Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Mart '13

 
Kategori
Tiyatro
 

"Büyünün Gözleri"

"Büyünün Gözleri"
 

RESİM INTERNETTEN ALINMIŞTIR


Başlığa bakınca biraz ürküyor insan. Oysa “BÜYÜNÜN GÖZLERİ” bir oyun. Tiyatro oyunu. Şehir Tiyatroları’nda geçen hafta seyrettim.

Oyunu, Mehmet Murat İldan yazmış. Çaresizliğin sirayet ettiği bir beynin nasıl aptalca yöntemlere başvurduğunu yalın bir dille anlatmış.

Oyundan en net çıkardığım sonuç ise insana ait olan duyguların, insandan insana değişiklik göstermesinin seyri oldu. İnançlı, inançsız. Zengin, fakir. İyi, kötü. Bu özelliklerin yönettiği hayatlardaki doğru ve yanlış, hayatı yönetenlerin aile yapısı, sosyal toplumun getirdiği kurallar ve aldıkları eğitimle harmanlandığında vardığı nokta. Göreceli kavramlara güzel bir yaklaşım.

Arkaya yansıyan görüntüden az sonra perdede bir film gösterilecek  hissine kapıldım. Perdenin önünde beliren oyuncularla başka bir boyuta geçtim.

Bazen filmi öyle izlersiniz ki sanki sizi içine çeker. Ani bir dokunuşla gerçek hayata dönersiniz. Tam ifade etmek istediğim duygu buydu nihayet buldum.

Basit ama başarılı bir dekor ile istenilen etkinin yaratıldığı, kostümlerin zamanı net ifade eder şekilde yapıldığı ve insanı yormayan bir gösterimdi.

Dikkatimi çeken detaylardan biri de, hizmetkar karakterinin bir kadın tarafından oynanmasıydı. Erkek karakteri başarılı bir beden dili ile anlatan Nazan Yatgın’ı canlandırdığı karakterde başarılı ve esprili bulduğumu itiraf etmeliyim.

Oyunun ruhuna bürünmek zor değildi. Bir oyunda en çok hoşuma giden özellik. Oynayanların keyifleri seyir edenlere yansır. İşlerini öylesine mutlu yapıyorlardı ki, aynı enerjinin yansıması seyircide kendini gösterdi.

Seyircinin gözüne sokmadan, ben bilirim demeden kendini su gibi yürüten oyunları seyretmeye doyamam. Hatta üst üste bıkmadan seyreder ve keyif alırım.

Oyunda değil, hayatın bir penceresinde bir zamana tanıklık etmekten çok o zamanın içinde yaşadım oyunu.

Değerli yazarı, sevgili yönetmeni, kıymetli oyuncu arkadaşlarımı kutluyorum.  Dekor, kostüm, afiş, koreografi, ışık, efekt, animasyon ve müzik çalışmalarını ortaya çıkartan değerli emekçilere teşekkür ediyorum.

ELLERİNİZE SAĞLIK…

Gülay Mustafaoğlu

Sağlıkla ve mutlu kalın

 

 

 
Toplam blog
: 247
: 709
Kayıt tarihi
: 11.03.09
 
 

Buradayım işte. Yaşamın tam içinde. Her anın benim olduğunu bilerek. Yaşamın sadece "Şimdi" olduğun..