Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Şubat '07

 
Kategori
Kitap
 

"Mavi" kar!

"Mavi" kar!
 

"Kaybetmeye neden besmele ile başlıyorum?
Sao Paulo'da kim d....züyor beni?
Anlamı çalınmış bir Hint fakiri gibi kim saçtı beni dünyaya?
Göğsümden nasıl bir karanlık yayılıyor?
Hayır, çarpılmış değilim, eksiksiz bir travestiyim, anlaşılıyor mu?
Aşkı bedende kim parçaladı, bedeni aşktan kim kopardı?
İğdiş edilmemiş biri kaldı mı?
Simya çok eskiden kaybetmemiş miydi, bu sonsuz ve ezeli çölü neden suya çevirmeye çalıştım?
Kim Dağkapı meydanında ağaçları dar dar dikip dedemi geniş geniş astı?
Ruhumu alacak tek bir şeytan neden yok?
Bu cehennem alegorisinde herkes aktör ve niye aynı rolde?
Pedro'nun yüzünde neden hep gülen bir ç..k var?
Ekmeği kanla satıyorlar, nasıl oluyor da alıp yiyorum?" 

Sorularını arka kapağında taşıyan bir kitap "kar beyrut kar"... 

Mavi Neşe Gölcük'ün ilk kitabı... Mavi Neşe Gölcük 1975, Diyarbakır doğumlui... 

Kitap her yönüyle mükemmel bir öyküler silsilesi, okuyucu ile samimiyeti çok iyi yakalamış yazar, yazılanların içindesiniz, inandırıcılık üst düzeyde, inanmadığınız tek şey bunun bir ilk kitap olduğu... 

Mavi Neşe Gölcük etkileyici ve özgün (içi boşaltılmış bir kelimemiz bu da ama gerçek anlamında kullanıyorum) bir anlatıma sahip... Kitap da yer yer okuyucu ile sohbet ve yazdıklarının eleştirisi göze çarpıyor... Bir kaç alıntı: 

"Allah Allah, kitabi dille söylersek ulu tanrım! Başımıza taş yağacak, malesef bunun kitabi dilini bilmiyorum" 

"ateş iyidir: aklın kör noktasından, kalbin bed noktasından, tenin üst noktasından, etin iç noktasından, ciğerin öç noktasından ve binbir türlü puç noktasından insanın, temizlenmek için cehennemde cayır gürül yanması iyiydi insanın." 

"YAŞAYACAKSINIZ KAÇAMAZSINIZ! 

Buradaki ünlem (!) çok önemlidir, ünlemi hafife almayın, bu, davulun vurulduktan sonra sesinin kesilmemesidir, bu, cümlenin kulaklardan silinmemesidir!" 

"Kar Beyrut Kar" bir çırpıda okunacak ama bir çırpıda unutulmayacak kalitede her hikayeden sonra oturup bir iki saat dinlenmelisiniz... 

 
Toplam blog
: 73
: 2878
Kayıt tarihi
: 17.02.07
 
 

1985 yılının bir Nisan sabahında (ki kendisi 15'i olur) sabah ezanından sonra (saat daha bizim kö..