Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Temmuz '10

 
Kategori
Güncel
 

"Ne şanslısınız, çocuğunuz öldü..."

"Ne şanslısınız, çocuğunuz öldü..."
 

Efe Boz


Geçtiğimiz günlerde Maltepe'de bir ilköğretim okulunda ana sınıfında okuyan Efe Boz'un üzerine lavobo düşmüş ve Efe Boz hayatını kaybetmişti. Bununla ilgili rapor tamamlanmış ve herhangi bir ihmale rastlanmamış. Açıkçası gazetede dikkatimi çekmedi bu rapor, ya aceleyle okuduğum günlerden birinde küçük bir şekilde verilmiş haber, ya da yayınlanmamış. Fakat her halükarda bu haber büyütülmeyi hak ediyor. Aileye söylenenleri size aktarmak istiyorum:

"Ne mutlu bir kandil günü buraya geldiniz. Siz ne şanslı anne babalarsınız. Oğlunuz cennete gitti, siz de onun sayesinde cennete gideceksiniz. Allah ona böyle bir kader yazdı. Bakın bir uçak düştü, 1.5 yaşındaki bir çocuk yaşayacak ömrü olduğu için hayatta kaldı. Allah ona bir ömür biçmiş. Allah Efe'ye uzun ömür biçseydi lavobo paramparça olur Efe ölmezdi."

Ülkece nasıl bir ruh haline büründüğümüzü merak ediyorum, ya sürekli sarhoş gezip böyle kafaların sahibi olduk, yani daha amiyana tabirle kafalar güzel, ya da cidden gitgide sapkın bir düşünce biçimine kapıldı ülke. Madenciler ölür "güzel ölmüş" olurlar, nitekim onların kaderinde vardır ölüm. Küçücük bir çocuğun üstüne lavobo düşer, ihmal olmaz, çocuğun kaderi olur.

Bu "kazanın" raporunda, ihmal veya kasıt olmadığı söylenmiş. Bu olayın sadece haberini okuduğunuzda bile aklınıza elbette ihmal geliyor ve gayet açık ki bu olayda ihmal vardır. Aile raporu almaya gittiğinde teftiş kurulu başkan yardımcısının yukarıda söylediğim lafları ise tam bir skandaldır.

Görevden alma yetkisi kimde bilmiyorum, bu kurul Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı. Eğer Milli Eğitim Bakanı'nda ise bu yetki Nimet Çubukçu bu kişiyi görevden alır mı dersiniz? Ben hiç sanmıyorum, çok da farklı düşündüğünü de sanmıyorum. Fakat dışarıya karşı göstermelik de olsa bu yaklaşım cezasız kalmamalıdır.

Yine çok kısa bir süre önce gerçekleşen maden kazasında da "madenciler yanlış yere koşmuşlar" şeklinde suçlanmışlardı ve öldükleri için yine hatalı onlar olmuştu. Halbuki o madencilere doğru yere koşmayı demek ki yeterince siz öğretememişsiniz!

Hayatlar ucuz ülkemizde evet, her zaman öyle oldu. Ama bu kadarı da fazla artık. Efe'nin ölümüyle cennete gitmesi veya öyle inanılması bir şey değiştirmiyor. O çocuk hayatını yaşayamadan bir ihmal sonucu hayatını kaybetti. Fotoğraftaki gözlere bakın ve hesabını sorun!

 
Toplam blog
: 142
: 1092
Kayıt tarihi
: 27.09.09
 
 

Ankara Üniversitesi Hukuk Fakülteliyim. Seyahat benim için bir tutku, her fırsatta bir yerlere ka..