Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Haziran '12

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

"Secret"a inansam mı ne?

"The Secret"ı bilirsiniz, Rhonda Byrne'ın 2006 yılında kaleme aldığı ve bir dönem ortalığı kasıp kavuran kitap. Herkesden bu kitap hakkında birşeyler duyunca, ben de bir arkadaşımdan alıp okumuştum.

Düşünce gücü, olumluluk, sezgi, enerji ve benzeri sayılabilecek doğaüstü kavramlara sırtımı dönmemekle birlikte hiç bir zaman da büsbütün taraftarı olmamışımdır. Özellikle "çok istedim, düşüncelerimi yoğunlaştırdım ve istediğim oldu" türünden söylemlere pek prim vermem doğrusu. 

Duyduğum ya da başıma gelen bazı olayların nasıl oluştuğunu merak edip üzerinde kafa yorarım. Genelde psikoloji ve davranış bilimleri çerçevesinde çıkarımlar yapmaya çalışırım kendimce. Bu irdemele oturumlarımda rastlantı, telepati, enerji gibi soyut kavramlara  "acaba mı?" desem de, hiç bir zaman oturup detaylı bilgi edinmeye çalışmadım, sanırım pek de fazla ilgim yok.  Anlayacağınız, bir iddiada bulunamayacak kadar cahilim bu alanda. 

Lakin yakın zamanda başıma  gelen bir olaya hayli şaşırdım. Bakınız bundan önceki blog yazım;

 http://blog.milliyet.com.tr/AramaBlogger/dis-rontgeni-beyin-tumoru-riskini-arttiriyor-mu-/Blog/?BlogNo=357826http://blog.milliyet.com.tr/AramaBlogger/dis-rontgeni-beyin-tumoru-riskini-arttiriyor-mu-/Blog/?BlogNo=357826

Bu yazıyı kaleme aldığım gece, internette bu habere rastlamıştım. Sağlıkla ilgili konulara ekstra ilgim olduğu için, haberi atlayamadım. Okumak yetmezmiş gibi geç saatlere kadar oturup haberde söz edilen rapora ulaştım, farklı bir çok uzmanın konu hakkında yazılarını okudum. Bilmek de fayda var, değil mi? Sonuçta dişçi ziyaretleri hepimizin hayatının bir parçası. Yazıyı yayına verip uykuya yattığım o gece, otuzbeş yaşına kadar diş ağrısı bilmeyen bendeniz, diş ağrısı ile uyandım. Tabi kendisiyle daha önceden tanışmışlığım olmadığından, önceleri ne olduğuna  karar veremedim. "Dişetim sızlıyor galiba, bir gargara iyi gelir" deyip geceyi geçirdim ama ertesi gün, sorunun diş olduğundan emin olduk. Tabi hemen dişçinin yolunu tuttum ve o gün bugündür de hala oraladayım, başıma olmadık işler çıktı, çekilen filmlerin sayısını ben bile unuttum.

Biri bana söylesin şimdi nedir bu? Bu kadar mı tesadüf olur? Acaba yazımı geri çeksem düzelir miyim? Ne yazsam diş maceram son bulur? Çılgın fikirlerdeyim doğrusu. Geçen bir arkadaşla bunun sohbetini yapıp gülerken bana dedi ki, "senin başına bir tür 'secret' gelmiş. Bence sen bir sonraki yazını, hayatında ne olmasını istiyorsan o konuda yaz,  tatil filan yaz mesela, bir bakmışsın ertesi gün çıkmışsın yola." 

Bu aralar da, tatil iyi fikir aslında. 

 
Toplam blog
: 83
: 998
Kayıt tarihi
: 05.01.09
 
 

 "İnsan olmak başka bir şeydir. Ne dil, ne din, ne de milliyet ayırır. Ne seni, ne de beni kayırı..