Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Nisan '09

 
Kategori
Futbol
 

"Galatasaray-Fenerbahçe" utanıyoruz

Oysa ne güzel başlamıştı gün.
Sabahtan başlamıştım tatlı alay mesajlarına Galatasaraylı arkadaşlarıma, tanıdıklarıma. Tatlı tatlı alay mesajları yazıyorduk karşılıklı onlarla. Hani Dünya derbisi dediğimiz maç var ya, işte ona. .

Hikaye kısmını bir kenara bıraktım bu seferlik. Maç başladı ( Allah'tan evimde izliyorum) , insanlar spor yapmak yerine birbirine saldırdı. Olayın hakem boyutunu, haklılık haksızlık boyutunu bir kenara bırakıyorum. İnsanlık dışı bir olaydır bu. İnsanlık ötesi bir olaydır. Bir insana lazer doğrultmak, lazer doğrultulanın taraftara istenmeyen hareketler yapması, aynı milli takımda oynayan, hatta aynı odada kalan insanlar...

Birbirini abi - kardeş bilenler, bilmeyenler...

Küçük bir anektot bizlere...

Bugün derbi günü olması sebebiyle " NTV Spor" kanalında yayınlanan yabancı kaynaklı bir Galatasaray - Fenerbahçe belgeseli. Ve gösterilen sadece akan kanlar, atılan pet şişeler, yakılan koltuklar, kısacası insanlık dışı tüm hareketler. ....

İşte Avrupa bizim belgeselimizi böyle çeker, böyle tanıtır seni... Güzellikleri değil çirkinlikleri anlatır, 50 küsür milletten oluşan bir sentez olduğunu değil de 50 küsür halka bölünmüş olduğunu anlatır. Namuslu " Anadolu Kadınını değil de bir "Hayat Kadını" ülkesi olarak rehber kitapçıklarında seni tanıtır.

Al işte sana spor- siyaset sentezi. Bak işte öyle girmezse böyle girer siyaset spora...

Bugün kendim bir Fenerbahçeli olarak, bir futbol sevdalısı olarak utanıyorum. Ve benim gibi bu olaydan utanan tüm insanlardan özellikle de Galatasaraylı arkadaşlarımdan utançla özür diliyorum...

Atatürk, şereften namustan haysiyetten bahsediyor onlar hakkında ama inanın, onlarda o şerefin olmadığını Fenerbahçelisi Galatasaraylısı ayırt etmeden anladım...

Atmosferdir strestir filanda falanda, hepsi boş hikaye.. Aslında okumak istemeyene bu sözlerim de keza öyle, ama okuyan olur da böyle düşündüğümü, onlardan özür dilediğimi anlar, bilir.

Tekrar söylemek istiyorum, tüm insanlardan ve özellikle Galatasaraylılardan bu "iğrenç" olay için "kendim adına" özür diliyorum...

 
Toplam blog
: 14
: 340
Kayıt tarihi
: 30.01.09
 
 

1993 yılında Eminönü'nde doğdu. İlkokulu yaşamını geçirdiği yerdeki Yeni Mahalle ilköğretim Okulu'nd..