Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Ocak '12

 
Kategori
Magazin
 

''Nilperi Şahinkaya, bu sahneler için babam kızmaz;Birazcık utanır !..''dedi...

''Nilperi Şahinkaya, bu sahneler için babam kızmaz;Birazcık utanır !..''dedi...
 

Nil-Peri sahnede ...


Toplum olarak  aççık seççik konuşmayı severiz...
 
'' O biçim  '' fıkraları sevmeyenimiz yoktur !..
 
 Aççık saççık sahneleri izlemeye de bayılırız...
 
Kaçak et kesmekte de mahirizdir...
Kamyon dolusu yaşlı eşeklerin büyük kentlere yolculuk etmesinin mutlaka bir nedeni vardır.,
Yoksa merdiven altı imalat sucukların bu kadar rağbet görmesi de tevekelli değildir...
Nataşaların yurdumuzu köy belleyip Antalyamıza tüm Moskova saray modellerinden oteller yaptırmaları tesadüfi değildir...
Dünyada hiçbir ülkede, bizdeki kadar Rus gelin yoktur... Yahşi Cazibe sayesinde, Azeri gelinlerimiz de çoğalmıştır...
10 yaşındaki kız çocuklarıyla imam nikahı yapmalar; evde harem kurmalar, şefkat  ve dayanışma duygularımızdan mıdır ?..
Sanmam !..
 
Tevekkelli değildir, her hafta sonu yüzlerce, Romen, Rus, Ukraynalı kadınlar yakalanıp sınır dışı edilirler... Halbuki İstanbul sınırları dışından turlayıp Laleli'deki otellerine dönecekleri gün gibi âşikârdır...
Bu muhabbet, şimdi ne alâka diyeceksiniz ?. Merak etmeyin aşağıda bahsedeceğimiz ''Closer Oyununun '' Türk çakması da İstanbul'da aşırı derecede ilgi görüyor... Kapalı gişe oynuyor... Amerika'da da öyle olmuş... Bilet bulunamamış... Sanmayın ki sanat hayranlığından !.. Avrupalı da Amerikalı da Türk de sadece striptiz sahnesine odaklanmış !..
 
Şimdi ''Yaklaştıkça '' oyunundan kısaca bahsedelim...
 
* * * * * * * *
 
NİLPERİ ŞAHİNKAYA STRİPTİZCİ OLDU!
 
“Öyle Bir Geçer Zaman ki” dizisinin Mesude’si Nilperi Şahinkaya, “Closer” oyununda striptizci rolünde. Babası büyükelçi olan genç oyuncu, “Ailem izlerken biraz utanır ama kızmazlar” diyor.

Tiyatro İstanbul, yeni oyunu “Yaklaştıkça”yı (Closer) seyirci karşısına çıkarıyor.

Patrick Marber’in 1997 yılında yazdığı, 2005’te sinemaya da uyarlanan oyunda Murat Han, Şencan Güleryüz, Nilperi Şahinkaya ve Esin Harvey rol alıyor.

Yolları Londra’da kesişen dört kişi üzerinden ilişkileri mercek altına alan oyun,Profilo Kültür Merkezinde , Tiyatro İstanbul Salon 1’de sahnelenmeye başladı.


 Şencan Güleryüz, cüretkâr sahneler ve sert diyaloglar içeren “Yaklaştıkça” için “Oyunda kullandığımız dil televizyonlarımızda bol bol kullanılıyor.

Mesela Okan’ın (Bayülgen) programında saatlerce boşalmaktan bahsedilebiliyor” dedi.





Esin Harvey de bu oyunda rol almak için İngiltere’den geldiğini söyledi: “Böyle bir kadroyla oynamayı her tiyatrocu ister. Reddedemeyeceğim bir teklifti.”

“Öyle Bir Geçer Zaman ki” dizisinde Mesude karakterini canlandıran Nilperi Şahinkaya, oyunda striptizci Alice rolünde: “Alice’i oynayacağımı söylediklerinde çok sevindim. Filmi izlemiştim, oradakinden daha farklı bir Alice yaratmaya çalıştım.”

