin en köklü ve saygın eğitim kurumların da.. İçler acısı ve hayretler verici bir durum...

Şimdiye kadar okullarımızda ki sorunların eğitimsizlikten, yönetimin bozukluğundan veya yetersiz maddi güçlerden kaynaklandığını düşünüp bu şekilde yorumlar yaparak yazmıştım.

Görüyoruz ki sorunun sadece bunlardan kaynaklanmadığını..Y ıllardır en iyi eğitim veren bir kurum olarak bilinen Türkiye' nin köklü eğitim kurumunda da sorunun daha büyük ve vahim derece de yaşandığına şahit oluyoruz.

Yönetim bozukluğu desek, bu derece saygın bir eğitim kurumun da amatörce bir yönetim kadrosunun olacağına inanmıyorum ki yeteri kadar tecrübeli ve profösyonelce bir yönetim kadrosunun olduğuna eminim.Bu sorunların sebebi bu da değildir diye düşünüyorum.. Olayın gerçekleştiği okul herhangi bir özel okul değil yani... Gerçi tenefüsler de nöbetçi öğretmen olması ve dolaşması gerekmiyormuydu , bizim zamanımızda nöbetçi öğretmenler bizlerin arasında dolaşır, uygunsuz durumlar da uyarırlardı..

Bir düşünce var, '' özel okullarda velinin sözü geçer, devlet okullarında öğretmenin sözü geçer''miş.. Ben bunu birebir şahit olarak bir öğretmenin ağzından duydum.. Para herşey değil işte sonuçlarını görüyoruz.

Hep diyordum gelir düzeylerinin yüksek olması gerekli, fakat bu okullar da okuyan öğrencilerimizin ailelerinin hepsinin gelir düzeyi yüksek insanlar.. Eee peki nerden kaynaklanıyor o zaman bu çirkin olaylar ve bu erken yaşlarda ki olumsuz davranışlar.

Kanımca ailelerden kaynaklanan sorunlar bunlar. Zengin aileler çocuklarına yeteri kadar ilgi, alaka, sevgi ve zaman ayıramadıklarından kaynaklanan sorunlar olduğuna eminim. İlgili bir anne baba çocuğunda ki herhangi bir ruh hali değişikliğini hemen farkeder.. Mutlaka bu tür olaylara karışan çocuklar da davranış bozuklukları ve normal giden hayatında değişik davranışlar olur. Ve bu davranış bozuklukları ilgili bir annenin gözünden asla kaçmaz...

Ya da ayrı anne babanın çocukların da bu tür problemler daha sık görülüyor. Çocuk anneden babaya, babadan, anneye dolaşırken davranışları yaşantısı kontrol altında tutulamıyor.... Hayatlarında ki boşluğu, bu tür davranış bozukluklarıyla doldurmaya çalışıyorlar..İ lgi çekmek adına, kendini ispatlamak adına, sonucunu düşünmeden bu tür yollara sapıyorlar. Ve sonuç hem kendi hayatları rezil, hem annenin, babanın hayatı rezil hem de toplumun düzeni bozuk oluyor.

İster en zengin ailenin çocuğu olsun, ister en fakir, İster en ücra köşede bir okulda okusun, ister Türkiye' nin en iyi okulun da okusun bu yaşlarda ki çocukların en büyük gereksinimi İLGİ, ALAKA ve SEVGİ' dir.

Yani sorun çocuklarımıza, sadece parayı verip en saygın ve köklü okullar da okutmak değil ...

Resim:Milliyet

 
Toplam blog
: 529
: 3765
Kayıt tarihi
: 29.08.06
 
 

İstanbul'da doğmuşum... Dünyalar tatlısı bir kızım var... Herkesi kolay kolay sevemem... ..