Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Mart '07

 
Kategori
Sinema
 

"Babam ve Oğlum" yine ağlatacak

"Babam ve Oğlum" yine ağlatacak
 

1 Aralık 2005 akşamı sinemada gittiğimiz film Çağan Irmak adlı genç bir yönetmenin filmiydi. Televizyondaki Çemberimde Gül Oya filmin başarılı yönetmeninin sinema filmi ilginç olabilirdi. O akşam filmi seyrettikten sonra birkaç satır yazmışım film hakkında: “Sinemaya gittik. Çağan Irmak’ın filmi Babam ve Oğlum’a. Ağlamak istediğim bir günde başka nedenlerle gözlerimden yaşlar boşanırcasına ağladım. Ölen bir kardeşin, oğlun, babanın acısını izlediğimde tanıdık birşeyler ağlattı beni.

O filmde herkes ağladı. Herkese anlattık bu tanıtımı yapılmayan filmi. Sonra filme milyonlarca kişi gitti, milyonlarca kişi ağladı. Onlar da başkalarına anlattılar. Sinema salonu rahatça ağlanacak kadar karanlık olduğu için güzeldi, herkes o karanlığa saklandı ağlarken.

DVD’si çıktıktan sonraydı, 11 Eylül 2006 gün yazmışım: “Babam ve Oğlum filmi duruyor masamda. Bugünlerde onu seyredeceğim ama cesaret edemiyorum o hüznü kaldırabilir miyim diye.”

Babam ve Oğlum 12 Eylül’ün tarihini ve derin izlerini taşıyan bir film. 12 Eylül 1980 gecesinin boş sokaklarında annesi ölürken doğan Deniz’in ve babasının ve dedesinin ve babaannesinin ve amcasının filmi...

Sinemaya genç bir yönetmenin filmini seyretmek için gitmiştim, şimdi size usta bir yönetmenin, Çağan Irmak’ın filmini anlatıyorum, usta oyuncular Fikret Kuşkan, Çetin Tekindor, Yetkin Dikinciler, Hümeyra ve diğer oyuncuları mükemmel oyunlarıyla izlediğim bir filmi....

Pazar akşamı (25 Mart 2007) televizyonda Babam ve Oğlum yayınlanacak, ulusça yeniden ağlayacağız.

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..