Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ekim '12

 
Kategori
İlişkiler
 

“Sevgilimin yatak odama astığım hediyesi gizli kamera çıktı,” işte haklarınız

 

30 yaşında bir kadınım. Eşimden ayrılalı 3 yıla yakın oluyor. Bundan 8 ay kadar önce internet üzerinden bir adamla tanıştım.

Ona kısa sürede aşık oldum. Onun da bana aşık olduğunu sanıyordum. Evlenme planları yapıyorduk.

Bir akşam benim doğum günümü benim evimde onunla birlikte kutladık. Bana doğum günü hediyesi olarak üzerinde saat olan bir tablo hediye etti.

Sonra da o tabloyu yatak odama birlikte astık. Bunun bir gizli kamera olacağı aklımın ucundan bile geçmedi.

Aradan bir aydan fazla bir zaman geçti. Bir akşam bizim evde yemek yedik.

Ben, bir arama motorundan bir şey aramak için onun açık olan bilgisayarını kullanmak istedim.

Bana hışımla ‘Lütfen kendi bilgisayarını kullan,’ dedi ve bilgisayarını hızla kapattı. O gece bizde kaldı.

İçime bir kuşku düşmüştü. Sabaha karşı kalktım ve bilgisayarını açtım.

Bir süre uğraştıktan sonra, neden bilgisayarını açmamı istemediğini anladım.

Meğer benim yatak odamdaki görüntüleri kaydetmiş ve bunları kendi bilgisayarına yüklemiş.

Kendisine de hiçbir şey söylemedim. O gittikten sonra aldığım teknik yardımla bana hediye ettiği tablonun aslında bir gizli kamera olduğunu öğendim.

Kendisini arayıp ‘Bunu neden yaptın?’ diye sordum. Bir sürü saçma sapan gerekçe üretti.

‘Artık kendisiyle hiçbir işimin olmadığını ve görüşmek istemediğimi söyledim.’ Ancak kaç günden beri durmaksızın arıyor ve rahatsız ediyor.

Son olarak bana “Kendisiyle görüşmezsem bu görüntüleri ailem başta olmak üzere herkese göndereceğini ve internete koyacağını,’ söyledi.

Moralim çok bozuk. Sürekli ağlıyorum. Ne yapacağımı bilemiyorum. Lütfen bana ne yapmam gerektiğini söyleyin.”

***

Değerli okurum, bu olayın sizi ne denli sarstığını çok iyi anlıyorum. Öncelikle şantajlara boyun eğmeyin.

Hak arama özgürlüğünüzü kullanmanızı öneriyorum.  Hak arama özgürlüğünü kullanmanız bu insanların bir başkasına da aynı üzüntüleri yaşatmalarını önler.

***

İşte yapmanız gerekenler:

*Bulunduğunuz ilin Cumhuriyet Savcılığına yaşadıklarınızı anlatan bir şikayet dilekçesi verin. Bu dilekçeye başta o tablo olmak üzere diğer delilerinizi de ekleyin.

*Ayrıca duyduğunuz elem ve üzüntü için maddi ve manevi tazminat davası açın.

***

*İşte bu adamın, yargılanacağı, maddeler

TÜRK CEZA KANUNU MADDE 134. -(1) Kişilerin özel hayatının gizliliğini ihlâl eden kimse, altı aydan iki yıla kadar hapis veya adlî para cezası ile cezalandırılır.

Gizliliğin görüntü veya seslerin kayda alınması suretiyle ihlâl edilmesi hâlinde, cezanın alt sınırı bir yıldan az olamaz.

(2) Kişilerin özel hayatına ilişkin görüntü veya sesleri ifşa eden kimse, bir yıldan üç yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır. Fiilin basın ve yayın yoluyla işlenmesi hâlinde, ceza yarı oranında artırılır. “

Şantaj

Madde 107 -(2) (Ek: 29/6/2005 – 5377/14 md.) Kendisine veya başkasına yarar sağlamak maksadıyla bir kişinin şeref veya saygınlığına zarar verecek nitelikteki hususların açıklanacağı veya isnat edileceği tehdidinde bulunulması halinde de birinci fıkraya göre cezaya hükmolunur.

***

Değerli okurlarım, bana güvenerek yaşadığınız sorunları benimle paylaştığınız için çok teşekkür ediyorum.

Tüm hayallerinizin gerçekleşmesi dileğimle…

Cengiz Hortoğlu

hortogludorduncubakis@gmail.com

http://twitter.com/cengizhortoglu

 

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..