MURAT HAN ÇOK YARDIMCI OLDU

Rolü için ders alıp almadığı sorusuna “Daha önce dans dersleri almıştım.

Oyunda boru dansı yok, kucak dansı var” yanıtını veren genç oyuncu, cüretkâr sahnelerde zorlanmadığını söyledi:

“Külot üstüne dantel korse ile kucak dansı yapıyorum. Ama o sahnede hiç zorlanmadım. Çok rahattım. Çünkü Murat (Han) yardımcı oldu.”


Oyunculukta kuralları olmadığını söyleyen Şahinkaya, “Aileniz bu oyundaki rolünüzü nasıl karşıladı?” sorusunu ise şöyle yanıtladı:

“Babam büyükelçi olduğu için konumundan dolayı başlarda biraz tereddüt etti. Ama oyunu anlattım, alıştırdım. Soyunacağımı da biliyorlar. İzlerken biraz utanacaklar ama kızmazlar.

Zaten tepki gösterselerdi yine oynardım. Sevgilim de yok bu ara, o konuda da rahatım.”





HEM ALDATILDIM HEM ALDATTIM

Nilperi Şahinkaya, “Kendinizi Alice’e mi yoksa Mesude’ye mi daha yakın hissediyorsunuz?” sorusuna şu yanıtı verdi: “Alice’e daha yakın hissediyorum. Bu kızın yaşadıklarını ben de yaşadım. Hem aldattım hem de aldatıldım. Yine de hayatımda hiçbir pişmanlık yok. Onların hepsi bir deneyim.”

ORJİNALİ DAHA AĞIR

“Yaklaştıkça”da Esin Harvey ile öpüşen, Nilperi Şahinkaya ile yatağa giren Şencan Güleryüz, “Bu oyunu herkes oynayamaz, çünkü çok sert sahneler var” dedi.

 

Murat Han ise “Tekstin orijinali daha ağır. Bizimki yumuşatılmış hali. Türkçe’ye birebir çevrilse herhalde olay olurdu” diye konuştu. (Basın )

.............

Gördünüz değil mi ?..

İnsan ,sanat uğruna ne güçlüklere göğüs gerebiliyor...

Sanat, sanat için midir ?..

Sanat, toplum için midir ?...

Sanat,şöhret olmak için midir ?..

Sanat,  çok zengin olmak için midir ?..

Sanatçı, sansasyonel olmadıkça başarılı olamaz mı ?..

'' Sanat için soyunurum,gerekirse giyinirim !..'' diyenler mi haklıdır ?..

 '' Yoksa sanat adına soyunarak, kendimi araya vermem '' diyenler mi sanatçıdır ?..

Sahnede soyunarak orgazm hallerine girenler mi daha ahlaklıdır ?..Yoksa Okanın proğramında uzuuun uzuun, orgazmdan bahsedenler mi daha sanatçıdır ?..

Kucak dansında Murat  yardımcı olmasaydı, Nil-Peri zorlanacak mıydı ?..

Yoksa bu sahnede, Nil-Peri yüzünden Murat mı zorlandı ?..

Bizler bu tip sahneleri çok sevdiğimizi bildiklerinden mi zorlanıyorlar ?..

Yoksa bizler, bu tip sahneleri seyretmek için mi sanat merkezine (?) koşuyoruz...

Bu sahneyi en başa koysalardı acaba seyredenler çekip gider miydi ?..

Sahneyi en sona koyduklarını bilenler,teşrifatçıları ''Kafaya alıp '' oyuna ikinci perdede girmeleri bundan dolayı mıdır ?..

.........

 

Kafam karıştı...

Haftaya,Mecidyeköy're kadar uzanıp ,oyunu  izlersem kafa karışıklığım geçecektir umarım!..

 

 

 

 
Toplam blog
: 1521
: 1639
Kayıt tarihi
: 23.06.07
 
 

İnsan yontmakla geçti ömr-ü baharı... Güzel ve canlı heykeller yaptı... Kimisinin içi çabuk boşal..