Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Şubat '08

 
Kategori
Hamilelik Sonrası
 

"Gebelik ve Emzirme Döneminde Beslenme" Kitabım çıktı

"Gebelik ve Emzirme Döneminde Beslenme" Kitabım çıktı
 

dyt aysen arıcan öz


Diyetisyen Aysen Arıcan

‘Gebelik ve Emzirme Döneminde Beslenme’

adlı kitabı yayımlandı.

‘Gebelik ve Emzirme Döneminde Beslenme’ kitabını yazmaya neden gereksinim duydum?

Başta ablam olmak üzere gebelik ve emzirme döneminde olan bazı danışanlarım böyle bir kitap yazmam konusunda beni çok yüreklendirdiler. Ayrıca uzun yıllardır çalıştığım, birikimlerimin yoğun olduğu, deneyimli olduğum bir konuydu. İnsanlar bu özel dönemde daha çok merak ediyor ve istedikleri bilgilere hemen ulaşmak istiyorlar. Yaşam anne karnında başlıyor, bu nedenle ben de birikimlerimi gebelik döneminden itibaren başlayarak yazıya dökmeye karar verdim.

2- Bu kitabı yazarken neyi amaçladım?

Danışanlarımın sorularını uzun süre kaydettim. En çok merak ettikleri ve beslenmeyle ilgili bilgi ihtiyaçları en fazla olan konulara kitabımda yer verdim. Amacım gebe ve emziren kadınlara bir kitap aracılığıyla, beslenme konusunda doğru bilgileri aktarabilmekti. Yazdıktan sonra basıma gitmeden önce bir çok kişiden kitabı okumasını istedim. iki meslektaşım ve iki danışanım çok titiz bir şekilde kitabı basım öncesinde okudular. Yorumları çok etkileyiciydi. O anda doğru bir şey yaptığıma çok daha fazla inandım.

3- Bu kitap neleri içeriyor? Kimler bu kitaptan faydalanabilir?

Gebe kalmayı düşünmeye başladığınız andan itibaren kitabın hedef kitlesi olmaya başlıyorsunuz. ‘Hamilelik öncesi beslenme konusunda nasıl hazırlık yapılmalı? Bebeğinizi dünyaya getirene dek yaşadığınız sorunlar nelerdir?, Aklınıza takılan sorular, Hangi yiyecekler yemeliyim?, Nasıl beslenmeliyim?, İdeal kilom ne olmalı? Nasıl hesaplarım?, Mönüleri nasıl planlarım?, Vitamin takviyesi yapayım mı?, Vejetaryenim ne yapmalıyım?’ gibi ve benzeri bir çok sorunun yanıtını verdiğim bu kitapta hafta hafta gebelik serüveni, emzirme döneminde beslenme ilkeleri, anne sütünü nasıl daha verimli hale getirebilir gibi konulara da özel yer ayırdım.

Öncelikle bu kitap anne olmak isteyen ve gebelik planlayan, gebelik döneminde olan, anneliğe yeni adım atan, emziren ve anne sütünü artırmak isteyen tüm anne adaylarının ve annelerin beslenme kılavuzu ve günlüğüdür. Aslında kitabın bir çok bölümünden herkes faydalanabilir. Mesela gereksinimleri öğrenirken yetişkin bir birey ve hamile bir bireyin karşılaştırmaları yer alıyor. Sağlıklı beslenme her yaş için önemli. Bu nedenle tüm yetişkinlerin bu kitaptan öğreneceği çok şey olduğunu düşünüyorum.

4- Kitabın ‘size ait’ sayfaları nasıl kullanılacak?

Bazen kitap kelimesi yetersiz kalabiliyor bu kitabı anlatmak için. Çünkü bu kitap aynı zamanda bir kılavuz ve günlük niteliğinde. Size ait sayfalar bildiğiniz anlamda, özel bilgilerinizi yazabildiğiniz günlük sayfaları aslında. Adı üstünde tamamen size yani okura ait. Her bölüm sonunda size ait sayfalar var, bu sayfalar mor renkli çerçeve içinde ve diğer sayfalardan kolayca ayırt edilebiliyor. Bu sayfalarda bölümün özelliğini göre kalorinizi hesaplıyorsunuz, yediklerinizi not alıyorsunuz, kilonuzu takip edebiliyorsunuz ve daha bir çok şeyi duygularınızı, sorularınızı ve benzerlerini yazabiliyorsunuz. Bu nedenle okurlara bir hatırlatma yapıyorum: “Lütfen elinize kalem almadan okumaya başlamayın.”

5- Size ait sayfalara kitapta yer verme nedenim nedir?

Anneler kendilerini hep ihmal ediyor, öğrendiklerini pekiştirecek ve uygulamaya geçirmelerine yardımcı olacak çok fazla yardımcıları yok. Bu günlük yardımıyla yaptıklarını, yapamadıklarını yazdıkları için kendilerini daha kolay izleyebileceklerini düşünüyorum. Ayrıca bu günlüğü yıllarca saklayarak çocukları büyüdüğünde tıpkı bir aile albümü gibi ona gösterecek ve o günlerine geri dönecekler. Ayrıca çocuklarına manevi değeri olan çok değerli bir miras bırakmış olacaklar.

Biliyorsunuz bebek günlükleri çok moda, bebeğin her hareketi, ilk dişi kaydediliyor, ama anne için böyle bir şey yok. Bu kitap bu nedenle bir ilk oldu.

6- Bu kitabın arkası gelecek mi? Gelecekteki projelerim neler?

Evet . Şimdiden ikinci kitabımı yazmaya başladım. Yaşam anne karnında başlıyor, bebeklik dönemi ve ardından oyun dönemi ile devam ediyor. Yaşam döngüsünde insanın gelişimini sıraya koyarak ihtiyaç sahipleriyle bilgilerimi paylaşmaya devam edeceğim. Gebelik ve emzirme döneminde beslenme ile bebek beslenmesi çok ayrı irdelenmesi gereken konular bu nedenle tek bir kitapta vermek istemedim. Annelerin en çok yardıma ihtiyacı olduğu konulardan biri de bebek beslenmesi ve ek besinler. Bu konuda yine çok pratik bilgiler içeren, herkesin kolay anlayacağı dilde bir çalışma hazırlıyorum. Sonrasında da 3-6 yaş okul öncesi dönem çocuk beslenmesi konulu kitabıma başlayacağım. 2008 yılında bu seriyi tamamlamak ve bir diyetisyen olarak topluma daha fazla yararlı olmayı hedefliyorum.

Uzman Diyetisyen Aysen Arıcan Öz

 
Cumhuriyet Mah. Ergene sok. Melek Apt. No:1 Kat 1
KUŞADASI-AYDIN
 
Toplam blog
: 97
: 2936
Kayıt tarihi
: 22.08.07
 
 

1999 yılında Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü’nden ..