Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Ekim '09

 
Kategori
Mizah
Okunma Sayısı
900
 

“Sosyo-kenefsel” tahliller, pisuvar ve prostat

“Sosyo-kenefsel” tahliller, pisuvar ve prostat
 

377213198-pissoir-tenorhoerner.9


Şu pisuvar sökme işine biraz eğilip, sökülen yerlere (dikmek bahanesiyle)kalem batırmak istiyordum uzun zamandan beri. Lakin biraz tembellik, biraz hastalık asıl önemlisi eğilirken açıyı tutturamayıp, frikik verme korkumdan, eğilme eylemimi bi türlü gerçekleştiremedim. Şimdi bütün medeni cesaretimi önce topladım, sonra yaradana sığınıp iki kere çarptıktan sonra, size bu satırlar ulaşıyor. “Sosyo-kenefsel” tahlillere fazla girmeyeceğim. Üstün körü tahlille geçiştireceğim.

“Pisuvar dinen mekruhtur, tıbben de prostat yapar.” O kadar. Eğer sürçü lisan edersem, affola diyorum baştan.

Bilindiği üzre ilk olay Ordu´da meydana geldi. (Yalnız bu „Ordu“ Silahlı Kuvvetler olarak anlaşılabilir, bu Ordu, o Ordu değil. Karadeniz Bölgesinde bi il) Bizim hunharca görev aşkıyla cayır cayır yanan Sayın Válimiz Ali Kaban, erkeklerin ayakta işemesi ‘mekruh’ olduğundan „yani kötü“ bu kararı almadan önce gidip Ìl Müftülüğünden icazet almayı uygun görmüş. Ordu İl Müftü vekili Veysel Çakı, camilerdeki pisuvarları nasıl söküp attıklarını şöyle anlatıyor: “Sayın valimizin böyle bir talebi oldu, biz de uygun bulduk. Yani sağlık açısından, hijyen açısından ayakta su dökmek, prostat kanseri gibi hastalıklara yol açıyor. Din açısından da mekruh sayılıyor. Vali beyin de bir talimatı oldu. Biz de değerlendirdik. Toplantıda görüştük ve bize ait, bizim denetimimizde olan camilerdeki pisuvuarların kaldırılmasını talep ettik. Belediyeye ait, umuma ait tuvaletlere biz karışmıyoruz.” Şimdi Pisuvar ne demek bir bakalım. TDK´nın Türkçe sözlüğünde aynen söyle yazıyor. (Bu arada Türkçeleşmiş bir yabancı kelime daha yakaladım, hemde Fransız )

Pisuvar= isim- Fransızca – pissoir; Genel tuvaletlerde erkeklerin kullandığı, duvar kenarına yerleştirilmiş sidiklik. Ne imiş efendim Türkçesi „ sidiklik“. Pisuvar sözcüğü sanki kulağa pis-su-var gibi geldiğinden sökülmüş olma ihtimali yüksek gibi geliyor bana.

Birde ne demiş sayın Müftü vekili! Yani sağlık açısından, hijyen açısından ayakta su dökmek, prostat kanseri gibi hastalıklara yol açıyor. Hmmmmm hijyen çok mühim. Yani hacet giderilirken insanın üzerine sıçrama olasılığı tümsek. Sıçramaması için uzaklaşmak gerekir. Bu seferde hedefe isabet sorunu var. Dürbünlü olmadığı için ( neyin dürbünlü olmadığını siz anladınııızz) karavanaya su sıkma olasılığı % 50. Prostat kanseri riski, hacet ayakta giderilince artıyormuş. Bilimsel ve Ìlimsel açıklaması da mantığa uygun. Ki alaturka tuvaletlerde (hela) oturmak şart. Oturulduğu zaman bir nevi ilaç vazifezi görüp prostat kanserini önlüyormuş.

Efendiiiimm, ikinci pisuvar (sidiklik) vakası bilindiği üzre Muğla İl Eğitim Müdürlügünde patlak verdi. (yalnız bu patlağın ebatı konusunda bi bilgi elimize ulaşmadığı için, patlağın niteliğini, niceliğini ve ebatını veremiyoruz) Milli Eğitim Müdürlüğü’nün binasındaki 2 erkek tuvaletinde bulunan 1’er pisuvar hiçbir gerekçe gösterilmeden sökülmüş.

MUĞLA İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nün 4 katlı hizmet binasındaki 2 erkek tuvaletinde bulunan 1’er pisuvar, bir süre önce hiçbir gerekçe gösterilmeden söküldü. Tuvaletlerin sadece birinde bulunan alafranga tuvalet ise temizlik malzemeleri deposuna dönüştürüldü. Tuvalet kağıtları da kaldırılırken, 3’er alaturka tuvalete su kapları konuldu. Milli Eğitim Müdürlüğü’ne evrak getirenler ve öğretmenler, “Bu çağda bu kafa. Milli Eğitim Müdürlüğü bunu yaparsa vay okulların haline” diyerek tepki gösterdi. Haber 03.10.2009 Cumartesi günü Vatan gezetesinde böyle yer aldı.

Benim nacizane fikrim; sökülen bu pisuvarların arkasında çağdaşlık yada çağdışılık gibi nedenler aranmasının yanlış olduğu. İbrik-i şerifini buz gibi su ile doldurduktan sonra, eline alıp, alaturka tuvalete oturup, kimse nostalji yapamayacak mı? Nostaljik mıçma istekleri çok feci bi şekilde kabarmış olamaz mı?

