Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Eylül '20

 
Kategori
Kitap
 

" YAZABİLDİKLERİMDEN "

   BİRKİTAP: :

" YAZABİLDİKLERİMDEN"  OKURKEN                                                

Korona münasebetiyle bir yere gidemiyoruz. Bu hayta okuduklarımdan biri bana Malatya / Arapgir’ den gelen “ “Yazabildiklerimden” adlı kitaptır.  Yazarı A. Cengiz Sezer, Editörü: Kamuran Sezer’dir, baskı ve sayfa düzeni: Melek kurtuluş tarafından hazırlaen9mıştır. Kitap Arapgir’ de Sezer, Basın-Yayın Matbaacılık. Ltd. Şti- tarafından gerçekleşmiştir. Basım tarihi: 2019 ‘dur. Ben bu kitabın  adını Eğitimci yazar  öğretmen Hüseyin Başdoğan’ dan öğrenmiştim. Değerli meslektaşım Hüseyin Başdoğan’a  “bu kitabı nasıl okuyabilirim” dediğimde: “ Maylatya / Arapgir Postası gazetesi mensuplardan edine bilirsiniz “ dediler. Arapgir Postasını aradım, sağ olsunlar bana gönderdiler. Kitap 17 Mart 2020 de kargoyla postaya verilymiş,5 Ağustos 2020’de ancak alabildim.  Bu Korona virüsten dolayı bir hayli gecikmeli olarak elime ulaştı. Aşağı yukarı 6 ay sonra. Her neyse… Öncelikle değerli meslektaşım Hüseyin Başdoğan ve Arapgir Postası mensuplarına teşekkür ediyorum. Bu kısa girişten sonra asıl konumuza dönelim.  Kitap “ Ülkemize büyük eserler kazandıran Sayın Mehmet Ali Aydınlar’ a en içten saygı ve sevgilerimle armağandır “ diye söze başlamıştır. Böylesine hayırsever insanlarımıza ben de selam ve saygılarımı sunuyorum.

“Yazabildiklerimden” yola çıkan A. Cengiz Sezer Malatya / Arapgir ilçesinin yetiştirdiği aydın vatandaşlarımızdandır.  Arapgir Postasında zaman zaman kaleme aldığı yazılarını, denemelerini ve duygu düşüncelerini yazmış, çevresini aydınlatmaya çaba harcamıştır.  Daha sonra bunları derli toplu bir kitapta toplayıp yayınlatmıştır. İyi de etmiştir.  Ellerine sağlık.. yer alan ve ilgimi çeken konu başlıklarından bazıları:

“ Sessiz Hizmet (9), Gene Unuttuk ( 21), Polutika Nankör mü? (23), Babamın Memurluğu (33), Eski (26),  Günler Arapgir Postası’ nın 60. Yılı, Arapgir- Arapgir değişikliği (18), Proje Üretmek (33),  Ülke Nimetleri (44), Eskilerden ( 38), Örnek Hayat Arılar(59), Çocukluğumdaki Arapgir (69),Değerlerimizi Hatırlamak(86),Sadakat (97),Tebrik Kartları(104), Sorumluluk(123), Kütüphanelerimiz (135),Bir Büyük Arapgirli Prof. Dr. Hamdi Suat Aknar ( 142), İzmir İktisat Kongresi ( 149),  Mutlu Olabilmek ( 159), Devlet Demir Yolları ve Behiç Bey (165),  Öğrenemedim (173),  Aşm Olumsuz mu? (179), Sokrates ( 189), Güven- Güvensizlik (213)  gibi konular ilgimi çeken başlıklardan bazılarıdır. Aslında hepsini okudum. Sadece birkaç örnek olsun diye yazdım.  Sayın  A.Cengiz SENCER’i yürekten kutluyorum, ellerine, yüreklerine sağlık diyorum.  O gerçek bir Anadolu insanı ve gerçek bir Arapgirli’dir.  Ben öteden beri Malatya ve o yörenin insanlarını çok seviyor ve takdir ediyorum. Onlar vatanına, bayrağına bağlı insanlardır. Birlik ve beraberlikten yanadırlar. Cümlesine selam ve saygılarımı burada sunuyorum.  Sayın A. Cengiz SEZER Bey’de onurlu insanlardan biridir… Burada başka bir şeyden daha söz etmek istiyorum. Sayın A.C. Sezer bazı  duygu ve düşüncelerini  sergilerken NÖBEL BARIŞ ÖDÜLÜ( s: 194-196) değerli Mardinli hemşehrim  Aziz SANCAR’ dan da söz ediyor.  Sayın SANCAR’ı unutmadığı için   ayrıca teşekkür ediyorum. SEZER’ in bu satırları insanı gururlandırıyor: “ ABD deki Kuzey Carolina Üniversitesi üyelerinden Sayın Aziz SANCAR 2015 Kimya Ödülünü 3 kişiyle birlikte kazandı. 1946 yılında Mardin’in Savur İlçesinde doğmuş, İstanbul Tıp Fakültesi’ni bitirmiştir. Kazandığı bu ödülün Madalyasını Atatürk’e olan saygısından dolayı Anıtkabir’e bağışlamıştır.” ( s.196)   

Kitabın içinde adı geçen yazılardan altını çizdiğim cümlelerden bazıları:“ Hayatta en zor şey insanı değiştirmek ve eğitmektir. Albert Einstein “ Bir önyargıyı yok etmek, atomu parçalamaktan daha zordur” der. İnsanlar takdir ve teşvik edildiği sürece daha verimli ve sürekli çalışma, yazma veya konuşma ortamını bulabilirler. (s: 8 ). Arapgir Postası Gazetesi hepimizin yaşatması gereken bir gazetedir. Arapgir’e, yöreye ve ülkemize sayılmayacak kadar hizmetleri vardır ve bu hizmetler artarak devam edecektir. Bu gazeteyi yaşatmanın herkesin görevi olduğuna inanıyorum. (17)  Arapgir Postası 60. Yaşına ulaştığını ben de öğrenmiş bulunuyorum.  Arapgir Postasına sağlıklı ve başarılı dolu yıllar diliyorum. “Arapgirli olmak övünç kaynağıdır (18),  Milli birliğini yitirmiş oluşlar, başka milletlerin avıdır.  Atatürk.16 Aralık 1990 tarihinde Ankara’daki Arapgir Gecesinde yapılan bir konuşmada ADNAN KAHVECİ’ yi anıyorlar, o gün Adnan KAHVECİ yaptığı bir konuşmasında:  “ Ben artık hanım köylüyüm. Ahıtma bıciği, bıldik dolması ve diğer Arapgir yemeklerini yemek beni hamsi yemekten daha çok mutlu ediyor. Kozluk Çayı kenarında dolaşmak, Keko Dayı ile sohbet etmek benim bütün yorgunluğumu siliyor. Ben dinlenmek ve dostlarımla beraber olmak için kenarındaki tatil beldelerine gitmiyorum.  Arapgir’e geliyorum. (22).  Kitapta en çok dikkatimi çeken şey:  yerli ve yabancı bilim adamlarından örneklen,  güzel sözler sunmasıdır. Bunlardan da birkaçını birlikte okuyalım:

 

Herkes kazanabilir; bu kolaydır. Ancak doğru insana, doğru ölçüde, doğru zamanda, doğru nedenle ve doğru şekilde kızmak, İşte bu kolay değildir. Aristo.

 

“ Yeni doğmuş bir bebeğin miunik eliyle babasının elini ilk deafa sıkınca, kavradığında onu, yaşam boyu bırakmayacağını öğrendim. G.G. Marquez.

 

“ Baha hatalarımı gösterenden Allah razı olsun. Hz. Ömer

 

“ İnsanlar aklın sınırlarını zorlamadıkça hiçbir şeye ulaşamazlar. Albert Einstein.

 

“ Bazıları yarınlarından endişe ederken, bugünü unuturlar. Sonuçta ne bugünü ve ne de yarını yaşarlar.   

       Aristo.

 

İhtiyarlık hasat mevsimidir. Müjgân ÜÇER.

“ Kendini tanı . Sokrates

“ Okumak deva, anlamak şifadır. Kitapsız hayat kör, sağır ve dilsiz bir hayattır. Senaca   

 

Sayın A. Cangiz Sez0er’in hazırlamış olduğu kitap 242 sayfadır. Yazarımız zaman zaman Arapgir ilçesiyle ilgili duygu v e düşüncelerini açık, yalın arı ve duru bir Türkçe lle dile getirmişler.  Türk edebiyatına ve Türk kültürüne kalıcı bir eser hazırlamışlardı. Bunların çoğu Arapgir Postasıa gazetesinde yer almıştır. Bunların bir köşede dolap raflarında toz duman arasında kalmasına gönlü razı olmamıştır, iyi de etmiştir. Bu kitabı, özellikle Malatya ve özellikle Arapgir çevresinde bulunan öğretmen ve öğrencilerimizin okumalarını dilimliyorum ve sağlık veriyorum.

 

Sözü biraz uzattım sevgili okuyucularım. Biraz bu değerli kitabın yazarı A. Cengiz SEZER  ‘i tanıyayım:

A.Cengiz SEZER,  16 .12. 1938 yılında Arapgir de doğdu. ilkve drta okulunu Arapgir’ de, lise tahsilini İstanbul Erkek Lisesi ve Kuirtuluş Liselerinde tamamlamıştır.  Ankara İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi’nde mezun olmuş ve Orta Doğu Amme İdaresi Kamu Yönetimini bitirdi (1962).  Daha sonra TRT’ te görev almıştır.  Buradan emekli olduktan sonra Sayın Metin Emir oğlu’nun Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı sırasında “Bakan Müşaviri” olarak tekrar görev almıştır. 1996 yılından beri Ankara’da emekli olarak yaşamını sürdürmektedir. Bu arada boş durmayarak okumak ve yazmak eylemi içinde zamanını değerlendirmektedir. Çünkü yazmak yaşamaktır ve söz uçar, yazı kalır bağlamında hayatını devam ettirmektedir. Kitabın 219 sayfadan itibaren 1981 yılında yazdığı şiirlerine irili, ufaklı özelikle serbest tarzda yazdığı şiirlerine yermişlerdir.  Şiirlerinin çoğunda ağırlıklı olarak sevgi ve saygı eylemi vardır. Şiirlerin   giriş bölümünde “TEŞEKKÜR” adlı bir şiiri vardır. Bu şiirden son bir kaç dizeyi sizlerle burada paylaşmak istiyorum:

 

“…….

 Seven, sevmeyen

Buradalar şimdi

Benim için

Gözyaşı dökmeyin

Yas da tutmayın

Göstermelik olmasın sakın

Yaptıklarım, yapamadıklarım

Sevdiklerim, sevemediklerim

Yardımcı olduklarım, olamadıklarım

Hepsi bilançomda kaldı.

Karar sizin

Eğer dedirtebilirsem arkamdan

Allah rahmet eylesin

Ve yıllar sonra hatırlanabilirsem

Ne mutlu bana “…

                            ( Mayıs 2006)

 

Bence her yazarın, her şairin dile de budur. Ne mutlu

ona ki ölümünden sonra “ Allah rahmet eylesin ve zamanı gelince unutulmasın ”diyorum. Değerli yazarımız A. Cengiz Sencer’e sağlıklı ve hayırlı ömürler diliyor ve daha nice böylesine kalıcı eserlere imza atmasını diliyorum.

 

NOT: Meraklısı için  / Arapgir Postası Gazetesi

0.422. 324.25.85 / E Posta: malatyabakis@gmail.com

 

    Abdülkadir GÜLER 

   27 Eylül 2020-  SÖKE

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..