Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Temmuz '09

 
Kategori
Dostluk
 

"Candostları değil, çan dostları"

Candostum dediklerim hep yalancı çıktı

“Kimde bir güzellik varsa, bilsin ki ödünçtür.”

Diyor o yüce bilge, yüce aşkların ve doğruların ilahisi, Mevlana.

Size bir şiirimle bu arayışın sesini iletmek istedim. İstedim ki, insanlar, çıkar olmadan, çıkara ulaşmadan iş görebilsinler, satmasınlar kişiliklerini, satmasınlar dostlarını küçük çıkarları uğruna.

CANDOST ARIYORUM

Elden düşme sevdalar değil istediğim..

Ya herşeyin olmalıyım,

Yada hiçbir şeyin,

İnsan sevilmeye alışınca,

Sevmeyi unuturmuş,

Bundan ötürüdür ki,

Öğrendiğim yürekten sevmeyi,

Ötelemeyecek,

Unutturmayacak,

Bayatlatmayacak,

Daraltmayacak,

Karartmayacak,

Sarartmayacak,

Paslandırmayacak,

Yormayacak,

Eskitmeyecek,

Yaşlandırmayacak,

Ama olgunlaştıracak,

Yiğit bir sevdalıyı,

Doğurgan bir yavukluyu,

Sırtını dayayabileceğin öyle,

Sağlam bir duvarı belki de,

Can dostum dediğim,

Ama yalancı çıkmayan

Ama çıkarcı olmayan,

Sahteden değil,

Sözde değil,

Özden, özümden olan,

Yürekli birini arıyorum....

Öner SAMANLI

MERSİN-MAYIS 2009

İnsanlar eskiye göre neden bu kadar kötüleştiler,

Neden bu kadar açmazlara koşuyorlar, çıkarları uğruna.

Oysa tüm canlıları ölüm mutlaka bekliyor.

O birbuçuk metrekarelik toprağın altına o kavgaları yapılan menfaatler, varlıklar götürülemiyor.

Oysa biliniyor ki mutlaka birgün her evden, bir ölümlü faniye ulaşacak.

Nedir bunların sebebi,

İnsanlık öldü kardeşim, diyorlar, nedir bunun anlamı.

İnsanlık öldü ise, bizler kim oluyoruz, neden hala canlıyız, hayvanlık ne, bitkilik ne, dağ taş olmak ne, nedir bunların anlamı, anlamsızlığı…..?

Oysa çooook net bir durum ortada.

HERGÜN HAYATIN İÇİNDEN TİYATROSU’ nda, bu oyunları bizler birlikte oynuyoruz.

Her matinede farklı farklı oyunlar sahneleniyor,

1. ci OYUNUN ADI: İNSANLAR HEP DÜRÜST DOĞAR

2. ci OYUNUN ADI: İNSANLARI İNSANLAR YÖNLENDİRİR

3. cü OYUNUN ADI: İNSANCA YAŞAMA HAKKI NEREDEN ALINIR

4. cü OYUNUN ADI: İNSAN OLMAK İÇİN SOSYAL ADALET

5. ci OYUNUN ADI: İNSANIN İNSANA YAPTIĞINI TİMSAH BİLE YAPMAZ.

6. ci OYUNUN ADI: İNSAN OLMAK İÇİN NASIL BİR İNSAN OLMAK GEREK

7. ci OYUNUN ADI. İNSAN MI VEFALI, HAYVAN MI BEYKOZLU

8. ci OYUNUN ADI: YOKSUL VE AÇ OLAN İNSAN, ZURNA MI ÇALACAK

9. cu OYUNUN ADI, İNSANIN SOSYALLEŞMEMESİ SOSYAL DEVLET AYIBI

10. cu OYUNUN ADI: İNSAN PARASI OLDUKÇA DOĞRU VE DÜRÜSTTÜR…..


Birgün, şöyle bir söze tepki vermiştim, “ EN İYİ DETERJANIN MARKASI PARA OLMALIDIR, ÇÜNKÜ TEMİZLEYEMEYECEĞİ BİR LEKE YOKTUR, BUNA NAMUS LEKESİ BİLE DAHİLDİR”

Hey büyük Allah’ım,

Doğru ile gerçek arasında bocalamak işte buna mı denir….?

Bir şarkının sözleri gibi, nerde insanlık, kadere bak….

Şaşkın olmak,

Kader Allah’tan ama, sana kendimden sıfatlar verdim diyen o Yüce Mevla’nın sıfatlarından olan aklı kullanmak ta kulların görevi değil mi, yani kader denilen olguyu yönlendirmek…..

Kırk dönüm bostan,

Yan gel yat oğlum Osman,

Osman’ın elinde yeşil kart,

Birde rapor almış eline mağdurum diye,

Bağlatmış devletten maaş,

Kırk dönüm bostan,

Yan gelip yatmaya, devam et Osman,

Kadere bak,

Kadere bak,

Nerde insanlık,

Nerede insanlığın vekili,

Neden asiline asgari ücret,

Neden vekilime şan ve şöhret,

Ana beni eversene,

Evermezsen gebersene,

Diyen insanlık,

Can dostum deyip bastığım bağrıma,

Otuz kuruş uğruna,

Hançer vuran insanlık…..

 
Toplam blog
: 295
: 3087
Kayıt tarihi
: 22.08.08
 
 

Prof.Dr. Öner Samanlı, yıllarını eğitim ve öğretim faaliyetlerine adamış, birçok bilimsel makalen..