Benim çalıştığım işyerinde de önceleri çok Türk çalıştığından, bir adet alaturka tuvaletimiz mevcut. Bende alafranga mıçmaktan usanınca, biraz nostaljik takılmak için ara ara ziyaret ediyorum, ilk göz ağrım alaturka helayı. Yalnız uzun süre ziyaret etmemişsem, ilk başlarda epey eziyetli oluyor. Nasıl mı? Ayaklarım ağrıyor, rahatlarken işkence ediliyorum sanki. Yalnız ben bir faydasını saptamış durumdayım. Çömelerek oturulduğundan ayaklar karına basınç yapıyor(hatta küçük yuvarlak bir yastık kullanılması durumunda, basınç daha da artırılabilir) Bi kere ıkınma işine gerek kalmıyor. Eğer basınç seviyesini en mümkün mertebe artırabilirseniz otuduğunuzla kalktığınız bir olabilir. Bu ne demek? Zaman tasarrufu. Sözüm helada çok zaman geçirip, helada ihtiyarlayanlar için geçerlidir. Lakin dikkat edilmesi gereken husus, basınç iyi ayarlanmalı, allah esirgesin bağırsakları bile püskürtme ihtimali doğabilir. Sonra bağırsaklarınız elinizde yada belnizde dolanmış biçimde, kendinizi bir hastanenin acil servisinde bulabilirsiniz. Benden uyarması. Benim olaya bakışım bu yönde, işinize gelir yada gelmez, o da beni ilgilendirmez. Bütün alafranga tuvaletler sökülmeli (pisuvarlar dahil) Yaşasın nostaljik mıçma ve sidikleme özgürlüğü. (Türkiye´de son dönemde özellikle neoliberal çılgınlığın idolojik alanı kuşatıp, seçeneksiz tek düşünce olarak sunulduğu günümüz koşullarında, zaten büyük olan kafa karışılığı malesef daha da büyüdü. Galiba bende Türkiyede ki bu liberal çılgınlıktan payıma düşeni bu şekilde aldım)

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Eğer istersem... ! Ve bunu pisuarın keşfinden çok önce hala oğullarıyla yapmış, bir kuyuyu suç ortaklarımla birlikte murdar etmiş ve halime kılığıma bakmadan erkek çocuklarla sidik yarıştırmıştım da kuyu sahibi bütün kuyunun suyunu boşaltmak zorunda kalmıştı. Kız başıma bunu yaptığım içinde en çok fırçayı ben yemiştim. :)) Sıkı dur şimdi. Bir mücde vereceğim sana. Onlar pisuarları kaldırmak için uğraşadursun, kadınlar içinde pisuar icat edilmiş. Kadının tek yapması gereken şey, ayakta iken önce huni gibi bir şeye sidikliğinde biriken sidiğini akıtmak, sonra da bir parça tuvalet kağıdıyla... Su akıp yolunu buluyor kuğu gibi görünen bir cam aletin içinde. Yaşasın kadınların da ayakta işeme özgürlüğü. Mıçarken alaturkanın üstüne tanımam ama oturmam gerekirse, aslanlar gibi alaturkaya otururum. Nostalji yapmak için değil ama gerçekten daha sağlıklı olduğuna inandığımdan. Hem bacak kaslarımda çalışmış oluyor böylece... Sevgiler sana. Ben çiş yapmaya gidiyom. Ayakta! Eski huniyi kullancam!:

Ayrıntıda gezinmek 
 24.10.2009 1:14
Cevap :
Hmmm, benim kel su kaynatti bu yoruma. Kadinlar icin pisuvar mi? Yüzyilin bulusu bu. Neyse fazla moktan püsrükten konustuk saniyorum simdi daha ciddi konulara yönelelim. Ha unutmadan huniyi kullandiktan sonra baska biryerde kullanma, kelimede daha fazla su kaynattirma. Görüsürüz. Kal sollucakla.  24.10.2009 2:18
 

Aslanım valime laf yok... Koskoca vali bu, benim şey etmem neki, ona bile karışamasın. Zaten o karışmadan önce ben her bi halt olmuşum da haberim yokmuş... Ama o karıştıktan sonra itfaiyede iş bulma olasılığım bile var hale geldi. Ama kızgınım, hizmeti yarım bırakıp gidiyorlar, şimdi ben nasıl şey edeceğim, adam bari bir telefon numarası bırakır. Valiler daim vali olurlarmış da... moktan işlere karışmak için... çok güldüm. selamlar

Ahmets 
 23.10.2009 20:46
Cevap :
Selam Ahmet, aslan valiye söz etmek ne haddime. Sadece ben konunun üzerine egildim biraz. SIRITTIRMAK bakimindan. Bak sini bile SIRITTIRMI$IM. (:-{)).. Azicikta ben SIRITAYIM...  23.10.2009 23:27
 

:)

son tual 
 23.10.2009 11:04
Cevap :
Cok güzel gülmüssün tebessüm ciceklenmis yüzünde. (:-{))..... Bak bende güldüm. Sen hep gül, gülmek sana yakisiyor. Sevgilerimle.  23.10.2009 20:48
 

Pisuvara çişlerken önümüz kapalı, oysa oturarak yaparken önümüz arkamız açık. yahu ben de saçmaladım mı. Benim sı..ç ..a özgürlüğüme dokunmayın... nelerin peşindeyiz...

Yapukay 
 22.10.2009 11:22
Cevap :
Acilimlara destek olunmali, ülkede böyle düsünen insanlar var ve onlara da bir acilim gerekir. Aslinda herkese bireysel acilim gerekir diye düsünüyorum. Örnek; Hüseyin Üzmez´e bile.  23.10.2009 20:46
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 50
Toplam yorum
: 174
Toplam mesaj
: 29
Ort. okunma sayısı
: 871
Kayıt tarihi
: 06.10.08
 
 

İzmir ili Torbalı ilçesi Karakuyu beldesi doğumluyum. İktisat fakültesi 2.sınıf terkim. 18 yıldır Al..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster