Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Kasım '13

 
Kategori
Kitap
 

"Az Bulutlu Kuşlar'ı okurken

"Az Bulutlu Kuşlar'ı okurken
 

“Az Bulutlu Kuşlar “ değerli eğitimci Necdet Tezcan’ın şiir kitabının adıdır. Necdet Tezcan bir öğretmendir. 1942  Kırklareli-  Vize doğuludur. Çanakkale Öğretmen Okulu'ndan mezun olduktan sonra  dört yıl ilkokul öğetmeni olarak çalışmış, daha sonra çaba göstererek İstanbul Egitim Enstitüsü'nden mezun olmuştur. ( 1966 ). Bir ara  Urfa Kız öğretmen okulu, Kastamonu  Göl Öğretmen ve Edirne Kız Öğretmen okullarında  görev yapmıştır... Çekirdekten yetişen bir öğretmendir. 1993 yılında emekli olmuştur. 

Halen Edirne’de Keşan’da Önder gazetesinde sanat ve kültürel yazılar yazıyor. Sanatla , edebiyatla içiçedir... Çekirdekten yetişme bir öğretmendir. Öyle sıradan bir öğretmen değildir. Uzun yılar yurdumuzun değişik il ve ilçelerinde öğretmenlik ve idarecilik yaptı. Halen Keşan’da Önder Gazetesinde sanat, kütür ağırlıklı yazılar yazıyor. Bana gönderdiği bu şiir kitabının ilk sayfasında şunları yazıyor:

” Necdet Tezcan’dan Abdülkadir Güler’e yılların ötesinden şiirce merhaba “dedikten sonra alt bölüme şöyle bir notu vardır: Sevgili Tezcan’ın öğretmenin:

Not: 1-  Eski defterleri karıştırırken bir mektubunuz ( 2002 )  elime geçti. Baktım adresiniz de var. Son şiir kitabımdan gönderiyorum…Sevgiyle….

2- Şair öğretmen Ünal Şöhret Dirik’ten haber çıkmadı, bir sorun mu var yoksa? Umarım iyidir. !” diyor…

Çok şükür Ünal Şöhret Dirlik sap sağlamdır ve yanılmıyorsam geçenlerde Sevgili hocamız Necdet Tezcan ile ilgili bir yazısı vardı. Sayın Tezcan internet ortamında Milliyet Blog’a bakarsa Ünal Şöhret Dirlik’le karşılaşacaktır.

Elimden olmayan nedenlerden dolayı bu yazıyı geç yazıyor, öncelikle değerli meslektaşım beni bağışlamasını diliyor ve 2002 tarihinde yazılan bir mektuptan dolayı beni unutmadığı için ben de ayrıca teşekkürler ediyorum. Ben de bu yazıyı 24 Kasım Öğretmenler Günü’nde yazıyorum. Sevgili şair ve eğitimci yazar Necdet Tezcan’a ve tüm öğretmenlerimize sağlıklı günler ve aramızdan ayrılanları saygıyla ve rahmetle anıyorum. Göreve yeni başlayan genç öğretmenlerimize de başarılar diliyorum.

"AZ  BULUTLU KUŞLARI" ( şiirler ) 'i  bir solukta okuduğumu belirtmek isterim.  64 sayfalık bir kitabının tertemiz bir baskısı ve bir kapak kompozisyonu vardır… Kitap Sone yayınları arasında Mayıs 2011’de İstanbul’da gün ışığına çıkmıştır. Şairimizin tertemiz arı, duru ve yalın bir Türkçesi vardır. Az ve öz yazıyor.

Değerli Şair Necdet Tezcan’ın daha önce şiirlerini Öğretmen Dünyası, Damla, Ozan Ağacı, Ardıçkuşu, Aykırı Sanat, Söylem, Güncel Sanat, Tay, Mavi Dergi ve Cumhuriyet eki gibi yayın organlarında ve bazı seçkilerde okumuştum. Kitabına isim olarak seçtiği   “Az Bulutlu Kuşlar” adını şiirinde şunları yazıyor ozanca:

Kışlar yokuşunda az bulutlu kuşlar

Koşar, durur ağaçları vagon penceresinde

Yorgun bir baston iziyken yüreğim

Sazdan- söze, sözden- köze bükünde

………………………………………………..

Bir yanım nota kirlenmesi şarkılarda

Çöl yeşerir çayın döküldüğü yerde  ( S: 5 ).

Şairimizin  şiir dili oldukça  yumuşaktır. Beylik  sözcüklere, ağdalı   terimlere asla yer vermiyor. Kullandığı dizelerde  insanı rahatsız  eden   sözcükeri bulamazsınız. Şiirin dilinde çer- çöpte  yoktur. Kullandığı Türkçe'de yakası henüz açılmamış sözcükler  vardır. O daha çok alışılmışın  dışında  şiir örgüsünü örüyor. Barıştan ve sevgiden yanadır.  Bu  açıdan  sevgili şairimizi Necdet  Tezcan'ı   kutluyorum, ekini yıllar boyu bol ve  berektetli olsun...

Görüldüğü gibi bu dizelerde özgün şiir vardır, sözcükler sizi rahatsız etmiyor, sadece düşündürüyor. Şair Necdet Tezcan  şiirlerini  yazarken  şair ustalarını  da unutmamıştır, bir bakınki kimleri   sıcak uymusundan uyandırıyor:

Solgun bir güle dokunmaktansa niyetin

Haberi olmalı Necatigil’in

Duvara dörtlük yazmaksa beklentin

Hatay Lokantası'nda Cemal Süreya

*

Cebeci  Köprüsü'nü onaran kim

Sivas yıllarında Cahit Külebi,

"Masa da  masaymış ha” ver   ver  ver

Son çiviyi çakıyıor Edip Cansever

*

"Bir  ağaç gibi tek ve  hür"  olmaksa özlemin

İzlerinde çile  çiçekleri açar  Nazım’ın

Köy Enstitüleri  gibi  solur bizim  Başaran

 Son  imecede harman savuran

*

Nice şair,ansan da yetmez

Olgunlaşmamışsa  ormanda

 Alıç, ahlat,üvez… ( Say: 6 )

Necdet Tezcan'ın şiirlerini bir solukta okuduğumu belirtmek isterim. Az yazıyor ve  öz yazıyor. Akıcı, duru ve yalın bir Türkçesi vardır. Şiir dalında aldığı  bir çokta ödülü vardır. örnek olarak: İbrahim Yıldız şiir ödülü,  Avni Ölez Şiir ödülü ( 2004 ),Mevlüt  Kaplan Şiir Ödülü ( 2005 ,  gibi önemli şiir  ödülleri vardır... Şairimizi  candan kutluyor , başarılarının  bol olmasını diliyorum....

Abdülkadir Güler -24 Kasım 2013 - Söke

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..