Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Haziran '20

 
Kategori
Doğal Hayat / Çevre
 

'No Poo' Şampuan Bedava!

Yurtdışında yıllar önce çoğu kişinin uyguladığı, ama bizim yeni yeni keşfettiğimiz kimyasalsız, şampuansız saç yıkama konusu yavaş yavaş gündeme geliyor. 

Ben temel ihtiyaç olarak her ay 20 tlye şampuan alırken hep düşünüyordum daha az plastik harcayabileceğim bir şampuan boyu veyahut bundan kurtulabileceğim ne olur diye. 

Bu düşüncemden yaklaşık 4 ay sonra erkek arkadaşım ben saçı şampuanla yıkamayı bıraktım dedi ve ben de hemen başladım araştırmaya. 

No Poo nedir?

Saçlarımız kimyasaldan dolayı dökülüp inceliyor.

Aslında saç derimiz saçımızdaki yağı düzene sokacak yapıya sahip fakat şampuanlar saç derimizi kuruttuğu için bu ihtiyacı karşılayamıyor ve daha hızlı yağlanıyor daha çok şampuana ihtiyaç duyuyor. No Poo tamamen kimyasalı bırakıp doğal yollarla veya sadece su ile saçı kendine getirme yöntemidir.

Saçlarımızı eski sağlığına kavuşturmak için şampuan yerine haftada bir iki kez fısfıslı bir şişeye iki üç çay kaşığı karbonat ve su ekleyip karıştırıp saçınıza şampuan gibi sıkabilirsiniz. Saçınız benimki gibi çok yağlıysa biraz daha ekleyebilirsiniz.

Çok kuru ve birbirine karışan bir saç istemiyorsanız çıkmaya yakın sirke sıkabilirsiniz. Saç kremi yerine geçiyor, dolgun ve parlak görünüyor.

Ben bu işlemi ayda 3 kereden fazla uygulamak istemiyorum sadece su ile bu saçlar eski haline dönecek umarım:)

Araştırdığımda anca 6-7 ay sonra kendine gelen güzel saçlar gördüm. Bir süre çok zor oluyor, bende kepeklenme ve yağ devam ediyor. Sonucu birkaç ay sonra görsellerle paylaşacağım.

Sektörde hep aynı sistem var, düzen bu. Bir kapatıcıyla cildiniz yağlanıyor sivilceler çıkıyor. O sivilceleri kapatmak için daha çok kapatıcı, sonra o yüzdeki makyajı temizlemek için daha pahalı temizleyiciler ve en son muhteşem pahalı kremler, gözenek sıkılaştırıcılar sivilce kurutucular.. Sonra da saçları şampuanlarla kurutup saç kremlerine bağımlı yapıyorlar :)

Uzun soluklu bir deney olacak bana şimdilik iyi gelmedi ama şampuan olayı çok canımı sıkmaya başlamıştı artık sadece su ile devam etmek istiyorum umarız güzel sonuçlar olacak.

Sayın Aslıhan Gürbüz'ün iki aydır saçını şampuanla yıkamayı bıraktığını açıkladı. ''Şampuan kutusu atığından kurtulmak ve mümkünse bir ürünle, saçıma, yüzüme ve cildime temizlik sağlamak sağlamak niyetiyle çıktım bu yola..'' diye açıklama yaptı.

Her hafta saçlarımı fotoğraflıyorum. Birkaç ay sonra görüşmek dileğiyle.

Siz de bizim gibi bu düzenden sıkıldıysanız deneyebilirsiniz. Kimin saçına ne nasıl iyi gelir bilemem fakat denemekte fayda var, sudan kimseye zarar gelmez. :) 

 
Toplam blog
: 27
: 208
Kayıt tarihi
: 21.03.20
 
 

Plato MYO Çocuk Gelişimi mezunu. Atatürk Üniversitesi AÖF halkla ilişkiler öğrencisi. Çocuk atöly..