Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Mayıs '11

 
Kategori
Kitap
 

"Bornova'dan Gün Rengi Sayfalar"(yeni kitabım)

"Bornova'dan Gün Rengi Sayfalar"(yeni kitabım)
 

kapak


“Bornova’yı adım adım dolaştım aylar boyunca. Sokaklara, mekânlara yeniden, farklı bir gözle, tarih bilinciyle ve anıların rehberliğiyle baktım. Eski anı defterlerini, yerel tarih kitaplarını gözden geçirdim. Sayfalarda iz bırakan insan yaşantılarının ardına düştüm. Yazılı olanın yanı sıra sözlü tarihin de izini sürdüm Bornova’da. Özellikle son kırk yılın anlatımı için canlı tanıkların dile getirdiklerinden notlar aldım. Kendi anılarımla harmanladım hepsini. 

Bir de zaman tanrıçası İrene eşlik etti bana bu yolculukta. Sayfalar boyunca karşıma çıkan İrene, düşsel bir varlık; onu mitolojiden günümüze çekerek yeni bir kişiliğe büründürdüm; istedim ki zaman ve kader ipliklerini ören, barış simgesi İrene gün rengi sayfalarıma Bornova’da yaşanmış tarihten iz düşürsün. Ulaşamadığım tarihsel zamanlara onunla ve hayallerimle birlikte açıldım. Bornova’da zamanın renklerini, zaman katmanlarını İrene ile birlikte keşfettim. 

Yaşantılar yer yer kurmaca ile buluştu ve kendi Bornova’mı şekillendirdi. Bornova’da akan zamanı günlükler biçiminde kaleme aldım böylece. 

Biliyorum ki tarihi en derinden yaşayanlar bireylerdir. Döneme özgü toplumsal yaşam, bireylerin yaşantılarını şekillendirdiği gibi, onların hayat enerjileri de toplumun ve tarihin akışına yön verir. Resmi tarihin sayfalarında donup kalan geçmiş, bireysel tarihlerde diyalektik sıçramalarla ileriye akar. Bireysel tarihler sanat eserlerine de esin kaynağı olur ve sanatın ölümsüzlüğüne açılır. Dilerim bu çalışma Bornova’nın bireysel/yerel tarihine küçük de olsa bir katkı sağlar. Böylece, yıllardır yaşadığım bu güzel ilçeye biraz olsun borcumu ödemiş olurum. Bornova günlükleri içinde sürecek tarih, anı, zaman ve mekân yolculuğuna çıkarken yüreğimdeki sevinçle selamlıyorum sizleri.” (Kitabın giriş yazısından) 

Hülya Soyşekerci 

 
Toplam blog
: 14
: 1534
Kayıt tarihi
: 31.01.11
 
 

1957 yılında dünyaya geldim. 1975’te Üsküdar Kız Lisesi'ni bitirdikten sonra Boğaziçi Üniversites..