Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Aralık '11

 
Kategori
İlişkiler
 

‘Cinsel sorunları var, iktidarsız,’ diyen eşime karşı haklarım neler?

 

“Eşimle 6 yıldır evliyiz. Daha önce hiçbir sorunumuz yoktu. Ancak bir yıldan bu yana eşimle birlikte olamıyoruz.

Eşim, devamlı bunu başıma kakıp doktora gitmemi istiyor. Eşime, ‘Bunun psikolojik olduğunu bir süre sonra her şeyin düzeleceğini,’ söyledim ama anlatamadım.

Ne zaman bir misafir gelse imalı konuşmalarla beni sürekli küçük düşürüyor. Defalarca uyarmama karşın bu hareketlerini devam ettiriyor.

Bundan 15 gün kadar önce bir arkadaşımızın evine konuk olarak gittik. Orada başka arkadaşlarımız da vardı.

Aşırı derecede alkol aldıktan sonra, herkesin içinde bana, ‘Benim eşim her akşam erkenden uyur, benimle bir ilgisi yoktur,’ dedi.

Bunun üzerine, ‘Bir arkadaşım ne demek istiyorsun?’ diye sorunca,   ‘Anlayın işte, onun cinsel sorunları var, iktidarsız,’ dedi.

O an neye uğradığımı şaşırdım. Tekme tokat vurmaya başladım. Elimden zor aldılar.

Şimdi ayrıyız. Ben işyerimde kalıyorum. Bu nedenle boşanma davası açabilir miyim?”

***

*Sayın okurum, elbette eşinizin herkesin içinde bu tür konuşmalar yapması son derece hatalıdır. Ancak, sizin de neden ne olursa olsun şiddet kullanmamanız gerekirdi. Şiddetin gerekçesi olamaz.

*Siz, açacağınız boşanma davasında eşinizin sizin hakkınızda bu tür konuşmalar yaparak onurunuzu kırdığını savunabilirsiniz.

*Ancak, cinsel sorunlarınızın çözümü için hiçbir çaba göstermemeniz kusurlu bir davranıştır.

*Eşiniz de size, şiddet kullanmanız ve yaşadığınız cinsel sorunlar nedeniyle boşanma davası açabilir.

*Eşler arasında, cinsel sorunların bulunması, uzun süre cinsel ilişki kurulamaması, evlilik birliğini temelinden sarsan önemli bir nedendir.

*Elbette sizin ve eşinizin açacağı davada, dava sırasında sizinle ilgili gelecek rapor davanın sonucunu önemli ölçüde etkileyecektir.

*Benim size önerim; boşanmaya kararlıysanız, birbirinizi daha fazla yıpratmadan anlaşmalı olarak boşanmanızdır.

***

Değerli okurlarım, mail yoluyla gönderdiğiniz soru ve görüşleriniz için çok teşekkür ediyorum.

Sizlere mutluluk ve başarı dolu günler diliyorum.

hortogludorduncubakis@gmail.com

http://twitter.com/cengizhortoglu

 Cengiz Hortoğlu

 

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..