Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Haziran '12

 
Kategori
İlişkiler
 

“Eşimle odalarımız ayrı,” boşanma davası açabilirsiniz

 

“27 yaşında bir kadınım. Eşime bundan 5 yıl önce evlendik.

Eşim, uzun bir süredir bana karşı çok soğuk davranıyor. 6 aydan bu yana da odasını ayırdı. Aramızda hiçbir ilişkimiz kalmadı.

Eve geldikten sonra odasına çekilir. Devamlı bilgisayarın başındadır.

Önce beni aldattığından şüphelendim. Ama sabah erkenden işe gidiyor, işten çıkar çıkmaz da eve geliyor. Bir aldatma olmadığından eminim.

Bu durumu defalarca konuşmaya kalktım. Bana ağza alınmayacak küfürler etti.

Hiçbir çabam fayda etmedi. Son tartışmamızda bana yumruk attı. Ben de rapor aldım. Ne yapacağımı bilemiyorum. Beni bilgilendirmenizi rica ediyorum.”

***

Değerli okurum, evlenmenin, aile kurmak, hayatı paylaşmak, acı tatlı günleri birlikte yaşamak gibi sosyal amaçları vardır.

Ancak evlilikte cinselliğin önemi de yadsınamaz. Kaldı ki şiddet ve hakarete de uğramışsınız.

Bu yaşadıklarınız bir boşanma nedenidir.

***

İşte yapabilecekleriniz:

*Uğradığınız şiddet nedeniyle Aile Mahkemesinden eşinizin evden uzaklaştırılmasını talep edebilirsiniz. Bu dönemde size nafaka da bağlanacaktır.

*Evlilik birliğinin temelinden sarsılması nedeniyle, boşanma davası açabilirsiniz.

*Eşinizin size şiddet kullanması ve hakaret etmesi ağır kusurdur.

*Açacağınız boşanma davasıyla birlikte maddi ve manevi tazminat talep edin.

*Dava dilekçenizle birlikte nafaka talebinizi de belirtin.

*Ayrıca, edinilmiş mallara katılma rejimi gereği, evlendikten sonra edinilen mal varlıklarından haklarınızı talep edebilirsiniz.

***

Değerli okurlarım, beni bir dost olarak görerek ve güven duyarak en önemli sorunlarınızı benimle paylaştığınızdan dolayı sizlere çok teşekkür ediyorum.

***

Mutluluk ve sağlık dileklerimle…

Cengiz Hortoğlu

 hortogludorduncubakis@gmail.com

http://twitter.com/cengizhortoglu

 

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..