Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

smert37 / Şahabettin Mert

http://blog.milliyet.com.tr/smert37

22 Şubat '08

 
Kategori
Sivil Toplum
 

"Bakkallar – Marketler – Tüketim kooperatifleri"

Bakkallar – Marketler – Tüketim Kooperatifleri

Nostaljik bir kavrama dönüşmeye başlayan bakkallık:

Büyük marketlerle nasıl rekabet edebilecek?

Böyle bir şansları yoksa, “yok olmak” alın yazıları mı olacak?

Marketlerin şehir dışına alınması ya da haftada bir gün kapatılması ise çözüm değil…

Büyük şehirlerden sonra, son yıllarda şehrimizde de (süper, hiper, alış-veriş merkezleri vs..) marketler çoğaldı. Her ne kadar biz tüketiciler için aynı yerden farklı alışverişlerimizi yaptığımız için vazgeçilmez olsa da; marketlere kayan müşteriler nedeniyle ekonomik açıdan Kastamonu bakkalları zor durumdalar…

Dolayısıyla bunun için Bakkal Odalarının yeniden yapılanması gerek…

Bu da;

Bakkal Odaları’nın, ürünleri fabrikalardan alınmasıyla gerçekleşecektir. Ya da Oda’nın kurduğu çok ortaklı toptancı şirketinden…

Alınan ürünün büyüklüğüyle yapılacak ıskonto o denli fazla olacağından market fiyatlarına yakın satış yapabileceklerdir… Örneğin bir koli alınan ürün için %5 ıskonto uygulanıyorsa beş yüz koli alındığında aynı ürüne uygulanacak olan ıskonto %20 olur. Dolayısıyla bakkalımıza gerekli olan bir koli de %20 ıskontolu olacaktır…

Oda tarafından fabrikadan ya da toptancıdan toptan alınan ürün de sonradan talep edildiği şekilde paylaştırılır.

Peki, bu şimdiye kadar neden yapılmadı/yapılamadı?

Elbette ki düşünülmüştür. Ancak, her ne ise engel, aşmamak mümkün değildir…

Yeter ki istensin…

Akıllara gelen, bu şekilde alımların üzerinde durulmamasının nedeni olarak: “Toptancılara ayıp olur diye mi?” Sorusunu akla getirmektedir…

Bir de;

Kamu iş yerleri çalışanlarının üye oldukları kantin ya da tüketim kooperatifleri var…

Aynı zihniyet oralarda da mevcut…

Daha çok ıskonto ile ucuza satış yapabilmek için onlar da birleşerek ürün almalılar...

Ancak bakkallar gibi geçim kaynakları olmadığından 4 – 5 kişilik yönetimleri, toptan/ucuza almaya daha soğuk bakmaktalar…

Bunun nedeni de üyeleri bellidir. Satışları da. Ve üyelerinin maaşlarından kesilen veresiyeleri de…

Tüketim Kooperatifleri pahalı!

Her ne kadar ucuz olduklarından bahsetseler de pahalılar…

Son yıllarda üye kaybetmelerinin bazı nedenleri de, cirolarındaki düşüşte bunu göstermektedir…

Ancak, Bir bölümü marketlere gittikten sonra kalan üyeleri “hala neden marketlerden alış veriş etmiyorlar” bu araştırılmalıdır. Ve denetlenmelidir…

Görülecek ki kalanların büyük bir bölümü için ucuza alış veriş etmek daha önemlidir…

Şahabettin Mert

www.kastamonupostasi.com
merts_@hotmail.com

 
Toplam blog
: 7
: 1288
Kayıt tarihi
: 21.02.08
 
 

1968 Kastamonu doğumlu olup, Kastamonu İl Özel İdaresi'nde çalışmaktayım... Kastamonu Postası'nda (..