Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Ocak '07

 
Kategori
Sosyoloji
 

Herkes hakkettiği gibi yaşar

Herkes hakkettiği gibi yaşar
 

Eski kavimlerin yok oluş sebeplerini okuyunca daha da anlaşılıyor. Kimi kavimde yolsuzluklar, zulümler, kimi kavimde hırsızlıklar, kimi kavimde sapkınlıklar almış başını gitmiş. Kavimlerdeki bu olaylar artınca başa çıkılmayınca Yüce Rabbimiz her birinin başına bir ceza vererek helak etmiş.

Örneğin; Sapkınlığın boy gösterdiği kavimleri taş yaparak, (İtalya-pompei), başka bir kavmi sellere gömerek yok etmiştir.

''Her nerede zulum ve haksızlık yapılıyorsa, karşılığında er ya da geç mutlaka zulümle muamele görülecektir''

Şimdi günümüze gelelim;

Günümüzde de kendini güçlü gören bazı insanlar, haksız yere başka insanları mağdur duruma sokuyorlar. Haklarını yiyorlar,h aksızlığa uğratıyorlar. Hile, hurda, hırsızlık, namusa göz dikme, haram kazanç her şey oluyor. Bir nevi manevi zulüm yapıyorlar. O an için yapanlar kazançlı olduklarını düşünebilirler. Fakat kazançlarının kalıcı olmadığını veya olamayacağını düşünemiyorlar. Ya da insanların başına olumsuz bir olay geldiğin bu olaylar benim başıma şundan dolayı geldi diye düşünemiyorlar.

Gerçekten benim gözlemlediğim Yüce Rabbimizin onaylamadığı davranışlarda bulunan insanların eninde sonunda cezalandırıldıklarını görüyorum. Kimi malıyla, kimi evladıyla kimi huzuruyla cezalandırılıyor. Mal ve evlat imtihan için verilirmiş..

Günümüzde, çevremizde birçok örneklerine şahit oluyoruzdur... Zamanında ne güçlü, ne korkulan insanların şu an düştükleri durumları. İbret alınacak dersler bunlar. Ne paraları ne güçleri hiçbir işe yaramıyor bu zor anlarında. Ama biliyorlar mıdır ki, ben hatalı davranışlar yaptığım için şu an bu durumdayım diye Allah'tan geldiğine inanıyorlar mıdır bilmiyorum.

Başımıza istemediğimiz bir olay geldiğinde kendimizi tartmalıyız. Mutlaka ben bir yerde yanlış yaptım ki bu benim başıma geldi demeliyiz. Bu düşünce tarzıyla güzel ahlaklı bir toplum haline geliriz. Tabi bu düşüncelerime katılmayan inanmayan vardır mutlaka fakat bu benim inancım ve düşüncelerim.

Yüce Mevlam başaramayacığımız imtihanlarla sınamasın bizi.

Sevgiyle kalın.

 
Toplam blog
: 529
: 3765
Kayıt tarihi
: 29.08.06
 
 

İstanbul'da doğmuşum... Dünyalar tatlısı bir kızım var... Herkesi kolay kolay sevemem... ..