Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Mayıs '18

 
Kategori
Eğitim
 

“Görme Engelli Öğrencilerimiz Lütfen Cevap Versinler”

“Görme Engelli Öğrencilerimiz Lütfen Cevap Versinler”
 

salih arıkan


Evet değerli arkadaşlar bir Eğitim Öğretim Yılının daha sonuna geldik. Görmeyen öğrencilerimizin bir kısmı Körler Okulunda diğerleri de kaynaştırma okullarda eğitimlerini sürdürüyorlar. Biz bazı gelişmeler var diyorduk ama bazı uygulamalar bizim dönemimizden daha kötü gittiğini duymak beni üzüyor.

Sevgili öğrencimiz sorduğum sorulara cevap verirsen ileride sana faydası olmasa da senden sonraki nesle faydası olabilir. Kaynaklara ulaşabiliyor musun ders ve yardımcı kitapların senin istediğin formatta mı kabartma kitaplar zamanında geliyor mu derslerde not alıyor musun ses kaydı yaparken sorunlarla karşılaşıyor musun tahtada yazılanları takip edebiliyor musun Hoca yazarken söylüyor mu yâda yanındaki öğrencimi okuyor teknolojik cihazlardan mı faydalanıyorsun İngilizce Matematik gibi derslerde sorun yaşıyor musun Okul ya da Rehabilitasyon Merkezlerinden destek Eğitimleri alıyor musun? Okulunuzda senin için hazırlanan teknolojiden de faydalanabileceğin kaynak odan var mı yâ da destek Eğitimi ve kaynak odadan Haberin var mı yaşadığın sorunları Okul Rehberlik Servisi Rehberlik Araştırma Merkezleri ve Derneklerle paylaştın mı Eğitim sorunlarıyla ilgili yeterli danışmanlık alabiliyor musun Beden Eğitimi ve Resim gibi Derslere giriyor musun ortalama not lamı geçiyorsun yâda ilgili derslerden muaf raporumu alıyorsun okuldaki arkadaşlarınla ilişkilerin var mı sorun yaşıyor musun dışlandığını hissediyor musun okuldaki etkinliklerde görev alıyor musun sana görmediğin için görev vermiyorlar mı akran zorbalığı yaşıyor musun Öğretmenlerinle ilişkilerin var mı sana Ödev veriyor mu yoksa sen otur dersi dinle diyor mu Derslere katılıyor musun derslerde söz alıyor musun Sınavları arkadaşlarınla birliktemi yoksa ayrımı yapıyorlar. Tercihi sanamı bırakıyorlar arkadaşlarından ayrı Sınav olmak Psikolojik olarak seni etkiliyor mu yoksa ayrıcalıklı olmak hoşuna mı gidiyor.

Biliyorum bu sorularıma çoğu öğrencimiz yâda Aile cevap vermeyecek o yüzdende biz bu sorunları daha çok konuşacağız. Bu pazar bir görmeyen Öğrencimizle konuşurken. Ona şöyle bir teklifte bulundum. Bu sene Özel Rehabilitasyon Merkeziyle görüş ve sana Matematik dersi versinler. Eşit ağırlıktan güzel bir marka Üniversite ve Bölüm bitir ve Üniversite oku dedim.

Ben bu yazıyı neden yazdım. Ben Karabağlar Cumhuriyet Lisesinde okudum. Ve arkadaşlarımla birlikte sınav oldum. Gören arkadaşlarım mürekkep yazıyı yazarken ben tıkır tıkır kabartma yazı yazdım. Hemen sınavdan sonra Hocamın odasına gider ve yazıyı okur notlarımı alırdım. Yâda Hoca başka bir görmeyene de okutabilirdi. Yahu şimdi Bilgisayar teknolojileri var. Niye görmeyenleri ayrı Sınava tabi tutarsınız. Söyleyin ben mi gerideyim şimdikiler mi bir Öğrencimiz ismini ve Şehrini yazmayacağım. Arkadaşlarından ayrı sınava tabi tutuluyor. Ve ayrı sınavdayken diğer ders Hocası da derse girmediği için kendisini yok yazıyor. İçimden geçeni değil de makul olanı söyleyeyim bu çağda hiç hoş değil yakışıyor mu evet sevgili Derneklerimiz ve üst kuruluşlarımız Özel Eğitimle ilgili bu yılı içeren gölge Raporlarınız var mı yoksa ben araştırıp yayınlayacağım belki utanırsınız.

Salih Arıkan, Tel: 0506 514 96 93

 

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..